Shortcut: sneller servicenummers bellen op je iPhone
Shortcut is een nieuwe Nederlandse applicatie waarmee je sneller servicenummers van bedrijven kunt bellen. De app heeft een totaal andere insteek dan de 0900-applicaties die er inmiddels zijn voor de iPhone. Shortcut belt namelijk wel de 0900-nummers, maar bevat alvast de menukeuzes die je moet maken. Daardoor kom je meteen bij de juiste helpdeskmedewerker terecht. Bedrijven hebben vaak een welkomstboodschap met verschillende keuzes: bel je je bank om informatie over je spaarrekening op te vragen, dan moet je eerst een aantal cijfers intoetsen.
Shortcut heeft de menustructuur van bedrijven in kaart gebracht, zodat je bij het intoetsen van het nummer meteen al de juiste afdeling te pakken krijgt.
Het voorbeeld hiernaast maakt duidelijk hoe het werkt: je zoekt de afdeling ‘Gevonden voorwerpen’ van Schiphol, maar hebt geen zin om eerst naar een bandje te luisteren, die je vertelt dat je alle informatie ook reuze makkelijk op internet had kunnen opzoeken. Ondertussen tikt de klok gewoon door, terwijl het vaak om betaalde nummers gaat. Nadat je je keuze hebt gemaakt krijg je nog een scherm om te vragen of je inderdaad het getoonde nummer wilt bellen (inclusief aanduiding van kosten). Deze app was nog handiger geweest als de ontwikkelaar meteen de alternatieven voor de 0900-nummers erin had verwerkt.
Downloaden: Shortcut (€0,79)
Meer info: Shortcut app
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 11 reacties