De online streaming-muziekdienst Spotify is geüpdatet voor de iPad, iPhone en iPod touch en met name voor de ipad zijn er verbeteringen. Zo kan je nu je vriendenlijst doorzoeken en kan je playlists sorteren naar voorkeur.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 17 reacties
ASN
Vind het nog steeds echt belachelijk dat je de inhoud van je playlists niet kan sorteren:S Heb nu iets van 30 playlists, met enkelen rond de 150-200 nummers erin. Dus staan op volgorde van datum, je kan dus simpelweg niet iets opzoeken binnen de playlist. Sorteren op track naam, artiest etc zou veeeel beter zijn, nu staat alles op datum ronduit dom gewoon!
SDM
Leuke update, maar jammer en onbegrijpelijk dat je op playlistniveau nog steeds niet kunt sorteren….waiting waiting…
Eddy
@ASN: Hu? de titel zegt toch dat het nu wel kan? of spreek jij in tegenwoordige tijd maar bedoel je eigenlijk verleden tijd? :S
Anyhow… het zou mooier zijn als Spotify de bugs oplost waarbij het mogelijk wordt om muziek af te spelen zonder dat het continu, ja, werkelijk continu stopt.
Ik heb al vele klachten ingestuurd maar zij willen beweren dat het bij mijn provider ligt. Wat een crap! En al helemaal dat het probleem zich voordoet sinds de ipad app bestaat…geen dag eerder, geen dag later. Ik werk bij mijn provider en dat is allemaal helemaal goed. Radio e.d. werkt ook goed, alleen spotify niet En ook nog eens alleen op de ipad niet… En die is nog nooit gejaildbreaked en is een ipad 3… dus kan daar ook niet aan liggen… zucht…
O… en een funny thing is… het gebeurt ook bij offline muziek… rara hoe kan dat aan de provider liggen :S
Sven Kersten
@Eddy: App opnieuw installeren? iPad herstellen? Puur om te kijken of het misschien wel aan je iPad/iOS installatie ligt. Hier geen enkel probleem.
En waarom zou het aan spotify liggen als spotify het bij miloenen gewoon zeer goed doet?
Denk dat het probleem dan eerder bij jou ergens ligt, al dan niet bij de provider?
Dezorian
@Eddy
Ik had daar vroeger ook last van. Alleen door programma’s uit het “active memory” te halen, ging het bij mij beter. Echter na de laatste update heb ik er geen last meer van. Misschien is een restore nog zo gek niet…
Jammer dat ik mijn playlists niet kan sorteren op mijn iPhone btw.
AlexT
De nummers in een playlist kon je voorheen al veel langer sorteren hoor. Gewoon bewerken, slepen en klaar.
@AlexT: Niet in afspeellijsten die door anderen waren aangemaakt natuurlijk.
@Eddy: Zoals @Dezorian al zegt: het uitschakelen van andere iPad-apps in de multitaskbar (tweemaal drukken op de homeknop, pictogrammen lang ingedrukt houden en dan wegdrukken), lijkt helaas de enige mogelijkheid Spotify probleemloos op een iPad te draaien.
Ik heb ook al de ipad herstart…dat helpt allemaal niet. Ook de app opnieuw installeren heeft niet geholpen.
Het kan niet aan de verbinding liggen want het werkt ook niet met offline muziek. En voor de rest kan het ook niet aan de verbinding liggen want op andere verbindingen hetzelfde probleem.
Maar hoe kan het aan de ipad liggen als het een volledig gesloten systeem is?
Sven Kersten
@Eddy: Nu nog je iPad als nieuw herstellen, dan heb je het helemaal getroubleshoot. Je kan altijd nog je backup later terug zetten.
Eddy
@Sven Kersten:
Hoe bedoel je; je kunt de backup later terugzetten?
Ik gebruik geen pc of mac voor backups, alleen via icload.
