De Rabobank zoekt 50 testers voor de iPhone-applicatie die ze in januari willen uitbrengen. Met deze applicatie kun je via Rabo Mobielbankieren je saldo checken, bij- en afschrijvingen bekijken en geld overmaken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 64 reacties
Sneakerstyle
Daar bij de Rabobank zijn het een stelletje afzetters. 3 euro per kwartaal. Ik ben al jaren lang klant bij die randebielen. Zou hetzelfde zijn als T-Mobile geld zou vragen om de belstatus te bekijken.
Rinus hate in-app
Ik heb een mail gestuurd en ben benieuwd hoe het werkt. We zullen zien.
Huh, waarom zit je er dan nog? Ik vind eigenlijk (ook al ben ik geen Rabo-klant) dat ze wat de iPhone betreft wel aardig wat dingen doen. Als je niet afgezet wilt worden moet je misschien naar een ‘ethische’ bank zoals ASN gaan. En heb je geen normaal vocabulaire?
Frank van Manen
Ik had eerder vandaag al m’n belangstelling getoond in een mail. Ik ben benieuwd hoe snel ze reageren. 🙂
Emile
Origineel geplaatst door Sneakerstyle Daar bij de Rabobank zijn het een stelletje afzetters. 3 euro per kwartaal. Ik ben al jaren lang klant bij die randebielen. Zou hetzelfde zijn als T-Mobile geld zou vragen om de belstatus te bekijken.
Het kost ook niet niks om zo’n applicatie te laten maken en te onderhouden.
En bij de Rabobank kan je toch op internet gewoon gratis je saldo checken?
En bytheway, dit is alleen maar een extra’tje. Je hóeft het niet te kopen. Wees blij dat ze de functie aanbieden. Ik zie ING of andere Nederlands banken nog niet met zo’n applicatie komen.
Zephyer
De Rabo is vooruit strevend, al zijn ze niet de goedkoopste. Dit is een mogelijkheid.. geen moetje.
Geen discussie plek over het geld dus 😉
Rian
Mijn zakelijke pasje was alweer kapot dus ik doe niet mee. 😛
Segers Vincent
Geen nieuws of (de Belgiesche) Dexia iets soortgelijk aan het maken is? Lijkt me erg handig!
sander
Rabobank was (geloof ik) de enige bank die geen staatslening afsloot, dus heel fout is die bank niet.
benBEN
Origineel geplaatst door Sneakerstyle Daar bij de Rabobank zijn het een stelletje afzetters. 3 euro per kwartaal. Ik ben al jaren lang klant bij die randebielen. Zou hetzelfde zijn als T-Mobile geld zou vragen om de belstatus te bekijken.
Zal ik je is wat vertellen, die randebielen van T-Mobile hebben me mooi een ab laten afsluiten en moest nog bij betalen voor me 32 GB iPhone ook. Schandalig, moest niet mogen!
En nu zonder commentaar op bovenstaande onzin.
Mooi gebaar, wat betreft vooruit lopen op andere banken, staan ze zeker op 1.
En zoals eerder hier aan gegeven, het is een EXTRA dienst, je hoeft het niet te doen.
Zelfde als je iPhone, deze koop jezelf, wil je wat extra erop dan koop je dat.
Ik zou bijna overstappen naar de Rabo alleen voor deze aplicatie!!! hahaha
Griffin
Eigenlijk wel belachelijk dat ze geld vragen. Zij verdienen geld aan jou en dan moet je ook nog eens betalen om op een makkelijke manier te zien hoeveel geld je hebt. Het word normaal gevonden maar dat is het eigenlijk niet. Het is immers jouw geld, zij verdienen geld aan jou. Dus lijkt het me redelijk dat je kan zien hoeveel geld je hebt. Nu kan dat al, maar iedereen moet met zijn tijd meegaan om zo te kunnen concureren met de rest. om daar dan geld voor te vragen is niet handig. Bovendien lijken mij de kosten minimaal. Nou ben ik geen dev maar voor een bedrijf als Rabo moeten die kosten toch overzien te zijn.
Emile
@Griffin:
Hoezo ze verdienen geld aan jou? Als jij geld op de bank hebt staan verdien jij geld van hun (rente!). Ik geef toe, het is wat aan de prijzige kant, maar wat is nou 1 euro per maand?
Fab1Man
Nou Emile, hou er rekening mee dat ze jouw geld beleggen, investeren, lenen, hypotheken mee creëeren. Jij stelt jouw geld voor dat ter beschikking. Bij een stabiele Bank werkt dit ook gewoon, maar zoals bij de DSB is dat dus misgegaan. IceSave daargelaten.
Origineel geplaatst door Fab1Man Nou Emile, hou er rekening mee dat ze jouw geld beleggen, investeren, lenen, hypotheken mee creëeren. Jij stelt jouw geld voor dat ter beschikking. Bij een stabiele Bank werkt dit ook gewoon, maar zoals bij de DSB is dat dus misgegaan. IceSave daargelaten.
precies, waar denk je anders waar het geld vandaan komt? Wat jij aan rente krijgt is maar een fractie van wat de bank eraan verdient. Bij sommige girorekeningen krijg je soms niet eens rente. Nu is scheelt dat per individu niet veel maar een bank bespaard zo veel geld en maakt zo nog meer winst doormiddel van jou geld. Nu weet ik niet hoe dat bij de rabo zit maar ik neem aan dat je niet het saldo van je spaarrekening checkt. Dus er is een kans dat je niet eens geld krijgt.
Erwin
Eindelijk normaal mijn saldo chevken via een app wat is nou 1 euro per maand? De rabofoon bellen kost je ook geld 😉 niet zeuren ben heeeeel blij dat ik bij de rabobank zit 😀
Jens Kortmeijer
Het zoeken naar gratis broodkruimels op straat leidt kennelijk toch tot irritatie, nu het zo koud is…
Paz
Dat is gewoon het spelletje bij banken. Jij zoekt de bank met de hoogste rente(amper 2% bij Rabo) en zij spelen met je geld. Deze 3 euro is weer extra speelgeld. Ik had gehoopt dat ik nu eindelijk eens zonder het kastje m’n balans zou kunnen checken( gratis), maar helaas.
Probleem? Luxeprobleem! Dan toch nog maar met het kastje checken.
Henk
Ik vind het ook schandalig dat ze er geld voor vragen, rabo is een van de rijkste banken.
Leo
@Emile: ING heeft ook aangegeven dat ze bezig zijn met een eigen saldo app!
Je moet bij de Rabo inderdaad flink in de buidel tasten, de kwartaalkosten liggen vrij hoog voor een standaard betaalpakket en voor saldoinformatie moet je inderdaad nog een keer bijlappen. Die 3 euro betaal je niet voor de iPhone app, het is gewoon hun mobiel bankieren tarief.
Avio
Dankzij internet hebben ze een grote kostenbesparing kunnen doen. Wij doen veel zaken voortaan zelf, maar ze nemen alleen t voordeel. Een beetje service mogen ze best geven
marcoooo
Vind je het teveel geld kosten, dan doe je het niet. Vind je belstatus te duur, dan koop je het niet en als je geen BMW kan betalen, dan blijf je ervan dromen.
Het lijkt mij een handige app, niet telkens bellen naar een 0900 nummer of mn random reader zoeken..
ikkieman
Flauw hoor. Ben ik net bezig met zo’n app te bouwen, komt rabo ermee uit. Erg gemeen.
Qocel
Het lijkt mij een ideale app! Altijd en overal de meest voorkomende bankzaken kunnen regelen, vind ik wel 3 euro per kwartaal waard! (Daarbij is het eerste kwartaal gratis 😉
Hvan
Ik mis geloof ik iets. Als je gewoon via Internet (met je Iphone, laptop, desktop ed) verbinding maak met de site van de bank dan kan je daar toch inloggen en je saldo opvragen? Je kan dan toch ook overschrijvingen opgeven die je met een TIN-code bevestigt? Waarom zou je dan nog 3 euro per kwartaal extra betalen voor een app die dit makkelijker maakt?
Wat let je om h’m verder te ontwikkelen ? Eenmalige kosten heb ik geen bezwaar tegen 🙂
Hayphone
Ik heb niet zo’n bezwaar tegen die ene euro per maand. Heb meteen dat Mobiel-Bankieren ‘aangezet’ en een mail gestuurd om me als tester aan te melden. Hoop op een snelle reactie.
Marc
Misschien kan ook iemand hier melden wanneer die bericht heeft gehad dat die mee mag doen met de test. Dan weten de mensen die (net zoals ik) zich hebben ingeschreven en geen bericht hebben gehad dat ze NIET mee mogen doen met de test 🙂
Enne… ik heb er geen bezwaar tegen per maand 1 euro te betalen, dat valt nog best mee eigenlijk. Erg handig om het gewoon via mijn iPhone te doen en niet via de rabophone, dat is me te lastig met elke keer drukken op nummer 1 en dan 3 of 2…
Geef mij maar via een applicatie!
Rene
Leuk bedacht natuurlijk dat mobiel bankieren.
Alleen kun je op de iPhone natuurlijk ook het gewone Internet Bankieren met de DigiPass gebruiken.
