Gamen op je iPhone is leuk, maar als je samen met iemand reist kan het wat onbeleefd zijn om continu in het scherm van je smartphone gedoken te zitten. Het kan dus geen kwaad om een leuke offline multiplayergame op je iDevice te hebben staan. Je raadt het al: Should Shoot (link) vervult deze rol met een origineel concept en verslavende gameplay die precies kort genoeg duurt.
Should Shoot is ontwikkeld door de Nederlandse app-ontwikkelaar Emiel Kampen, en zou zomaar eens een grote hit kunnen worden. Laat je dus niet misleiden door het minimalistische uiterlijk, want daarachter zit een slim spelletje verscholen.
Should Shoot: schieten met een digitale katapult
In Should Shoot vuur je kogels af met een klein bolletje dat je razendsnel kunt verplaatsen door je vinger ergens anders op het touchscreen te drukken. Een kogel vuur je af alsof je een katapult gebruikt: trek met je vinger een lijn naar achteren om vervolgens een balletje in tegenovergestelde richting te laten vliegen.
Timing speelt hierbij een grote rol, want als je precies op het goede moment loslaat vuur je een razendsnel Power Shot af die een stuk lastiger te ontwijken is.
Gaandeweg ontdek je dat je schoten af kunt weren door er zelf eentje tegenaan te schieten, en zul je zien dat je kogelvoorraad zichzelf weer aanvult na een paar seconden. Gelukkig maar, want dit voorkomt dat je een onmogelijke kogelregen moet zien te ontwijken.
Should Shoot is vooral samen leuk
Om Should Shoot samen te spelen, leg je de iPhone of iPad tussen jou en je tegenstander in, zodat jullie allebei een helft van het scherm voor je neus hebben. Zoals het app-icoon al doet vermoeden is Should Shoot duidelijk bedoeld om samen met iemand te spelen, al zijn er ook wat gamemodi aanwezig om je in je eentje met dit spel te vermaken.
Zo moet je in Rocket een raket ontwijken door hem raak te schieten en je precies op het goede moment te verplaatsen. Daarnaast is het in Ball aan jou een oneindige stroom aan vallende ballen weg te schieten, zodat ze niet op de balk onderin beeld terecht komen. Twee leuke spellen om de tijd te doden, maar lang niet zo vermakelijk als de meerspelermodus van Should Shoot.
Daar kom je al snel achter als je de Rocket- en Ball-spelmodi tegen iemand anders speelt. Het is leuk om met iemand rond een iPhone of iPad te zitten, en maakt het relatief simpele concept van Should Shoot ineens de moeite van het spelen waard. Bovendien is een blik op het app-icoon genoeg om te weten waar de prioriteit van dit spel ligt: multiplayer.
Conclusie Should Shoot review
Should Shoot is typisch zo’n spel dat je erbij pakt als je samen met iemand anders een paar minuten moet wachten. Een potje is zo opgestart, en zelfs als je het nog nooit gespeeld hebt weet je binnen een minuut precies wat je te doen staat. Terwijl je speelt ontgrendel je het ene na het andere kleurenpallet om het uiterlijk aan te passen, inclusief nieuwe patronen voor de achtergrond. Genoeg te doen dus in Should Shoot, vooral dankzij de drie verschillende spelmodi. Houd er alleen wel rekening mee dat het in je eentje een stuk minder lang leuk blijft.
Pluspunten
- Leuke offline multiplayer op één apparaat
- Met drie spelmodi is er genoeg te doen
- Snel uitgelegd, zodat iedereen kan spelen
Minpunten
- In je eentje een stuk minder leuk
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties