Jonathan Miller, chief digital officer bij News Corporation, heeft aangegeven dat de Amerikaanse krant The Daily nog in het eerste halfjaar van 2011 in Europa beschikbaar komt. De Europese lancering is echter wel afhankelijk van Apple’s uitrol van het abonnementenmodel. Miller sprak op een bijeenkomst op de Abu Dhabi Media Summit, waar hij ook vertelde dat de Amerikaanse versie van The Daily vanaf volgende week betaald is. Miller spreekt van een “moment of truth”, als de Amerikanen hun portemonnee moeten trekken. News Corp is van plan om $39,99 per jaar te vragen.
Het beoogde publiek van The Daily is iets jonger dan dat van de traditionele kranten. Momenteel lezen honderdduizenden mensen de krant gratis, maar zij moeten over de streep worden getrokken om voor de content te betalen. Miller denkt dat zijn iPad-krant door de brede aanpak juist de jongeren aanspreekt.
If you follow what’s happening with news consumption around the world, it’s aging. And younger people as a generalisation are not consuming news at least in the ways they used to. So we want to make a product that has broad appeal and that means it has liveliness to it, its very graphic and is very pictoral – a lot of video on it, all media in the same place. It is skewing much younger than newspapers.
Dagelijks bevat The Daily meer dan 100 pagina’s aan content, waaronder nieuws, sport en commentaar, video’s, 360 graden-foto’s, interactieve grafieken en een optie om artikelen later te lezen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Meesterlijk. Gericht op onze regio ga ik ervoor mits de prijs idd zo rond de verwachte prijs is.
Wat vinden de amerikanen eigenlijk van the daily?
Als je het artikel leest waarnaar verwezen wordt, dan merk je dat het gaat om de Amerikaanse versie die in Europa zal verkocht worden. Iets wat je dus net zo goed kan met een Amerikaans iTunes-account.
Mooi voor de mensen zonder amerikaans account dus.
@Jeroen:
Heb het net ff geprobeerd, maar dat werkt best mooi! Als er deze krant met nederlandse content komt, wil ik er best een abo op nemen. Erg mooie opzet waar nl kranten nog een voorbeeld aan kunnen nemen voor de toekomst.
De app werkt mooi, ze zijn goed bezig met de alles er aan toe te voegen, maar ik weet nog net niet of ik een amerikaanse krant wil lezen. Ja, er staan vast goede stukken, maar vanuit een vs perspectief. Aan de andere kant: Misschien leren de gevestigde kranten nu is om nu wel is een keer aan te passen aan wat de klant wil op een tablet.
Ik vind het een leuk krantje, jaar erg irritant dat hij steeds opnieuw moet laden als je even wat anders doet tussendoor… Zou handiger zijn als hij ala Zinio of Pressreader de hele krant zou downloaden en opslaan…
Honderdduizenden is niet veel in een land als Amerika.
Als 60% afhaakt hebben ze wel een probleem.
Maken ze het jaarbedrag $19,99 ofzo, dan zullen er misschien 3 tot 4x meer mensen insteken en daarmee zullen ze een dubbele cijfers halen t.o.v. het huidige verdienmodel.
Hoezo? Dat abonnementenmodel is er toch al??