Dat is voor mij ook meteen een puntje van aandacht. Hoe zit het met de veiligheid? Voor normaal internet bankieren gebruikt men een 2-factor autenticatie. Via mobiel bankieren is een statische 5-cijferige code ineens voldoende? :-/
Ikke
ING?! Weet iemand al iets meer, hoe, wat en wanneer?
thecrazyone
Bijna niemand weet dit, maar via de mobiele t mobile site kan je ook mobiel bankieren alleen niet via wifi en ja je moet 3 euro per kwartaal ervoor betalen. Zo’n app is toch wel handiger hopen dat t wel werkt via wifi!
@Henk: Ze mogen wat mij betreft er ook zo goed voor blijven staan. Dan nog snap ik het onderwerp van discussie niet. Dezelfde dienst is gratis op verschillende manieren te verkrijgen, en dan zijn het afzetters.. Hmm, ga alsjeblieft je geld overmaken op de rekening van Dirk S.
Ik heb niet voor niets gekozen voor de Rabobank. Zij hebben geen last van de beurs, oftewel de verdere economie. Ze zullen nu ongetwijfeld gemerkt hebben dat mensen wat minder te makken hebben, maar dat heeft tot dus ver niet geleid tot problemen met de bank zelf. Ik zie zelf ook geen reden om naar een andere bank te gaan.
Griffin
@Frank van Manen: Het gaat hier dan ook niet om het feit dat jij voor de Rabo kiest, niks mis mee. Maar dat ze geld vragen voor zo’n dienst waardoor je net ietsje meer controle hebt over jouw geld, is eigenlijk afzetterij. het word alleen normaal gevonden. Het is 1 euro per maand dat is waar, maar als veel mensen het ook werkelijk doen kan dat wel weer aardig wat miljoentjes aantikken. De bank verdient zo nog meer geld aan jouw geld wat je met die dienst dus weer wat van moet inleveren. Nu is het niet veel maar het gaat om het gebaar. Iedereen moet meegaan met zijn tijd, de rabobank doet het maar nog niet op de correcte manier.
Rawish
Origineel geplaatst door ErwinB Origineel geplaatst door ikkiemanFlauw hoor. Ben ik net bezig met zo’n app te bouwen, komt rabo ermee uit. Erg gemeen.Wat let je om h’m verder te ontwikkelen ? Eenmalige kosten heb ik geen bezwaar tegen
dezelfde reden waarom de rabobank applicaties als banksaldo uit de appstore heeft laten halen
WWH
Wat zit iedereen toch moeilijk te doen over de ene euro per maand…. dat geef ik ook altijd aan een zwerver…
Heb al een tijdje mobiel bankieren bij de Rabobank, bevalt prima, saldo checken, geld overmaken. Zit nooit meer zonder geld… daar heb ik wel €1 per maand voor over!
Rabobank een mailtje gestuurd.. ben benieuwd
Purk
De rabo is een primabank met uitstekende service… men moet niet zo zeuren over die paar euries die je kwijt bent per maand. je krijgt er ook een hoop gemak voor terug.
Leo
Het gaat volgens mij niet zozeer om die paar euro’s maar om het idee dat ieder stukje service geld moet kosten. Ze verdienen al genoeg aan ons (je betaald tenslotte ook al voor je betaalpakket en/of internetbankieren)
ps. je kan ook een sms sturen naar de rabo. kost je 0,20 ct per keer.
Marc
Wat ik niet snap is dat iedereen loopt te zeuren over die 1,- euro per maand dat je kwijt bent. Dat de bank hier aan moet verdienen. Ook al eens gedacht aan je bankpasje? Daar moet je ook elke maand voor betalen (elk jaar een vast bedrag). Hebben die mensen dan ook geen bankpasje van de bank?
Ik hoop zeker dat ik mee mag doen met de test, zou super zijn.
Storm
Rabobank gaat behoudend met geld om (heeft geen staatsteun aan hoeven te vragen) en is juist vooruitstrevend met nieuwe technogieen, lijkt me, zeker in deze tijd, een fantastische combinatie! Verder voor de mensen die die drie euro onoverkomelijk vinden: het is niet verplicht, wel verplicht zijn wij om onze belastingcenten in abn, ing, sns, icesave, fortis enz. te stoppen…
Ik begrijp niet dat sommigen zo krenterig kunnen zijn als het over de Rabobank gaat. Er zijn genoeg alternatieven voor die je kunt kiezen, hoewel zij nog geen aandacht schenken aan iPhone apps. Apple is trouwens ook niet bepaald het voorbeeld van liefdadigheid met zijn premiumprijzen.
