SkipTheMenu laat je ellenlange telefoonmenu’s omzeilen
Keuzemenu’s bij het bellen! Verschrikkelijk! Jezelf door vijf verschillende afdelingen van een bedrijf loodsen, omdat een helpdesk zo is ingericht dat je begint met een ingesproken bandje. Iedereen kent het ongemak. FreshoftheMill ook. De Nederlandse ontwikkekaar bracht uit eigen frustratie de iPhone-app SkipTheMenu uit. Die moet je helpen sneller in contact te komen met de juiste afdeling binnen een bedrijf. Een vraag over de factuur van de ANWB? Je belt de juiste afdeling direct vanuit de applicatie.
SkipTheMenu was er al even op de iPhone, maar de app heeft zich nu een vernieuwde huisstijl aangemeten in het blauw-wit en met het paard Skip als logo, die je terugvindt in het app icoon en op het startscherm. De app is logisch ingericht. Het hoofdscherm toont de verschillende helpdesks op rij en in het schuifmenu tref je recente oproepen.
FreshofTheMill aan iPhoneclub: “Inmiddels zijn er ongeveer 100 gebruikers die de app gebruiken en er erg enthousiast over zijn”, schrijft hij aan iPhoneclub.nl. In de nieuwste update werden de klantenservices van KPN, Tele2 en Zilveren Kruis Achmea bijgewerkt, waardoor die weer up-to-date zijn.
Inhoudelijk kan SkipTheMenu echter nog wel een slag maken. Behalve dat er geen zoekbalk is om snel de informatie van een bedrijf te raadplegen, is het aantal bedrijven zelf tamelijk beperkt. Zo vind je er wel verschillende afdelingen van de NS, maar ontbreken andere vervoerders in Nederland. Je treft wel KPN, maar geen Ziggo. En ook in de verzekeringsbranche missen grote spelers. Nu is het openen van de app niet erg handig omdat je niet zeker weet of je bedrijf wordt ondersteund. Zoniet; dan is SkipTheMenu een stap extra die je juist tijd kost.
SkipTheMenu is niet de enige Nederlandse app die het contact met bedrijven makkelijker wil maken voor je. Met OV Butler kan je snel een klacht indienen bij vervoersmaatschappijen en OpzegApp is een handige applicatie om een abonnement mee te beëindigen.
Downloaden: SkipTheMenu (gratis, iPhone, iOS 6.0+)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 8 reacties