Sven Kersten
@Eddy: Eerst een reserve kopie maken op een computer dan 🙂 Zit niks anders op…
hummm… ben niet bang voor de instellingen maar meer voor de magazines van AKO enzo dat ik die dan kwijtraak omdat je die maar beperkt aantal keer mag downloaden… ben wel overgestapt naar tijschriften.nl die via appstore werkt en wel onbeperkt houdbaar zijn. En zo zijn er nog een aantal dingen wat ik dan kwijt raak wat ik liever niet kwijtraak 🙁
dilemma
Karin
@Eddy: ook ik heb vanaf het moment dat de iPad-app verscheen dat probleem gehad. Opnieuw installeren e.d. hielp niet.
Inmiddels werkt Spotify nu prima op mijn iPad, zonder dat ik bewust iets veranderd heb. Het enige wat ik kan bedenken, is de suggestie die anderen hier al gedaan hebben: het uitschakelen van andere iPad-apps in de multitaskbar. Dat doe ik namelijk sinds kort wel regelmatig. Zie voor instructies de reactie van Bart. Succes!
Eddy
@Karin: Maar dat is zo enorm tegenstrijdig met andere verhalen over het geheugen management. Want er zijn vele discussies over of het geheugen en of processor capaciteit vereist als ze in de multitaskbar staan… en elke keer komt het erop neer dat het geen effect heeft…
dit zou zeggen dat het dus wel degelijk van invloed kan zijn.
Eddy
Mijn klomp is werkelijk gebroken als een atoombom…
Multitaskbar geleegd en het loopt nu lekker door idd… echt…. grrrrrr
gelijk spotify gemaild dat dit voor mij keihard bewijs is dat het niet aan mijn provider ligt maar aan spotify zelf of wellicht iets met apple… maar het is de app van spotify die problemen geeft dus is het aan hun om dat met apple op te lossen…
hopelijk accepteren ze nu de bug…
thnx all for your support!!
On topic!… leuke update 🙂 wel jammer dat de volgorde niet opgeslagen wordt zodat het ook in die volgorde komt op de andere devices met hetzelfde account.
SDM
Maar weet iemand nu of het mogelijk is om je PLAYLISTS te sorteren?… Ik heb talloze playlists maar kan ze met de iphone/ipad app niet in alfabetische volgorde zetten. Alleen via de pc versie…erg onhandig. Dus niet sorteren binnen 1 playlist, maar sorteren tussen playlists
Vind het nog steeds echt belachelijk dat je de inhoud van je playlists niet kan sorteren:S Heb nu iets van 30 playlists, met enkelen rond de 150-200 nummers erin. Dus staan op volgorde van datum, je kan dus simpelweg niet iets opzoeken binnen de playlist. Sorteren op track naam, artiest etc zou veeeel beter zijn, nu staat alles op datum ronduit dom gewoon!
Leuke update, maar jammer en onbegrijpelijk dat je op playlistniveau nog steeds niet kunt sorteren….waiting waiting…
@ASN: Hu? de titel zegt toch dat het nu wel kan? of spreek jij in tegenwoordige tijd maar bedoel je eigenlijk verleden tijd? :S
Anyhow… het zou mooier zijn als Spotify de bugs oplost waarbij het mogelijk wordt om muziek af te spelen zonder dat het continu, ja, werkelijk continu stopt.
Ik heb al vele klachten ingestuurd maar zij willen beweren dat het bij mijn provider ligt. Wat een crap! En al helemaal dat het probleem zich voordoet sinds de ipad app bestaat…geen dag eerder, geen dag later. Ik werk bij mijn provider en dat is allemaal helemaal goed. Radio e.d. werkt ook goed, alleen spotify niet En ook nog eens alleen op de ipad niet… En die is nog nooit gejaildbreaked en is een ipad 3… dus kan daar ook niet aan liggen… zucht…
O… en een funny thing is… het gebeurt ook bij offline muziek… rara hoe kan dat aan de provider liggen :S
@Eddy: App opnieuw installeren? iPad herstellen? Puur om te kijken of het misschien wel aan je iPad/iOS installatie ligt. Hier geen enkel probleem.
Ontopic: TOP Update!
@Eddy:
En waarom zou het aan spotify liggen als spotify het bij miloenen gewoon zeer goed doet?