Ik betaal als student trouwens niets voor mijn rekening bij de Rabobank, en ik ben zeer tevreden met de service die zij verleent. Kun je van andere banken niet zomaar zeggen, als ik op de problemen let die mijn vrienden regelmatig hebben.
RRPhantom
Wanneer volgt de ABN Amro met dit soort apps, hun internet bankieren werkt fantastisch en is er bij mij nog maar één keer uitgeklapt in 3 jaar!
Een mobiele e.dentiefier/TAN-/TIN codes zou mooi zijn. Genoeg voorbeelden bij de ING (TAN via SMS) en de Rabo met hun iPhone app.
Ik vind de service van de ABN alleen te goed om weg te gaan.
Placer
Aangezien ik 6 tot 10 pasjes per jaar sloop en de rabo deze altijd gratis verschaft waar andere banken godvergeten 10 euro vragen voor een pasje waar je je eigen geld mee kan uitgeven. Heb ik dat verschil er zo uit. Die euro kan ik wel missen dan.
Sonick
Wat een discussie.
Het Nederlandse betalingsverkeer is in nog lang niet kostendekkend. In Italië betalen ze rond de 150 euro per jaar voor één rekening bij een bank.
Wat betaal je hier?
7,50 voor totaalpakket p. kwartaal
3 voor mobiel bankieren p. kwartaal
2,50 voor creditcard p. kwartaal
Dat is 52 op jaarbasis?!
Je kan ook een Rabo Mobiel simkaart nemen en dan betaal je niets extra voor het mobiel bankieren.
@Griffin: Om dit soort gezeur ben ik dus naar de Rabobank toe gevlucht. Ik heb om de paar maanden een pasje die in 2 stukken ligt. Toen ik nog bij de Postbank (nu ING) zat, werd er voor elke keer dat m’n pasje kapot was kosten gerekend om een nieuwe te maken. Kijk en dat vind ik dan anders. Ik krijg een pasje die volgens hun een jaar of 5 mee moet gaan, terwijl de kwaliteit nog geen jaar volhoud. Bij Postbank rekende ze dus elke keer weer een euro of 8 om een nieuwe te maken en op te sturen. Bij Rabobank? Kom gerust even langs! Je krijgt gratis een nieuwe!
Het is voor mij dus een stuk rendabeler om bij de Rabobank een rekening te hebben dan bij een bank als ING. Waar ik me trouwens ook aan stoorde bij ING was de vertraging tussen Giro en Bank. Gezien alleen ING Giro heeft, vond ik het dus ook niet meer nodig om een Giro rekening te hebben.. Weg ermee dus.
Marc
Al iemand iets gehoord van de Rabobank voor de test?
Judith
nee, nog niets. Heb me ook aangemeld.
Wout
@Marc:
nee helaas nog niks gehoord, lijkt me interessant om aan mee te doen!
Broeny
Ik heb vanavond een reply gehad van de Rabobank, moest wat verdere gegevens mailen (UDID, model en firmware) en ze zouden spoedig informatie en de verdere planning laten weten.
Iemand anders ook de mail ontvangen?
WWH
@Broeny:
ja hier ook een reactie met de zelfde inhoud … ben heel benieuwd naar deze app en ga hem ook zeker uitgebreid testen.
Marc
Nee… ik heb een mail gehad met daarin dat ik niet mee mag testen 🙁 Waarschijnlijk omdat ik gisteren en boze mail heb verzonden met een klacht over de Rabobank. Nou ja, dan maar wachten tot eind Januari.
Succes mannen en laat ons weten hier hoe de applicatie is.
Stijn
ja ik heb ook de mail gehad! ben heel benieuwd, vandaag nog even mobiel bankieren aangezet want dat had ik nog niet.
Manfred
Ja ook antwoord ontvangen, met verzoek om gegevens te verstrekken
Origineel geplaatst door WWH Ik heb UDID en andere informatie naar Rabo gestuurd, verder nog niks van terug gehoord. iemand meer informatie hier ???
Hier ook nog geen bericht gehad. We wachten gezellig af.
Thom
Origineel geplaatst door Qocel Het lijkt mij een ideale app! Altijd en overal de meest voorkomende bankzaken kunnen regelen, vind ik wel 3 euro per kwartaal waard! (Daarbij is het eerste kwartaal gratis
Zozo ze geven WEL 3€ korting! Bij de ING krijg je hetzelfde alleen dan.. (je raadt t al) gratis. Gestoord dat je hiervoor zou moeten betalen, volgensmij besparen ze er nog op als je een keuze moet maken tussen afschriften en internet.
Het feit dat ik ING heb en geen Rabobank heeft me al 100€ uitgespaard heb ik net uitgerekend, en daar doe ik leuke dingen mee. Jij kan er lekker mee internetbankieren!
Klinkt allemaal leuk maar ING is beurs genoteerd en daarom dus afhankelijk van de beursgang. Rabobank is niet beursgenoteerd en mocht het nog slechter gaan met de economie is de rabobank de veiligste en meest betrouwbaare bank. Jij bent straks je geld kwijt … maar gelukkig heb je je € 100 nog.
WWH
Bericht van Rabo, ben benieuwd!!
“Beste klant,
De afronding van de nieuwe app Bankieren voor de iPhone verloopt volgens planning. We hopen u dan ook uiterlijk 22 januari a.s. de nieuwe app toe te kunnen sturen en de testfase te starten.
Alvast een fijn weekend.
Met vriendelijke groet,
Rabobank Nederland “
Stijn
ik heb hem inmiddels binnen!
alleen crasht hij bij opstarten…alles blijft werken kom alleen weer teug op springboard…
heb rabobank al gemaild, iemand anders met de zelfde problemen?
Daar bij de Rabobank zijn het een stelletje afzetters. 3 euro per kwartaal. Ik ben al jaren lang klant bij die randebielen. Zou hetzelfde zijn als T-Mobile geld zou vragen om de belstatus te bekijken.
Ik heb een mail gestuurd en ben benieuwd hoe het werkt. We zullen zien.
Huh, waarom zit je er dan nog? Ik vind eigenlijk (ook al ben ik geen Rabo-klant) dat ze wat de iPhone betreft wel aardig wat dingen doen. Als je niet afgezet wilt worden moet je misschien naar een ‘ethische’ bank zoals ASN gaan. En heb je geen normaal vocabulaire?
Ik had eerder vandaag al m’n belangstelling getoond in een mail. Ik ben benieuwd hoe snel ze reageren. 🙂
Het kost ook niet niks om zo’n applicatie te laten maken en te onderhouden.
En bij de Rabobank kan je toch op internet gewoon gratis je saldo checken?
En bytheway, dit is alleen maar een extra’tje. Je hóeft het niet te kopen. Wees blij dat ze de functie aanbieden. Ik zie ING of andere Nederlands banken nog niet met zo’n applicatie komen.
De Rabo is vooruit strevend, al zijn ze niet de goedkoopste. Dit is een mogelijkheid.. geen moetje.
Geen discussie plek over het geld dus 😉
Mijn zakelijke pasje was alweer kapot dus ik doe niet mee. 😛
Geen nieuws of (de Belgiesche) Dexia iets soortgelijk aan het maken is? Lijkt me erg handig!
Rabobank was (geloof ik) de enige bank die geen staatslening afsloot, dus heel fout is die bank niet.
Zal ik je is wat vertellen, die randebielen van T-Mobile hebben me mooi een ab laten afsluiten en moest nog bij betalen voor me 32 GB iPhone ook. Schandalig, moest niet mogen!
En nu zonder commentaar op bovenstaande onzin.
Mooi gebaar, wat betreft vooruit lopen op andere banken, staan ze zeker op 1.
En zoals eerder hier aan gegeven, het is een EXTRA dienst, je hoeft het niet te doen.
Zelfde als je iPhone, deze koop jezelf, wil je wat extra erop dan koop je dat.
Nee inderdaad….
Maar dat zou de ING wel moeten doen!!!!
Ik zou bijna overstappen naar de Rabo alleen voor deze aplicatie!!! hahaha
Eigenlijk wel belachelijk dat ze geld vragen. Zij verdienen geld aan jou en dan moet je ook nog eens betalen om op een makkelijke manier te zien hoeveel geld je hebt. Het word normaal gevonden maar dat is het eigenlijk niet. Het is immers jouw geld, zij verdienen geld aan jou. Dus lijkt het me redelijk dat je kan zien hoeveel geld je hebt. Nu kan dat al, maar iedereen moet met zijn tijd meegaan om zo te kunnen concureren met de rest. om daar dan geld voor te vragen is niet handig. Bovendien lijken mij de kosten minimaal. Nou ben ik geen dev maar voor een bedrijf als Rabo moeten die kosten toch overzien te zijn.
@Griffin:
Hoezo ze verdienen geld aan jou? Als jij geld op de bank hebt staan verdien jij geld van hun (rente!). Ik geef toe, het is wat aan de prijzige kant, maar wat is nou 1 euro per maand?
Nou Emile, hou er rekening mee dat ze jouw geld beleggen, investeren, lenen, hypotheken mee creëeren. Jij stelt jouw geld voor dat ter beschikking. Bij een stabiele Bank werkt dit ook gewoon, maar zoals bij de DSB is dat dus misgegaan. IceSave daargelaten.
