Jonathan Miller, chief digital officer bij News Corporation, heeft aangegeven dat de Amerikaanse krant The Daily nog in het eerste halfjaar van 2011 in Europa beschikbaar komt. De Europese lancering is echter wel afhankelijk van Apple’s uitrol van het abonnementenmodel. Miller sprak op een bijeenkomst op de Abu Dhabi Media Summit, waar hij ook vertelde dat de Amerikaanse versie van The Daily vanaf volgende week betaald is. Miller spreekt van een “moment of truth”, als de Amerikanen hun portemonnee moeten trekken. News Corp is van plan om $39,99 per jaar te vragen.
Het beoogde publiek van The Daily is iets jonger dan dat van de traditionele kranten. Momenteel lezen honderdduizenden mensen de krant gratis, maar zij moeten over de streep worden getrokken om voor de content te betalen. Miller denkt dat zijn iPad-krant door de brede aanpak juist de jongeren aanspreekt.
If you follow what’s happening with news consumption around the world, it’s aging. And younger people as a generalisation are not consuming news at least in the ways they used to. So we want to make a product that has broad appeal and that means it has liveliness to it, its very graphic and is very pictoral – a lot of video on it, all media in the same place. It is skewing much younger than newspapers.
Dagelijks bevat The Daily meer dan 100 pagina’s aan content, waaronder nieuws, sport en commentaar, video’s, 360 graden-foto’s, interactieve grafieken en een optie om artikelen later te lezen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 9 reacties