De Telfort Belstatus-app werkt sinds februari 2013 niet meer. Zo'n 400 negatieve beoordelingen in de App Store maken duidelijk dat klanten boos zijn. Maar Telfort doet niets.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 39 reacties
LightPhoenix
Indienen bij publeaks zou ik zeggen :p En dan hopen dat andere media het ook oppakken en dat ze er dan wat mee doen.
Kim Chung
Als klanten “klagen” betekent het dat ze de desbetreffende bedrijf een tip/kans geven hoe het te verbeteren. Doen ze het niet? Erg dom dan. Klanten kunnen ook gewoon weglopen en overstappen.
Overstappen naar een andere.
Erwinn
Ik heb nooit problemen met de app… Kan altijd inloggen en heb altijd een goed overzicht qua belminuten/ smsjes en internet.
aaipet
Daar kunnen ze bij whatsapp nog wat van leren :’) (Het negeren van klanten/trage updates dan)
Flieps
‘If you pay peanuts, you get monkeys’
kwiebus59
Ik gebruik een heel andere app voor mijn Telfort tegoed, “Beltegoed” (Tyrisch), nooit problemen mee….
Louis
Bij mij werkt BelStatus ander gewoon prima, niets mis mee. Ben ik dan de enige?
Gerwin
@Louis: Nee, je bent niet de enige. Bij mij gaat ‘t ook prima.
Michael
De MijnKPN app werkt ook al anderhalf jaar niet. Meerdere malen contact met de klantenservice zorgt voor geen verandering of oplossing. Ik heb alleen inzicht in mijn rekeningen maar niet in het gebruik.
ruud
Bij mij werkt de telfort app goed.
Heel af en toe 2 x inloggen voordat je binnen bent.
Hoop dat de ziggo mobiel app, ook zo goed werkt, want dat is mijn nieuwe provider.
Maar om als bedrijf zo te reageren … Tsja.
Robin
Voor de Simyo app wordt ook druk ontwikkeld en komt binnenkort een update uit zie hier en hier.
De app van Simyo werkt prima echter hebben die een vervelende beveiliging ingebouwd dat je om de 4 dagen opnieuw je wachtwoord moet intikken. De huidige versie is erg summier, maar de verwachting is dat in een nieuwe versie je ook je rekeningen kunt inzien en aanpassingen kunt doen aan je abonnement.
Origineel geplaatst door kwiebus59 Ik gebruik een heel andere app voor mijn Telfort tegoed, “Beltegoed” (Tyrisch), nooit problemen mee….
Die Belstatus Tyrisch wilde ik als alternatief ook nog noemen, maar die is niet meer in de App Store te vinden.
Patrick
Met de Vodafone app sinds de recente updates geen problemen meer mee.
Werkt zoals het hoort en alles is in te zien. Zelfs het afsluiten bloxs werkt goed!
Brabander
Vaak als je een paar keer op verbinden drukt werkt de app wel.
Dus ja het kost een paar extra klikken maar werken doet de app wel.
Dick de wit
Gebruik de My T-Mobile app al jaren en werkt altijd goed. Vreemd dat hij maar 2 sterren krijgt in de App Store.
RR
De My T-mobile app werkt hier ook prima! Gebruik hem al jaren, zijn af en toe kleine storingen geweest maar over het algemeen heel goed bruikbaar.
gielk
Hier ook altijd problemen met de HI app deze is onoverzichtelijk en niet snel in gebruik. Dat deze toen is geüpdate slaat nergens op want hij is er niet sneller of beter op geworden ze mogen nog echt veel leren om een goeie app te maken…. maar ik snap het ergens wel want als je dus niet kijkt omdat de app traag is of niet goed werkt dan ga je over je beltegoed heen en dat is juist de bedoeling ! extra belkosten maken omdat je niet wil/kan kijken op de app !
Bart
Mooi om te zien dat een bedrijf dit nog in de App Store laat staan terwijl het niet/slecht werkt. Lekkere reclame voor je bedrijf…
Wel lef dat ze na 10 dagen nog een antwoord durven te sturen, maar dit antwoord kan je toch niet serieus nemen of wel?! Kan beter de app offline halen en eerst zorgen dat het fatsoenlijk werkt dan het er zo bij laten staan…
Remco
Ik gebruik Telstatus hiervoor, werkt prima. Geen problemen met verbinden. Geeft alles perfect weer. Goeie reviews ook in de app store zag ik.
Rav3n
Gaat dit nog over de Telfort-Belstatus-app.
Wat te zeggen van het volgende structurele probleem:
Je hebt thuis een Telfort-abo-netwerk en je wilt je Telfortmail bekijken/versturen en maakt daarbij gebruikt van meerdere apparaten (bv pc en iphone), dan geeft dat al de nodige problemen.
Als je bv met de pc een mail hebt verstuurd (via Outlook of webmail whatever) en je wilt vervolgens, omdat je thuis weg bent gegaan, binnen 30 minuten met je iphone via datzelfde account nog een mail versturen of je antwoord ophalen, dan kan dat niet.
Hierover zijn klachten te over te vinden. Bij de helpdesk zegt men al jaren dat dat uit veiligheid is.
Zelf heb ik gelukkig geen Telfort.
Ik zeg pruts.
kwestan
Er is nog een andere app die je kan gebruiken, die tevens ook nog eens super werkt: Telstatus , zeer goede app en werkt gewoon naarbehoren
Hier ook al een jaar lang problemen. Tevens zwaar ontevreden over de verbindingskwaliteit en service. Aan het einde van me contract ook nooit meer Telfort…
Mooi, die heb ik toegevoegd in het artikel als alternatief en krijgt 4 sterren van de gebruikers. Wat verbazingwekkend hoog is als je de dramatisch lage scores van de andere apps ziet.
Hmm, geen idee. Ik kan het zelf nu niet testen en ik zag in de appreviews eigenlijk niet/nauwelijks mensen die iets zeggen over gebruik in combinatie met Telfort.
macaanzee
De T-Mobile app verdient naar mijn mening een hogere waardering. Deze is recent bijgewerkt en geeft tijd een helder overzicht van het beltegoed en data die je nog over hebt de datum waarop het vernieuwd wordt. Ook de extra gemaakte kosten staan vermeld en als je wilt, kan je klikken en de details heel makkelijk bekijken. De facturen kan je in de app ook net 1 druk op de knop zien en er zijn nog veel meer opties. Prima gedaan!
Julian
Telstatus +1, gebruik het al een jaar. Werkt naar behoren. Ook vrij exact, als ik de sms krijg van Telfort limiet van bundel bijna bereikt, komt dit in percentage overheen met de Telstatus app.
Patrick
Even een zijspoor: de Vodafone-app vind ik ook behoorlijk slecht, want ik kreeg altijd de stand van zaken van een paar dagen geleden. Sinds kort heb ik een Windows phone en veel apps daarvoor zijn behoorlijk beroerd, maar die van Vodafone is geweldig: ziet er zeer mooi uit en is up-to-date.
Het kan dus blijkbaar wel, maar blijkbaar vinden de providers het niet zo belangrijk.
Tim
Voor Telfort is er een alternatief, Telstatus. Nooit problemen mee gehad. Het is wel een 3rd party app.
Edit: Is hierboven al genoemd.
Dennis
M’n vriendin gebruikt hem ook altijd zonder problemen.
Pietje Puck
Hahaha wat een leuk stukje; heerlijk om te lezen. Nu eens kijken “hoe groot de kracht van Multimedia” is (zoals bij Trijntje Oosterhuis en facebook likes).
Overigens:
Telstatus +1, Werkt naar behoren.
Lastminuteguy
Die van VF kan ook op meerdere punten verbeterd worden.
3rd party apps vind ik persoonlijk huiverig, je weet immers niet wat men doet met jouw (inlog)gegevens.
Wat tof om ook hier zoveel enthousiaste reacties te lezen over onze app Telstatus 🙂
De Telstatus app ‘scraped’ de data van de mijn telfort website via een browser in de app. Dit is over het algemeen zeer stabiel en snel, behalve als de structuur van de site aangepast wordt. Dan moeten wij altijd snel de filters in de app aanpassen.
De officiele app van Telfort gebruikt een API van Nakko.com, die vrij makkelijk te achterhalen, maar zeer onstabiel en langzaam. We dachten er eerst over na om daar op over te stappen, maar het scrapen is toch stabieler.
Met nu al meer dan 10.000 downloads blijft het lekker lopen, we hopen begin volgend jaar een fris nieuw design te lanceren!
Barend
Bij mij doet hij het wel maar moet wel vaak proberen geen verbinding enzo
Allereerst excuses dat onze initiële reactie zo lang op zich heeft laten wachten. Daarnaast hebben wij de vraag helaas verkeerd geïnterpreteerd. Wij erkennen het probleem en bieden alle gebruikers onze excuses aan. Omdat wij beseffen dat de huidige app niet aan de verwachtingen voldoet, werken wij momenteel aan een geheel nieuwe app. Dit duurt helaas langer dan verwacht. Wij zullen iPhoneclub op de hoogte stellen wanneer de nieuwe versie van de app beschikbaar is.
In de tussentijd kunnen jullie op m.telfort.nl/belstatus inloggen en de belstatus inzien.
Telfort
Bas Voet
Voor de volledigheid; de Tele2 app heeft ook 2,5 sterren.
Le0
Bij TM hangt het datagebruik volgens mij al een paar dagen. Ik heb al dagen hetzelfde gebruik terwijl ik 4g verbruik zoals een Amerikaan benzine verstookt in z’n truck.
Niek
Krijg een 404 error op m.telfort.nl/belstatus…briljant.
Joost
Laatst weer geïnstalleerd deze app, paar keer proberen en dan lukt het meestal wel. Maar blij als m’n abonnement bij Telfort afloopt! Toch te triest dat ik zelfs “inflatiekosten” moet betalen voor al een vrij duur abonnement. En een fatsoenlijke belstatus app kan er dan niet eens vanaf! Dag Telfort!
Patryk
Nou de app van T-Mobile en Vodafone werken prima, alleen is het bij de app van Vodafone zo dat je overgebleven data maar 1x per 24 uur wordt bijgewerkt.
Indienen bij publeaks zou ik zeggen :p En dan hopen dat andere media het ook oppakken en dat ze er dan wat mee doen.
Als klanten “klagen” betekent het dat ze de desbetreffende bedrijf een tip/kans geven hoe het te verbeteren. Doen ze het niet? Erg dom dan. Klanten kunnen ook gewoon weglopen en overstappen.
Overstappen naar een andere.
Ik heb nooit problemen met de app… Kan altijd inloggen en heb altijd een goed overzicht qua belminuten/ smsjes en internet.
Daar kunnen ze bij whatsapp nog wat van leren :’) (Het negeren van klanten/trage updates dan)
‘If you pay peanuts, you get monkeys’
Ik gebruik een heel andere app voor mijn Telfort tegoed, “Beltegoed” (Tyrisch), nooit problemen mee….
Bij mij werkt BelStatus ander gewoon prima, niets mis mee. Ben ik dan de enige?
@Louis: Nee, je bent niet de enige. Bij mij gaat ‘t ook prima.
De MijnKPN app werkt ook al anderhalf jaar niet. Meerdere malen contact met de klantenservice zorgt voor geen verandering of oplossing. Ik heb alleen inzicht in mijn rekeningen maar niet in het gebruik.
Bij mij werkt de telfort app goed.
Heel af en toe 2 x inloggen voordat je binnen bent.
Hoop dat de ziggo mobiel app, ook zo goed werkt, want dat is mijn nieuwe provider.
Maar om als bedrijf zo te reageren … Tsja.
Voor de Simyo app wordt ook druk ontwikkeld en komt binnenkort een update uit zie hier en hier.
