Shaking Web is een goed idee: een webbrowser die bewegingen compenseert wanneer je in een hobbelende bus of auto zit. Maar is het in de praktijk wel echt handig?
Dit is natuurlijk geen concurrentie voor de Safari.app. Vandaar dat Apple dit gewoon heeft toegelaten tot de AppStore. Wacht maar tot Opera of Firefox komt met een mobiele versie voor OSX…
Hub
Hoop dat Chrome ook nog komt met browser 😀
Stijn
3 richtingen, geen 4!!
X, Y en Z.
apoZ
@Stijn –
Je kan met deze browser ook reizen in de tijd, wist je dat niet? :):)
En daarbij compensatie in de diepte lijkt me al sterk op een iphone…
Dus hou het maar bij 2.
sredlums
Dit kan simpelweg niet werken.
Denk even mee, eerst de theorie;
je zit in een bus te internetten, en die bus gaat over een drempel. Laten we zeggen dat de bank waar je op zit 2 cm omhoog gaat. Om het makkelijk te houden gaan we er van uit dat de hand waarmee je je iPhone vast hebt en je vrije hand ook dezelfde 2 cm omhoog gaan. Wanneer je nou precies op dat moment op het scherm iets wil aantikken en die app doet wat-ie volgens de makers moet doen, dan wordt deze opwaartse beweging gecompenseerd door de weergave op het scherm tegelijkertijd 2 centimeter naar beneden te verplaatsen.
Gevolg: je tikt 2 centimeter te hoog, want ook je vrije hand is twee centimeter omhoog gegaan. Immers, ‘alles’ gaat omhoog, maar het scherm ‘blijft op gelijke hoogte’.
Nu de praktijk;
je zit in dezelfde bus en rijdt over dezelfde drempel. In de praktijk zul je deze opwaartse beweging redelijk zelf kunnen compenseren, of in ieder geval zullen je beide handen dezelfde schokbeweging maken. De klik op het scherm zal dan ook ongeveer op de zelfde plek op het scherm uitkomen. Gaat het scherm zelf dan d.m.v. deze app ook nog compenseren, dan klik je dus júÃst op de verkeerde plek van het scherm…
Afijn, moeilijk uit te leggen, maar voor mij is het logisch 😉
Jelle
@Stijn en ApOz
4 richtingen, moeilijk hoor. Links, rechts, boven, beneden. Kom op in het scherm? Hoe moeilijk kan dat zijn
komt er nu op browser gebied ook al zoveel troep… lijkt me echt niks dit. goeie review, thanks
Hopelijk komt Firefox met een alternatief 😀
wel leuk verzonnen… maar verder niet echt nodig
Dit is natuurlijk geen concurrentie voor de Safari.app. Vandaar dat Apple dit gewoon heeft toegelaten tot de AppStore. Wacht maar tot Opera of Firefox komt met een mobiele versie voor OSX…
Hoop dat Chrome ook nog komt met browser 😀
3 richtingen, geen 4!!
X, Y en Z.
@Stijn –
Je kan met deze browser ook reizen in de tijd, wist je dat niet? :):)
En daarbij compensatie in de diepte lijkt me al sterk op een iphone…
Dus hou het maar bij 2.
Dit kan simpelweg niet werken.
Denk even mee, eerst de theorie;
je zit in een bus te internetten, en die bus gaat over een drempel. Laten we zeggen dat de bank waar je op zit 2 cm omhoog gaat. Om het makkelijk te houden gaan we er van uit dat de hand waarmee je je iPhone vast hebt en je vrije hand ook dezelfde 2 cm omhoog gaan. Wanneer je nou precies op dat moment op het scherm iets wil aantikken en die app doet wat-ie volgens de makers moet doen, dan wordt deze opwaartse beweging gecompenseerd door de weergave op het scherm tegelijkertijd 2 centimeter naar beneden te verplaatsen.
Gevolg: je tikt 2 centimeter te hoog, want ook je vrije hand is twee centimeter omhoog gegaan. Immers, ‘alles’ gaat omhoog, maar het scherm ‘blijft op gelijke hoogte’.
Nu de praktijk;
je zit in dezelfde bus en rijdt over dezelfde drempel. In de praktijk zul je deze opwaartse beweging redelijk zelf kunnen compenseren, of in ieder geval zullen je beide handen dezelfde schokbeweging maken. De klik op het scherm zal dan ook ongeveer op de zelfde plek op het scherm uitkomen. Gaat het scherm zelf dan d.m.v. deze app ook nog compenseren, dan klik je dus júÃst op de verkeerde plek van het scherm…
Afijn, moeilijk uit te leggen, maar voor mij is het logisch 😉
@Stijn en ApOz
4 richtingen, moeilijk hoor. Links, rechts, boven, beneden. Kom op in het scherm? Hoe moeilijk kan dat zijn