Wie had gedacht dat betalen voor nieuws betekent dat je niet meer met reclamebanners wordt geconfronteerd, komt bij de nieuwe krant The Daily bedrogen uit. The Daily gaat ook reclamebanners tonen, maar heeft daarvoor niet gekozen voor Apple’s iAds of Google’s AdMob. In plaats daarvan gaan ze met het concurrerende Medialets in zee. Medialets is een advertentieplatform voor rich media, waarmee uitgevers advertenties kunnen tonen op het iOS-platform: gewone banners, maar ook expandables (banners die uitklappen) en interstitials (banners die verschijnen voordat het opgevraagde pagina te zien is).

Voorlopig is The Daily alleen in de Amerikaanse App Store verkrijgbaar, maar een Amerikaans App Store-account aanmaken is relatief eenvoudig.
Downloaden: The Daily (gratis – abonnement vereist)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Zal Apple wsch een worst zijn wat voor type Ads ze gebruiken; ze zullen toch wel een deel van de reclame opbrengsten ontvangen verwacht ik.
Niet leuk, maar wel begrijpelijk. In de papieren krant staan ook advertenties ondanks dat je er voor betaald hebt. Zelfde geldt voor tijdschriften enz.
Eh, dat is toch in de krant, in tijdschriften, op radio en tv niet anders? Daar betaal je voor je nieuws, direct of indirect, én er zijn advertenties/commercials.
Edit: wat 2be zei. 😉