Reacties voor: SoundTracking een hit, Color een flop op de iPhone

SoundTracking en Color zijn twee recent gelanceerde apps voor de iPhone. Maar terwijl SoundTracking een enorm succes is, lukt het Color maar niet om de harten van de gebruikers te veroveren.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 13 reacties

  1. Ik zag laatst hier een artikel dat er zo veel geld in Color was gestoken. Vervolgens bekeek ik de beoordelingen, en vroeg me af waar al dat geld dan eigenlijk was gebleven.
    Heb nog nooit een app in de appstore gezien met zo’n slechte beoordeling. En dan heeft er zo veel geld in gezeten, niet normaal gewoon..

  2. Color is/was inderdaad een onhandige app; onduidelijk en nooit zag ik iets van iemand in de buurt.
    Soundtracking nog niet geprobeerd maar klinkt interessant.
    (Red.) Reactie aangepast.

  3. Een budget van 41 miljoen dollar?! Kan iemand me uitleggen waar dit geld in zit? :s

  4. Oei, dan baal je als je app zo’n investering heeft gekregen en dan zo slecht overkomt op het publiek!
    En die investeerders zullen ook wel flink balen; geld weg!

  5. @Peerfiner: De domeinnaam color.com alleen al kostte $350.000.

  6. Ten eerste had ik dan maar een creatief naampje bedacht voor wat minder geld (7,95 per jaar toch, zo’n .com?).

    Ten tweede hebben we dan nog ruim 40,5 miljoen over dat gestoken is/wordt in…. ik heb geen idee wat.

    Wat een onzin-verhaal dat Color.

  7. 41 miljoen?! Onwaarschijnlijk

  8. Origineel geplaatst door Stan
    @Peerfiner: De domeinnaam color.com alleen al kostte $350.000.

    En jij denkt dat ze dus voor 40.5 miljoen die app hebben gemaakt?
    Geef mij 10 miljoen, en ik maak tien van dat soort apps, en ga daarna voorgoed ergens waar het warm is wonen.

  9. @pete: Al de plaatsen waar het warm wonen is hebben een grotere kans op natuurrampen.

  10. Het concept achter color is te ingewikkeld. Ik snap het niet en velen met mij niet. Verder slaat de interface nergens op. Geen idee waar je wat kunt doen. Geen standaard iconen. Dit maakt het tot een ramp.

    Geef mij maar Path.

  11. Color heeft nu wel in 1 klap naamsbekendheid en kan nu een ENORM verbetertraject inzetten…

  12. @Bertje: Het concept voor de color app vind ik niet zo ingewikkeld, het probleem is dat het concept geen toegevoegde waarde geeft. Color laat mij in feite zien wat iemand anders ziet die maximaal 30 meter verderop staat, dat is bijna net zoiets als iemand opbellen die naast je staat en dus iets dat je slechts in zeer specifieke situaties zou willen doen.

    Dat color met (nota bene) een hack de afstand tussen waarnemer en ontvanger enorm vergroot maakt de toegevoegde waarde groter, maar dan zijn er vergelijkbare diensten als Facebook die vrijwel hetzelfde doen en daarbij nog meer andere functionaliteit hebben.

    Dat niemand dat in een vroeg stadium heeft doorzien verbaast mij enorm.

    41 miljoen lijkt zo goed als over de balk gegooid. Ik vind het maar een raar verhaal en het zou mij niet verbazen dat ergens iets niet helemaal deugd aan het hele project.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.