Denk dat het probleem dan eerder bij jou ergens ligt, al dan niet bij de provider?
@Eddy
Ik had daar vroeger ook last van. Alleen door programma’s uit het “active memory” te halen, ging het bij mij beter. Echter na de laatste update heb ik er geen last meer van. Misschien is een restore nog zo gek niet…
Jammer dat ik mijn playlists niet kan sorteren op mijn iPhone btw.
De nummers in een playlist kon je voorheen al veel langer sorteren hoor. Gewoon bewerken, slepen en klaar.
@AlexT: Niet in afspeellijsten die door anderen waren aangemaakt natuurlijk.
@Eddy: Zoals @Dezorian al zegt: het uitschakelen van andere iPad-apps in de multitaskbar (tweemaal drukken op de homeknop, pictogrammen lang ingedrukt houden en dan wegdrukken), lijkt helaas de enige mogelijkheid Spotify probleemloos op een iPad te draaien.
@Bart Breij:
Ik heb ook al de ipad herstart…dat helpt allemaal niet. Ook de app opnieuw installeren heeft niet geholpen.
Het kan niet aan de verbinding liggen want het werkt ook niet met offline muziek. En voor de rest kan het ook niet aan de verbinding liggen want op andere verbindingen hetzelfde probleem.
Maar hoe kan het aan de ipad liggen als het een volledig gesloten systeem is?
@Eddy: Nu nog je iPad als nieuw herstellen, dan heb je het helemaal getroubleshoot. Je kan altijd nog je backup later terug zetten.
@Sven Kersten:
Hoe bedoel je; je kunt de backup later terugzetten?
Ik gebruik geen pc of mac voor backups, alleen via icload.
@Eddy: Eerst een reserve kopie maken op een computer dan 🙂 Zit niks anders op…
@Sven Kersten:
hummm… ben niet bang voor de instellingen maar meer voor de magazines van AKO enzo dat ik die dan kwijtraak omdat je die maar beperkt aantal keer mag downloaden… ben wel overgestapt naar tijschriften.nl die via appstore werkt en wel onbeperkt houdbaar zijn. En zo zijn er nog een aantal dingen wat ik dan kwijt raak wat ik liever niet kwijtraak 🙁
dilemma
@Eddy: ook ik heb vanaf het moment dat de iPad-app verscheen dat probleem gehad. Opnieuw installeren e.d. hielp niet.
Inmiddels werkt Spotify nu prima op mijn iPad, zonder dat ik bewust iets veranderd heb. Het enige wat ik kan bedenken, is de suggestie die anderen hier al gedaan hebben: het uitschakelen van andere iPad-apps in de multitaskbar. Dat doe ik namelijk sinds kort wel regelmatig. Zie voor instructies de reactie van Bart. Succes!
@Karin: Maar dat is zo enorm tegenstrijdig met andere verhalen over het geheugen management. Want er zijn vele discussies over of het geheugen en of processor capaciteit vereist als ze in de multitaskbar staan… en elke keer komt het erop neer dat het geen effect heeft…
dit zou zeggen dat het dus wel degelijk van invloed kan zijn.
Mijn klomp is werkelijk gebroken als een atoombom…
Multitaskbar geleegd en het loopt nu lekker door idd… echt…. grrrrrr
gelijk spotify gemaild dat dit voor mij keihard bewijs is dat het niet aan mijn provider ligt maar aan spotify zelf of wellicht iets met apple… maar het is de app van spotify die problemen geeft dus is het aan hun om dat met apple op te lossen…
hopelijk accepteren ze nu de bug…
thnx all for your support!!
On topic!… leuke update 🙂 wel jammer dat de volgorde niet opgeslagen wordt zodat het ook in die volgorde komt op de andere devices met hetzelfde account.
Maar weet iemand nu of het mogelijk is om je PLAYLISTS te sorteren?… Ik heb talloze playlists maar kan ze met de iphone/ipad app niet in alfabetische volgorde zetten. Alleen via de pc versie…erg onhandig. Dus niet sorteren binnen 1 playlist, maar sorteren tussen playlists