@Emile:
precies, waar denk je anders waar het geld vandaan komt? Wat jij aan rente krijgt is maar een fractie van wat de bank eraan verdient. Bij sommige girorekeningen krijg je soms niet eens rente. Nu is scheelt dat per individu niet veel maar een bank bespaard zo veel geld en maakt zo nog meer winst doormiddel van jou geld. Nu weet ik niet hoe dat bij de rabo zit maar ik neem aan dat je niet het saldo van je spaarrekening checkt. Dus er is een kans dat je niet eens geld krijgt.
Eindelijk normaal mijn saldo chevken via een app wat is nou 1 euro per maand? De rabofoon bellen kost je ook geld 😉 niet zeuren ben heeeeel blij dat ik bij de rabobank zit 😀
Het zoeken naar gratis broodkruimels op straat leidt kennelijk toch tot irritatie, nu het zo koud is…
Dat is gewoon het spelletje bij banken. Jij zoekt de bank met de hoogste rente(amper 2% bij Rabo) en zij spelen met je geld. Deze 3 euro is weer extra speelgeld. Ik had gehoopt dat ik nu eindelijk eens zonder het kastje m’n balans zou kunnen checken( gratis), maar helaas.
Probleem? Luxeprobleem! Dan toch nog maar met het kastje checken.
Ik vind het ook schandalig dat ze er geld voor vragen, rabo is een van de rijkste banken.
@Emile: ING heeft ook aangegeven dat ze bezig zijn met een eigen saldo app!
Je moet bij de Rabo inderdaad flink in de buidel tasten, de kwartaalkosten liggen vrij hoog voor een standaard betaalpakket en voor saldoinformatie moet je inderdaad nog een keer bijlappen. Die 3 euro betaal je niet voor de iPhone app, het is gewoon hun mobiel bankieren tarief.
Dankzij internet hebben ze een grote kostenbesparing kunnen doen. Wij doen veel zaken voortaan zelf, maar ze nemen alleen t voordeel. Een beetje service mogen ze best geven
Vind je het teveel geld kosten, dan doe je het niet. Vind je belstatus te duur, dan koop je het niet en als je geen BMW kan betalen, dan blijf je ervan dromen.
Het lijkt mij een handige app, niet telkens bellen naar een 0900 nummer of mn random reader zoeken..
Flauw hoor. Ben ik net bezig met zo’n app te bouwen, komt rabo ermee uit. Erg gemeen.
Het lijkt mij een ideale app! Altijd en overal de meest voorkomende bankzaken kunnen regelen, vind ik wel 3 euro per kwartaal waard! (Daarbij is het eerste kwartaal gratis 😉
Ik mis geloof ik iets. Als je gewoon via Internet (met je Iphone, laptop, desktop ed) verbinding maak met de site van de bank dan kan je daar toch inloggen en je saldo opvragen? Je kan dan toch ook overschrijvingen opgeven die je met een TIN-code bevestigt? Waarom zou je dan nog 3 euro per kwartaal extra betalen voor een app die dit makkelijker maakt?
Wat let je om h’m verder te ontwikkelen ? Eenmalige kosten heb ik geen bezwaar tegen 🙂
Ik heb niet zo’n bezwaar tegen die ene euro per maand. Heb meteen dat Mobiel-Bankieren ‘aangezet’ en een mail gestuurd om me als tester aan te melden. Hoop op een snelle reactie.
Misschien kan ook iemand hier melden wanneer die bericht heeft gehad dat die mee mag doen met de test. Dan weten de mensen die (net zoals ik) zich hebben ingeschreven en geen bericht hebben gehad dat ze NIET mee mogen doen met de test 🙂
Enne… ik heb er geen bezwaar tegen per maand 1 euro te betalen, dat valt nog best mee eigenlijk. Erg handig om het gewoon via mijn iPhone te doen en niet via de rabophone, dat is me te lastig met elke keer drukken op nummer 1 en dan 3 of 2…
Geef mij maar via een applicatie!
Leuk bedacht natuurlijk dat mobiel bankieren.
Alleen kun je op de iPhone natuurlijk ook het gewone Internet Bankieren met de DigiPass gebruiken.
Dat is voor mij ook meteen een puntje van aandacht. Hoe zit het met de veiligheid? Voor normaal internet bankieren gebruikt men een 2-factor autenticatie. Via mobiel bankieren is een statische 5-cijferige code ineens voldoende? :-/
ING?! Weet iemand al iets meer, hoe, wat en wanneer?
Bijna niemand weet dit, maar via de mobiele t mobile site kan je ook mobiel bankieren alleen niet via wifi en ja je moet 3 euro per kwartaal ervoor betalen. Zo’n app is toch wel handiger hopen dat t wel werkt via wifi!
