De tv-gids voor de iPad met allerlei sociale netwerkfuncties blijkt niet echt te bestaan en is ook niet ter review ingediend bij Apple. Dat hebben de makers laten weten in een reactie op ons eerdere nieuwtje en in een uitgebreide blogposting. Het idee van een tv-gids met sociale netwerkfuncties was ontstaan om mee te kunnen doen aan de Sanoma iPad Challenge en om ervaring op te doen met de iPad.
Maar helaas bleek de grap zo misplaatst, dat Sanoma de inzending al bij voorbaat aan de kant legde. Ze veronderstenden dat het al een gerealiseerd product was van TVGids.nl, een concurrent van Sanoma’s NU TV Gids. Die zijn ook inderdaad met een tv-gids bezig, maar niet die van Picklefactory.
Het namaken van een reeds door anderen ontwikkelde tv-gids is natuurlijk geen optie in een wedstrijd waarin de innovativiteit van het idee meetelde. Toch hoopte Picklefactory dat Sanoma het idee wel zag zitten en wilde uitvoeren. Dat liep even anders dan gepland: de app kwam iets te realistisch over, onder andere dankzij een fake-applicatie die dankzij een Keynote-truc op de iPad draaide. De video werd meer dan 1.800 keer bekeken en leidde tot heel wat vragen wanneer de app nu eigenlijk in de App Store komt.
Het concept van de tv-gids zoals in het filmpje is te zien, komt er voorlopig dus niet. Om iedereen nog eens extra op het verkeerde been te zetten: de omroepen hebben wel degelijk een tv-gids laten ontwikkelen. “Inmiddels is er wel een echte TVGids iPad app klaar voor lancering. Deze app is vrijdag door TVgids.nl aangeboden bij Apple en zal dus normaal gesproken over anderhalve week beschikbaar zijn”, zegt Krijn Smits van Picklefactory in zijn reactie. Het is alleen niet de tv-gids die Picklefactory had bedacht.
Wat bedoeld was als grap, pakt dus uiteindelijk nadelig voor het bedrijf uit.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 14 reacties