
Shortcut: sneller servicenummers bellen op je iPhone
Shortcut is een nieuwe Nederlandse applicatie waarmee je sneller servicenummers van bedrijven kunt bellen. De app heeft een totaal andere insteek dan de 0900-applicaties die er inmiddels zijn voor de iPhone. Shortcut belt namelijk wel de 0900-nummers, maar bevat alvast de menukeuzes die je moet maken. Daardoor kom je meteen bij de juiste helpdeskmedewerker terecht. Bedrijven hebben vaak een welkomstboodschap met verschillende keuzes: bel je je bank om informatie over je spaarrekening op te vragen, dan moet je eerst een aantal cijfers intoetsen.

Het voorbeeld hiernaast maakt duidelijk hoe het werkt: je zoekt de afdeling ‘Gevonden voorwerpen’ van Schiphol, maar hebt geen zin om eerst naar een bandje te luisteren, die je vertelt dat je alle informatie ook reuze makkelijk op internet had kunnen opzoeken. Ondertussen tikt de klok gewoon door, terwijl het vaak om betaalde nummers gaat. Nadat je je keuze hebt gemaakt krijg je nog een scherm om te vragen of je inderdaad het getoonde nummer wilt bellen (inclusief aanduiding van kosten). Deze app was nog handiger geweest als de ontwikkelaar meteen de alternatieven voor de 0900-nummers erin had verwerkt.
Downloaden: Shortcut (€0,79)
Meer info: Shortcut app
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Je kunt ook gewoon het juiste nummer in je iPhone steken, met komma’s voor de opties.
Voorbeeldje:
0900123456,1,4,6 zal eerst 0900123456 bellen, en dan achtereenvolgens optie 1, 4 en 6 selecteren.
Als je een nummer voor het eerst belt, weet je niet van tevoren welk keuzemenu je krijgt lijkt me!?!
Graag ook een hack om die vreselijke muziekservers te laten crashen die je tijdens het wachten entertainen.
Vrij slimme app, bespaart je toch weer tijd (en hier geldt: tijd=geld).
0,79 zo eruit lijkt me…
Op zich een zeer goed idee. De reactie van Erik vind ik nergens op slaan, idd wat Rodajo zegt. Als ik zeg Dell kun je mij dan uit je hoofd vertellen welke opties ik moet hebben.
Dit is in ieder geval een vernieuwende app, veel beter dan die gare ‘0900’ app. Die bevat enkel een database die je in feite ook even in je mail kan zetten.
PS aan de makers, volgens mij heet het bij Schiphol ‘Privium’ niet Previum. Typo?
Alleen jammer dat je bij sommige klantendiensten niet kan ingeven welke code je kiest voor de computerstem aan de andere kant is uitgepraat.
Voor de rest lijkt me dit wel een erg handige app 🙂
Elke informatieve post is welkom.
Als ik gratis (lokaal tarief) dat bandje af moet laten lopen of betaald gelijk bij de afdeling zou ik het wel weten ..
Dit zijn tenminste apps waar je wat aan hebt, ik ga er tenminste vanuit dat het werkt. Maar ik ga het zo gauw mogelijk proberen. Trouwens, die ergernis van steeds maar weer cijfertjes intoetsen is me wel wat waard, en meer dan die 79 eurocentjes! Ik heb ‘m al gedownload
Foutje in Shortcut: “Ziggo > Factuur > Test > bla”
Fail..
Slimme app! Werkt prima en erg handig. Wel nog hier en daar typo. Ff fixen zou ik zeggen.