@Henk: Ze mogen wat mij betreft er ook zo goed voor blijven staan. Dan nog snap ik het onderwerp van discussie niet. Dezelfde dienst is gratis op verschillende manieren te verkrijgen, en dan zijn het afzetters.. Hmm, ga alsjeblieft je geld overmaken op de rekening van Dirk S.
Ik heb niet voor niets gekozen voor de Rabobank. Zij hebben geen last van de beurs, oftewel de verdere economie. Ze zullen nu ongetwijfeld gemerkt hebben dat mensen wat minder te makken hebben, maar dat heeft tot dus ver niet geleid tot problemen met de bank zelf. Ik zie zelf ook geen reden om naar een andere bank te gaan.
@Frank van Manen: Het gaat hier dan ook niet om het feit dat jij voor de Rabo kiest, niks mis mee. Maar dat ze geld vragen voor zo’n dienst waardoor je net ietsje meer controle hebt over jouw geld, is eigenlijk afzetterij. het word alleen normaal gevonden. Het is 1 euro per maand dat is waar, maar als veel mensen het ook werkelijk doen kan dat wel weer aardig wat miljoentjes aantikken. De bank verdient zo nog meer geld aan jouw geld wat je met die dienst dus weer wat van moet inleveren. Nu is het niet veel maar het gaat om het gebaar. Iedereen moet meegaan met zijn tijd, de rabobank doet het maar nog niet op de correcte manier.
dezelfde reden waarom de rabobank applicaties als banksaldo uit de appstore heeft laten halen
Wat zit iedereen toch moeilijk te doen over de ene euro per maand…. dat geef ik ook altijd aan een zwerver…
Heb al een tijdje mobiel bankieren bij de Rabobank, bevalt prima, saldo checken, geld overmaken. Zit nooit meer zonder geld… daar heb ik wel €1 per maand voor over!
Rabobank een mailtje gestuurd.. ben benieuwd
De rabo is een primabank met uitstekende service… men moet niet zo zeuren over die paar euries die je kwijt bent per maand. je krijgt er ook een hoop gemak voor terug.
Het gaat volgens mij niet zozeer om die paar euro’s maar om het idee dat ieder stukje service geld moet kosten. Ze verdienen al genoeg aan ons (je betaald tenslotte ook al voor je betaalpakket en/of internetbankieren)
ps. je kan ook een sms sturen naar de rabo. kost je 0,20 ct per keer.
Wat ik niet snap is dat iedereen loopt te zeuren over die 1,- euro per maand dat je kwijt bent. Dat de bank hier aan moet verdienen. Ook al eens gedacht aan je bankpasje? Daar moet je ook elke maand voor betalen (elk jaar een vast bedrag). Hebben die mensen dan ook geen bankpasje van de bank?
Ik hoop zeker dat ik mee mag doen met de test, zou super zijn.
Rabobank gaat behoudend met geld om (heeft geen staatsteun aan hoeven te vragen) en is juist vooruitstrevend met nieuwe technogieen, lijkt me, zeker in deze tijd, een fantastische combinatie! Verder voor de mensen die die drie euro onoverkomelijk vinden: het is niet verplicht, wel verplicht zijn wij om onze belastingcenten in abn, ing, sns, icesave, fortis enz. te stoppen…
@Leo: Precies
Ik begrijp niet dat sommigen zo krenterig kunnen zijn als het over de Rabobank gaat. Er zijn genoeg alternatieven voor die je kunt kiezen, hoewel zij nog geen aandacht schenken aan iPhone apps. Apple is trouwens ook niet bepaald het voorbeeld van liefdadigheid met zijn premiumprijzen.
Ik betaal als student trouwens niets voor mijn rekening bij de Rabobank, en ik ben zeer tevreden met de service die zij verleent. Kun je van andere banken niet zomaar zeggen, als ik op de problemen let die mijn vrienden regelmatig hebben.
Wanneer volgt de ABN Amro met dit soort apps, hun internet bankieren werkt fantastisch en is er bij mij nog maar één keer uitgeklapt in 3 jaar!
Een mobiele e.dentiefier/TAN-/TIN codes zou mooi zijn. Genoeg voorbeelden bij de ING (TAN via SMS) en de Rabo met hun iPhone app.
Ik vind de service van de ABN alleen te goed om weg te gaan.
Aangezien ik 6 tot 10 pasjes per jaar sloop en de rabo deze altijd gratis verschaft waar andere banken godvergeten 10 euro vragen voor een pasje waar je je eigen geld mee kan uitgeven. Heb ik dat verschil er zo uit. Die euro kan ik wel missen dan.
