De digitale versie van De Telegraaf wordt dagelijks door 25.000 mensen gedownload, maakte Frank Volmers vandaag bekend op het congres Mobile Convention in Amsterdam. Volmer hield als directeur innovatie bij de Telegraaf-groep een presentatie over de digitale plannen van de krant. De Telegraaf is van plan om nieuwe abonnementsvormen te introduceren op de iPad, naast de huidige mogelijkheid om voor €1,59 per dag een krant te downloaden. De krant ziet mogelijkheden in nieuwe advertentiemodellen en e-commerce. Vandaag verschenen twee voorbeelden daarvan in de App Store: de nieuwe iPad-apps Aandelengids en Over Uw Geld zijn beide gesponsord door adverteerders
Aandelengids (volledige naam: DFT.nl en Morningstar Aandelengids) is een magazine voor actieve beleggers, waarin dertig aandelen zijn beoordeeld door Morningstar. Mensen die de app installeren krijgen achtergronden, interviews en weetjes te lezen. Voor mensen die nog van ouderwets papier houden zit er ook een optie in om het magazine te printen. OverUwGeld is een app over persoonlijke financiën met artikelen, tips en video’s over pensioenen, budgetteren, schenken en andere zaken waar je als particulier tegenaan loopt.
Wat de al langer bestaande Telegraaf-apps betreft: maandelijks genereren de gebruikers van deze apps 111 miljoen pageviews, omgerekend 400 pagina’s per persoon. Via de mobiele browser komen daar nog eens 6 miljoen pageviews bij. Het zijn indrukwekkende cijfers, maar de 25.000 digitale kranten die dagelijks worden verkocht vallen in het niet bij de papieren oplage van 640.000 stuks. De Telegraaf ziet echter grote groeikansen: het huidige aantal van ca. 350.000 tablets in Nederland kan volgens de krant snel groeien naar meer dan één miljoen. Momenteel staan er al 1,4 miljoen Telegraaf-apps op mobiele apparaten.
Kijkend naar de apps binnen het Telegraaf-concern is die van Hyves het meest populair, gevolgd door De Telegraaf en Geen Stijl. Een iPad-applicatie voor Dumpert volgt binnenkort in twee versies: een gratis app met reclames voorafgaand aan elk filmpje en een betaalde versie zonder reclame. Volgens de Telegraaf zijn consumenten zich steeds meer bewust dat voor content gewoon betaald moet worden, of dat geld nu uit de portemonnee van de consument of van de adverteerder komt.
Downloaden: DFT.nl en Morningstar Aandelengids (gratis) en OverUwGeld (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties