Reacties voor: Review: iPhone 3G (boek)

Review van 'iPhone 3G', een boek over de iPhone 3G, geschreven door Yvin Hei en Pieter van Groenewoud. Is het boek zijn geld waard of staat er eigenlijk niets nieuws in?
Lees het complete artikel → Review: iPhone 3G (boek)
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 22 reacties

  1. Echt puur door de hype die Apple creeert en als merk met zich meebrengt!

    Iemand ooit gehoord van een htc touch diamond boek, dat niet door htc zelf is geschreven?
    Nou dan!

  2. De iPhone is al zo makkelijk om mee te werken.. Dus ik vindzo’n boek echt lomp ik snap niet dat iemand daar 13 euries voor zou geven

  3. Alleen handig voor mensen die echt nul verstand hebben van de iPhone, maar toch er één willen hebben. Misschien ook wel leuke voor tricks en tips, maar daar houdt het dan ook op en inderdaad zeker niet voor ongeveer €13,-, pff stelletje apple iphone-hype-meelifters..

  4. Ik ben bezig aan een iPhone seminar voorop de ifactors op de lijnbaan.
    In de winkel helpen wel al honderden mensen opweg. Je wil niet weten wat voor een vragen de iPhone nog allemaal oproept. Ook al is hij nog zo gebruiks vriendelijk.

  5. Makkelijk is de iPhone zeker, maar niet voor iedereen…
    (lees: vrouwen)

  6. wees blij dat er bedrijven zijn di handlijdingen maken voor apple producten. Want Apple zelf geeft doorgaans een vodje van 20 pagina’s mee waar je het mee moet doen.

    Het lijkt haast wel fout als men geld probeert te verdienen in ruil voor een dienst. Wat doen doe lui fout? Ik zie ze helpen waar Apple steken heeft laten vallen. Als zon boek niet voor jou geschikt is lt een ander dan in zijn waarde.

    Zo vanzelfsprekend zijn Apple producten nou ook weer niet dat je geen boekje nodig hebt. Dat denkt Apple van wel. Ofhet is deel van de strategie om mensen de winkel in te lokken voor gratis trainingen en seminars om daarna met een Apple produde winkel uit te lopen. Elke officiele Apple store heeft een genius bar en trainingen voor dit soort info.

    In NL heb je dus wel dit soort boekjes nodig. Want er zijn weinig APRs in NL die die zelfde trainingen aanbieden. Laatstaan gratis.

  7. ey Eendje, niet discrimineren.. (een vrouw hier aan het woord)

    mensen durven niet meer te denken dat iets logisch werkt na al die andere besturingssystemen. De iPhone vraagt een intuitieve houding (zijn vrouwen goed in hoor ;)) en dat moet je durven. Maar mensen willen eerst zekerheid voor ze iets doen, dus een handleiding lezen ipv denken: hey een plusje, dat zal wel iets toevoegen zijn, zoals een contact in het adresboek..

  8. Zonde van de bomen, niets uit dat boek is niet te vinden op internet.

  9. liese: sorry, ik bedoelde het niet discriminerend 🙂

  10. Maar die geheime trucs die jullie bedoelen moet je maar even weten en ik neem niet aan dat ze vanaf iphone 1 al elke dag ff iphoneclub.nl gaan checken ofzo desondanks is het opzich geen slecht iniatief alleen moet het met zon insteek heel goedkoop zijn (3-5 e) wil het een beetje aanslaan.

  11. Ja, sommige mensen willen alles lezen, bijv dat “updates ontvangen” betekent dat je een update ontvangt.
    Voorziet dus in een behoefte.

  12. Ik snap ff iet waarom mensen hier zo nodig de boel negatief moeten maken !!

    Verbeter de wereld en begin bij jezelf !!!

  13. Het boek is inderdaad voor beginners. Toch heeft het een logische en duidelijke indeling. Doorwinterde iPhone gebruikers hebben er niets aan. De Apple handleiding downloaden zal inderdaad bomen sparen. Er is ook een online handleiding op formaat van de iPhone: http://help.apple.com/iphone.

    http://www.iphonic.be

  14. Laten we het afwachten mensen : als het boek verkoopt, dan is er blijkbaar een behoefte, of je het nou leuk vindt of niet…

  15. dat klopt natuurlijk allemaal dat niets wat in dat boekje staat ook op internet te vinden is maar daneemt niet weg dat zon boekje handig kan zijn. Niet iedereen weet bij aankoop die sites te vinden voor de extra informatie die Online staat. Daarom verkopen we bij elke iPhone zon boekje mee. Want die 8 pagina’s di Apple zelf mee geeft is echt niet voldoende. Misschien voor de jeugd van 16 tot 25 maar alles dat ouder is of gewoon we. Druk leven heeft en geen tijd heeft om het halve internet af te struinen voor die info heeft graag een boekje waar alles nog even kort is staat.

    Ik heb het zelf allemaal moeten ontdekken. Niet erg. Was juist erg leuk. Maar niet iedereen denkt daar zo over. Het kan een gebruiker net wat tevredener maken als die info gewoon voor handen is in een simpel boekje.

    Voor jullie komt er vast ook nog wel een boekje met de echte hints en tips voor pro’s….. Ownee die tips staan natuurlijk allemaal al op internet en dat is zonde van de bomen …

  16. Ik heb het boekje ook eens doorgebladerd in de boekenwinkel. Wel een leuk boekje. Ik kan me voorstellen dat mensen dit wel willen aanschaffen om de redenen die 4saus geeft.

    Jonge mensen hebben de iPhone vrij snel door, maar bij de oudere generatie duurt het altijd even voor de boodschap doorkomt (niet denigrerend bedoeld). Mijn Pa vind de iPhone geweldig en heeft hem ook aangeschaft, maar hij vraagt mij regelmatig hoe het ding werkt.

    Voor mezelf vond ik het leuker om alles spelnderwijs te leren, maar er zijn nog steeds dingen in de iPhone waar ik geen bal verstand van heb. Niet erg, want ik gebruik het dan ook niet. Maar mocht ik er ooit behoefte aan hebben, moet ik toch even dat boekje induiken.

    Al met al lijkt het me dus toch echt een handig boekje

  17. @4saus

    Gewoon extra omzet voor jullie, dat boekje erbij verkopen, anders kan je net zo goed de url van apple erbij geven: apple.com/nl/support zoals ze bij iFactors Breda doen 😛

  18. ….[]Handig als je een gedrukte handleiding zoekt[]….

    Uhm een uitgebreide handleiding kan je gratis in pdf formaat van apple site downloaden. Waarom zou je dan dat boek kopen?

  19. omdat gemak de mens dient.
    En een boek leest makkelijker weg an een uitgeprint PDFje

    De klant hoeft er niet naar te zieken. Zijn ze vaak te lui voor of ze willen simpelweg liever een boek.

    Je wil niet weten hoevaak we naar websites verwijzen. Maar meer dan de zeker de helft heeft toch liever een boekje om iets uit te leren. Dat is voor ons idd extra omzet. Maar we duwen het de klant niet door hun strot. We bieden het aan samen met de links voor meer info op internet en een uitnodiging voor een of meer van onze gratis seminars.

    Boekjes verkopen we hoe dan ook wel. Hollanders zijn gierig/zuinig. Ze proberen eerst het internet. En als ze er niet uit komen zie je ze vaak alsnog terug op een seminar of aan de bali voor een boekje.

  20. @Julian

    Dude, een HTC draait op Windows Mobile, das toch universeel en niet uniek als os voor een smartphone. Ik kan me best voorstellen dat er een boek is over windows mobile.

  21. Ik heb eerst een Samsung Omnia met Windows Mobile geprobeerd. Daar had ik als man zelfs nog moeite mee. Daar zou een handboek niet misstaan. Gauw teruggestuurd dat ding trouwens.

    De iPhone is zelfs (sorry) voor mijn vrouw direct duidelijk. Dat zegt genoeg lijkt me

  22. Als het boekje van goede kwaliteit is wordt het op Sappi papier gedrukt, houtvrij papier !

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.