De app van Simyo werkt prima echter hebben die een vervelende beveiliging ingebouwd dat je om de 4 dagen opnieuw je wachtwoord moet intikken. De huidige versie is erg summier, maar de verwachting is dat in een nieuwe versie je ook je rekeningen kunt inzien en aanpassingen kunt doen aan je abonnement.
Die Belstatus Tyrisch wilde ik als alternatief ook nog noemen, maar die is niet meer in de App Store te vinden.
Met de Vodafone app sinds de recente updates geen problemen meer mee.
Werkt zoals het hoort en alles is in te zien. Zelfs het afsluiten bloxs werkt goed!
Vaak als je een paar keer op verbinden drukt werkt de app wel.
Dus ja het kost een paar extra klikken maar werken doet de app wel.
Gebruik de My T-Mobile app al jaren en werkt altijd goed. Vreemd dat hij maar 2 sterren krijgt in de App Store.
De My T-mobile app werkt hier ook prima! Gebruik hem al jaren, zijn af en toe kleine storingen geweest maar over het algemeen heel goed bruikbaar.
Hier ook altijd problemen met de HI app deze is onoverzichtelijk en niet snel in gebruik. Dat deze toen is geüpdate slaat nergens op want hij is er niet sneller of beter op geworden ze mogen nog echt veel leren om een goeie app te maken…. maar ik snap het ergens wel want als je dus niet kijkt omdat de app traag is of niet goed werkt dan ga je over je beltegoed heen en dat is juist de bedoeling ! extra belkosten maken omdat je niet wil/kan kijken op de app !
Mooi om te zien dat een bedrijf dit nog in de App Store laat staan terwijl het niet/slecht werkt. Lekkere reclame voor je bedrijf…
Wel lef dat ze na 10 dagen nog een antwoord durven te sturen, maar dit antwoord kan je toch niet serieus nemen of wel?! Kan beter de app offline halen en eerst zorgen dat het fatsoenlijk werkt dan het er zo bij laten staan…
Ik gebruik Telstatus hiervoor, werkt prima. Geen problemen met verbinden. Geeft alles perfect weer. Goeie reviews ook in de app store zag ik.
Gaat dit nog over de Telfort-Belstatus-app.
Wat te zeggen van het volgende structurele probleem:
Je hebt thuis een Telfort-abo-netwerk en je wilt je Telfortmail bekijken/versturen en maakt daarbij gebruikt van meerdere apparaten (bv pc en iphone), dan geeft dat al de nodige problemen.
Als je bv met de pc een mail hebt verstuurd (via Outlook of webmail whatever) en je wilt vervolgens, omdat je thuis weg bent gegaan, binnen 30 minuten met je iphone via datzelfde account nog een mail versturen of je antwoord ophalen, dan kan dat niet.
Hierover zijn klachten te over te vinden. Bij de helpdesk zegt men al jaren dat dat uit veiligheid is.
Zelf heb ik gelukkig geen Telfort.
Ik zeg pruts.
Er is nog een andere app die je kan gebruiken, die tevens ook nog eens super werkt: Telstatus , zeer goede app en werkt gewoon naarbehoren
@Gonny van der Zwaag: Is deze iets? Bundels
Hier ook al een jaar lang problemen. Tevens zwaar ontevreden over de verbindingskwaliteit en service. Aan het einde van me contract ook nooit meer Telfort…
Mooi, die heb ik toegevoegd in het artikel als alternatief en krijgt 4 sterren van de gebruikers. Wat verbazingwekkend hoog is als je de dramatisch lage scores van de andere apps ziet.
Hmm, geen idee. Ik kan het zelf nu niet testen en ik zag in de appreviews eigenlijk niet/nauwelijks mensen die iets zeggen over gebruik in combinatie met Telfort.
De T-Mobile app verdient naar mijn mening een hogere waardering. Deze is recent bijgewerkt en geeft tijd een helder overzicht van het beltegoed en data die je nog over hebt de datum waarop het vernieuwd wordt. Ook de extra gemaakte kosten staan vermeld en als je wilt, kan je klikken en de details heel makkelijk bekijken. De facturen kan je in de app ook net 1 druk op de knop zien en er zijn nog veel meer opties. Prima gedaan!
Telstatus +1, gebruik het al een jaar. Werkt naar behoren. Ook vrij exact, als ik de sms krijg van Telfort limiet van bundel bijna bereikt, komt dit in percentage overheen met de Telstatus app.
Even een zijspoor: de Vodafone-app vind ik ook behoorlijk slecht, want ik kreeg altijd de stand van zaken van een paar dagen geleden. Sinds kort heb ik een Windows phone en veel apps daarvoor zijn behoorlijk beroerd, maar die van Vodafone is geweldig: ziet er zeer mooi uit en is up-to-date.
Het kan dus blijkbaar wel, maar blijkbaar vinden de providers het niet zo belangrijk.
Voor Telfort is er een alternatief, Telstatus. Nooit problemen mee gehad. Het is wel een 3rd party app.
Edit: Is hierboven al genoemd.
M’n vriendin gebruikt hem ook altijd zonder problemen.
Hahaha wat een leuk stukje; heerlijk om te lezen. Nu eens kijken “hoe groot de kracht van Multimedia” is (zoals bij Trijntje Oosterhuis en facebook likes).
Overigens:
Telstatus +1, Werkt naar behoren.
Die van VF kan ook op meerdere punten verbeterd worden.
3rd party apps vind ik persoonlijk huiverig, je weet immers niet wat men doet met jouw (inlog)gegevens.
Wat tof om ook hier zoveel enthousiaste reacties te lezen over onze app Telstatus 🙂
De Telstatus app ‘scraped’ de data van de mijn telfort website via een browser in de app. Dit is over het algemeen zeer stabiel en snel, behalve als de structuur van de site aangepast wordt. Dan moeten wij altijd snel de filters in de app aanpassen.
De officiele app van Telfort gebruikt een API van Nakko.com, die vrij makkelijk te achterhalen, maar zeer onstabiel en langzaam. We dachten er eerst over na om daar op over te stappen, maar het scrapen is toch stabieler.
Met nu al meer dan 10.000 downloads blijft het lekker lopen, we hopen begin volgend jaar een fris nieuw design te lanceren!
Bij mij doet hij het wel maar moet wel vaak proberen geen verbinding enzo
Beste allemaal,
Allereerst excuses dat onze initiële reactie zo lang op zich heeft laten wachten. Daarnaast hebben wij de vraag helaas verkeerd geïnterpreteerd. Wij erkennen het probleem en bieden alle gebruikers onze excuses aan. Omdat wij beseffen dat de huidige app niet aan de verwachtingen voldoet, werken wij momenteel aan een geheel nieuwe app. Dit duurt helaas langer dan verwacht. Wij zullen iPhoneclub op de hoogte stellen wanneer de nieuwe versie van de app beschikbaar is.
In de tussentijd kunnen jullie op m.telfort.nl/belstatus inloggen en de belstatus inzien.
Telfort
Voor de volledigheid; de Tele2 app heeft ook 2,5 sterren.
Bij TM hangt het datagebruik volgens mij al een paar dagen. Ik heb al dagen hetzelfde gebruik terwijl ik 4g verbruik zoals een Amerikaan benzine verstookt in z’n truck.
Krijg een 404 error op m.telfort.nl/belstatus…briljant.
Laatst weer geïnstalleerd deze app, paar keer proberen en dan lukt het meestal wel. Maar blij als m’n abonnement bij Telfort afloopt! Toch te triest dat ik zelfs “inflatiekosten” moet betalen voor al een vrij duur abonnement. En een fatsoenlijke belstatus app kan er dan niet eens vanaf! Dag Telfort!
Nou de app van T-Mobile en Vodafone werken prima, alleen is het bij de app van Vodafone zo dat je overgebleven data maar 1x per 24 uur wordt bijgewerkt.