RollerCoaster Tycoon Touch is de nieuwste RollerCoaster Tycoon-game voor de iPhone en iPad. De game is gratis te downloaden, maar vereist wel wat in-app aankopen om wat moois van je park te maken. Is dit spel nog wel leuk voor RollerCoaster Tycoon-fans?
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 14 reacties
Borgqueenx
ALs de schrijver het volgende meent:
” RollerCoaster Tycoon Touch lijkt helaas niet op RollerCoaster Tycoon 4 Mobile ”
moet er toch wel echt even achter het hoofd gekrabt worden.
RCT4mobile is geen spel, het is te slecht om een spel genoemd te worden.
Rick
Maak gewoon de 2d variant voor 10 euro zonder in app purchases, klaar.
Rob
Het zal niet lang duren voordat dit soort modellen de nek om wordt gedraaid.
Dit dus.
Ik ben echt wel bereid om eenmalig €9,99 uit te geven voor een goede iOS game. In-app aankopen (voor dit soort apps/games) zijn seau 2010.
N.
Wat hebben ondernemingen tegenwoordig met freemium? Maak gewoon een goede app en vraag er bij aanschaf geld voor.
Rudy
Tja, als ik kijk naar de games op mijn devices, zou je zeggen dat gewoon betaalde spellen het goed doen…
GTA reeks – betaald
X-com reeks – betaald
Worms reeks – betaald
en zo nog wel wat… Ik betaal graag voor een game. De freemium games laat ik eigenlijk bij voorbaat al links liggen, tenzij ik met één IAP de hele boe kan unlocken en gewoon kan spelen.
Kristan
kwam RCT2 niet ook uit op ios? Ik geloof dat ze met een poort bezig waren. Daar kijk ik meer naar uit dan deze freemium rotzooi.
Hennie
De oude RTC2 komt ook uit voor ios volgens dit artikel 🙂
Ik heb rct mobile geprobeerd, maar was er na een half uur klaar mee. Het maken van paden boven de grond wad zo goed als onmogelijk. Het leek erop dat ze niets hadden aangepast, maar gewoon de oude desktopversie hadden geport.
De genoemde nadelen/veranderingen in deze versie zijn eigenlijk alweer genoeg om het niet te downloaden, jammer.
Robin
Rollercoaster Tycoon 3 mensen koop die eenmalig voor een paar euro en geen vervelende in app aankopen. Die is overigens ook niet door Atari gemaakt.
Joren
@Robin: Helemaal eens! Rollercoaster Tycoon 3 is gewoon een heel goed spel zonder die idiote in-app aankopen van Atari!
Dennis coppens
De game handeling is niet fantastisch.
Veel bugs, lijkt wel of je alles steeds moet centreren om te kunnen verbouwen of verplaatsen.
Vooral het bouwen van achtbanen is niet handig met die nodes.
Daarnaast veel vastlopers in de 10.2.1 update van iOS.
Matige versie van een geweldig spel
ysbkk
@Rick: Dit is dus precies het probleem met het grootste deel van de games in de App Store, de “freemium-mentaliteit” is bijzonder pertinent aanwezig. Ik betaal ook veel liever eenmalig een groter bedrag dan dat er microtransacties zijn die de ervaring verbeteren (gewoon Pay to Win dus). Er zijn trouwens ook spellen waarbij dit goed is uitgevoerd, waar het spel ook gewoon uit is te spelen zonder dat je hoeft te betalen, maar het wel een mogelijkheid is als je geen geduld hebt.
Ik begrijp wel waarom dit gebeurt, developers willen liever een constante(re) inkomstenbron hebben dan alleen eenmalige aankopen.
Dat verandert niks aan het feit dat wanneer ik geconfronteerd wordt met de zoveelste reclame- of “spendeer je geld aan waardeloze virtuele valuta”-popup, ik de desbetreffende app de waardevolle ruimte op mijn telefoon niet gun.
Een voorbeeld van een goed uitgevoerd in-app aankopen systeem vind ik Clash of Clans. Ik heb het al een paar jaar op mijn telefoon staan, en er nog steeds geen cent aan uitgegeven. Ik ben er eigenlijk ook nooit toe verleid. Natuurlijk, als je geen geduld hebt is het makkelijk om geld te spenderen, maar ik heb het nooit echt nodig gehad. Je kan de valuta (gems) namelijk ook in het spel verkrijgen, door spawnende objecten.
ALs de schrijver het volgende meent:
” RollerCoaster Tycoon Touch lijkt helaas niet op RollerCoaster Tycoon 4 Mobile ”
moet er toch wel echt even achter het hoofd gekrabt worden.
RCT4mobile is geen spel, het is te slecht om een spel genoemd te worden.
Maak gewoon de 2d variant voor 10 euro zonder in app purchases, klaar.
Het zal niet lang duren voordat dit soort modellen de nek om wordt gedraaid.
Dit dus.
Ik ben echt wel bereid om eenmalig €9,99 uit te geven voor een goede iOS game. In-app aankopen (voor dit soort apps/games) zijn seau 2010.
Wat hebben ondernemingen tegenwoordig met freemium? Maak gewoon een goede app en vraag er bij aanschaf geld voor.
Tja, als ik kijk naar de games op mijn devices, zou je zeggen dat gewoon betaalde spellen het goed doen…
GTA reeks – betaald
X-com reeks – betaald
Worms reeks – betaald
en zo nog wel wat… Ik betaal graag voor een game. De freemium games laat ik eigenlijk bij voorbaat al links liggen, tenzij ik met één IAP de hele boe kan unlocken en gewoon kan spelen.
kwam RCT2 niet ook uit op ios? Ik geloof dat ze met een poort bezig waren. Daar kijk ik meer naar uit dan deze freemium rotzooi.
De oude RTC2 komt ook uit voor ios volgens dit artikel 🙂
@Rick: *inserts Thank you GIF*
Ik heb rct mobile geprobeerd, maar was er na een half uur klaar mee. Het maken van paden boven de grond wad zo goed als onmogelijk. Het leek erop dat ze niets hadden aangepast, maar gewoon de oude desktopversie hadden geport.
De genoemde nadelen/veranderingen in deze versie zijn eigenlijk alweer genoeg om het niet te downloaden, jammer.
Rollercoaster Tycoon 3 mensen koop die eenmalig voor een paar euro en geen vervelende in app aankopen. Die is overigens ook niet door Atari gemaakt.
@Robin: Helemaal eens! Rollercoaster Tycoon 3 is gewoon een heel goed spel zonder die idiote in-app aankopen van Atari!
De game handeling is niet fantastisch.
Veel bugs, lijkt wel of je alles steeds moet centreren om te kunnen verbouwen of verplaatsen.
Vooral het bouwen van achtbanen is niet handig met die nodes.
Daarnaast veel vastlopers in de 10.2.1 update van iOS.
Matige versie van een geweldig spel
@Rick: Dit is dus precies het probleem met het grootste deel van de games in de App Store, de “freemium-mentaliteit” is bijzonder pertinent aanwezig. Ik betaal ook veel liever eenmalig een groter bedrag dan dat er microtransacties zijn die de ervaring verbeteren (gewoon Pay to Win dus). Er zijn trouwens ook spellen waarbij dit goed is uitgevoerd, waar het spel ook gewoon uit is te spelen zonder dat je hoeft te betalen, maar het wel een mogelijkheid is als je geen geduld hebt.
Ik begrijp wel waarom dit gebeurt, developers willen liever een constante(re) inkomstenbron hebben dan alleen eenmalige aankopen.
Dat verandert niks aan het feit dat wanneer ik geconfronteerd wordt met de zoveelste reclame- of “spendeer je geld aan waardeloze virtuele valuta”-popup, ik de desbetreffende app de waardevolle ruimte op mijn telefoon niet gun.
Een voorbeeld van een goed uitgevoerd in-app aankopen systeem vind ik Clash of Clans. Ik heb het al een paar jaar op mijn telefoon staan, en er nog steeds geen cent aan uitgegeven. Ik ben er eigenlijk ook nooit toe verleid. Natuurlijk, als je geen geduld hebt is het makkelijk om geld te spenderen, maar ik heb het nooit echt nodig gehad. Je kan de valuta (gems) namelijk ook in het spel verkrijgen, door spawnende objecten.