De navigatie-software van Sygic is momenteel nog steeds niet te krijgen in de App Store. Een paar dagen geleden was dit heel kort het geval, maar gebruikers kregen bij het starten van die applicatie nog steeds een foutcode te zien (8003), dus werd besloten de applicatie weer offline te halen. Wij hebben eens navraag gedaan bij Sygic waar de problemen vandaan komen en de oorzaak lijkt desgevraagd toch bij Apple zelf te liggen.
Anna Hurbanic, PR Manager bij Sygic, laat in een e-mail aan iPhoneclub weten dat de oorzaak momenteel door Apple onderzocht wordt en dat Sygic dus niets anders kan doen dan wachten tot zij het aan die kant opgelost hebben.
Om de fout te kunnen onderzoeken, moet de foutieve applicatie wel in de App Store blijven staan. Sygic heeft daarom besloten de applicatie, puur voor onderzoeksredenen, te blijven aanbieden in de Luxemburgse App Store, met daarbij het sterke advies om de applicatie niet te kopen. Een vreemde situatie dus. Sygic geeft hier nadere uitleg over gegeven op een speciale pagina op hun website.
Het bedrijf probeert er alles aan te doen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Apple blijkt echter erg schaars in het geven van informatie over de oorzaak van de fout of een tijdspad waarbinnen het opgelost zou moeten zijn. Sygic heeft om de zaak te bespoedigen afgelopen maandag een nieuwere versie van de Europese applicatie ingediend (v7.71.2) bij Apple, om zodoende het probleem nogmaals bij hen onder de aandacht te brengen.
Wanneer de software straks wel beschikbaar is, vind je uiteraard als eerste een review op iPhoneclub.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 13 reacties