Wat een discussie.
Het Nederlandse betalingsverkeer is in nog lang niet kostendekkend. In Italië betalen ze rond de 150 euro per jaar voor één rekening bij een bank.
Wat betaal je hier?
7,50 voor totaalpakket p. kwartaal
3 voor mobiel bankieren p. kwartaal
2,50 voor creditcard p. kwartaal
Dat is 52 op jaarbasis?!
Je kan ook een Rabo Mobiel simkaart nemen en dan betaal je niets extra voor het mobiel bankieren.
@Griffin: Om dit soort gezeur ben ik dus naar de Rabobank toe gevlucht. Ik heb om de paar maanden een pasje die in 2 stukken ligt. Toen ik nog bij de Postbank (nu ING) zat, werd er voor elke keer dat m’n pasje kapot was kosten gerekend om een nieuwe te maken. Kijk en dat vind ik dan anders. Ik krijg een pasje die volgens hun een jaar of 5 mee moet gaan, terwijl de kwaliteit nog geen jaar volhoud. Bij Postbank rekende ze dus elke keer weer een euro of 8 om een nieuwe te maken en op te sturen. Bij Rabobank? Kom gerust even langs! Je krijgt gratis een nieuwe!
Het is voor mij dus een stuk rendabeler om bij de Rabobank een rekening te hebben dan bij een bank als ING. Waar ik me trouwens ook aan stoorde bij ING was de vertraging tussen Giro en Bank. Gezien alleen ING Giro heeft, vond ik het dus ook niet meer nodig om een Giro rekening te hebben.. Weg ermee dus.
Al iemand iets gehoord van de Rabobank voor de test?
nee, nog niets. Heb me ook aangemeld.
@Marc:
nee helaas nog niks gehoord, lijkt me interessant om aan mee te doen!
Ik heb vanavond een reply gehad van de Rabobank, moest wat verdere gegevens mailen (UDID, model en firmware) en ze zouden spoedig informatie en de verdere planning laten weten.
Iemand anders ook de mail ontvangen?
@Broeny:
ja hier ook een reactie met de zelfde inhoud … ben heel benieuwd naar deze app en ga hem ook zeker uitgebreid testen.
Nee… ik heb een mail gehad met daarin dat ik niet mee mag testen 🙁 Waarschijnlijk omdat ik gisteren en boze mail heb verzonden met een klacht over de Rabobank. Nou ja, dan maar wachten tot eind Januari.
Succes mannen en laat ons weten hier hoe de applicatie is.
ja ik heb ook de mail gehad! ben heel benieuwd, vandaag nog even mobiel bankieren aangezet want dat had ik nog niet.
Ja ook antwoord ontvangen, met verzoek om gegevens te verstrekken
Nee, nog niks gehoord.
Nou, dan hebben jullie meer geluk of meer geld op jullie rekening 🙂
Ook bericht gekregen.
@Marc:
ik denk toch meer geld op de rekening :p
Ik heb bericht gekregen: ik mag niet meetesten. Ik heb geen boze brief naar de Rabobank geschreven.
Ik heb UDID en andere informatie naar Rabo gestuurd, verder nog niks van terug gehoord. iemand meer informatie hier ???
Hier ook nog geen bericht gehad. We wachten gezellig af.
Zozo ze geven WEL 3€ korting! Bij de ING krijg je hetzelfde alleen dan.. (je raadt t al) gratis. Gestoord dat je hiervoor zou moeten betalen, volgensmij besparen ze er nog op als je een keuze moet maken tussen afschriften en internet.
Het feit dat ik ING heb en geen Rabobank heeft me al 100€ uitgespaard heb ik net uitgerekend, en daar doe ik leuke dingen mee. Jij kan er lekker mee internetbankieren!
@Thom:
Klinkt allemaal leuk maar ING is beurs genoteerd en daarom dus afhankelijk van de beursgang. Rabobank is niet beursgenoteerd en mocht het nog slechter gaan met de economie is de rabobank de veiligste en meest betrouwbaare bank. Jij bent straks je geld kwijt … maar gelukkig heb je je € 100 nog.
Bericht van Rabo, ben benieuwd!!
“Beste klant,
De afronding van de nieuwe app Bankieren voor de iPhone verloopt volgens planning. We hopen u dan ook uiterlijk 22 januari a.s. de nieuwe app toe te kunnen sturen en de testfase te starten.
Alvast een fijn weekend.
Met vriendelijke groet,
Rabobank Nederland “
ik heb hem inmiddels binnen!
alleen crasht hij bij opstarten…alles blijft werken kom alleen weer teug op springboard…
heb rabobank al gemaild, iemand anders met de zelfde problemen?