Skype gaat interactieve advertenties tonen in mobiele apps
Skype wil in de mobiele apps voor Skype nieuwe advertenties tonen, waarin twee Skype-bellers samen iets kunnen doen. Zo zou je samen met een ander een auto in elkaar kunnen zetten, of een reis plannen in een advertentie van een vliegmaatschappij terwijl de andere beller ziet wat je allemaal doet. De advertenties zullen eerst in Windows 8 worden uitgerold, maar later ook beschikbaar zijn voor iOS en Android.
De nieuwe advertenties zouden informatie bevatten die je ook daadwerkelijk zou willen delen met de andere gebruiker, aldus hoofd advertenties Sandhya Venkatachalam. Bepaalde merken zouden ook consequent in de app te zien blijven.
Skype lijkt zich met de nieuwe advertenties meer op mobiel te richten. Volgens Venkatachalam groeit het aantal mobiele gebruikers ook. 30 procent van de Amerikaanse gebruikers zou Skype op de computer en mobiel gebruiken en 16 procent zou het programma zelfs alleen mobiel opstarten.
Dit is niet de eerste keer dat Skype zich richt op reclame in de mobiele apps. Een update die in september 2011 voor de iOS-app verscheen introduceerde voor het eerst advertenties. De berichten verschenen niet als je een premium-abonnement of Skype-tegoed hebt.
Downloaden: Skype (gratis, iOS 4.3+)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties