Het weekblad The Economist voorspelt een zonnige toekomst voor Apple, waarvan ze zeggen dat het bedrijf nog zeker een eeuw bestaat. Bij Google zetten de analisten uit het magazine echter vraagtekens.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 15 reacties
Ramon
Naar mijn weten is The Economist geen Amerikaans financieel weekblad maar eerder een Brits financieel/opinie weekblad…
SarCastro
“Grijp de nieuwste technologie, verpak het in een simpele en elegante vorm en verkoop het met een premium-prijs”
Vrij te vertalen, Copieer klakkeloos wat anderen hebben uitgevonden, verpak het in glanzend plastic en RVS, verkoop het voor meer dan 200% van de kostprijs.
Ivo
100 jaar is een eeuwigheid in technologieland. 10 jaar geleden dacht ik dat altavista de eeuwige nr. 1 zoekmachine zou blijven en zie nu, nergens meer te bekennen. Het blijft teveel giswerk.
Tja. Facebook is al aan het krimpen in de VS en Canada. Omdat ze draaien op social is het maar de vraag wat er gebeurt als ze al tien jaar ‘oud nieuws’ zijn.
Google daarentegen draait op het internet – en weliswaar proberen ze van alles dat niet werkt (ze moeten hun geld toch ergens in stoppen), toch hebben ze zichzelf behoorlijk platform onafhankelijk onmisbaar gemaakt. Moet nog zien wie aan hun monopolie kan komen.
Apple daarentegen moet het hebben van steeds weer nieuwe snufjes. Ik ben blij met mijn iPad, maar of ze er over 100 jaar nog zijn… ik zou er niet op durven gokken. Bij Google zou ik dat wel durven.
Lars
Ik weet wel zeker dat Apple het nog wel even vol houd, Google denk ik ook wel, maar Facebook? Ik denk het niet.
Jan
The Economist ligt dan ook gemiddeld al na 1 dag in de kattenbak 😉
Er is gelukkig voor alles een komen en gaan en 100 jaar is wel heel erg lang!
Stef
Ik denk dat bedrijven die tastbare goederen maken, het logischerwijs langer vol houden dan bedrijven die diensten en services verkopen. Google Amazon en Apple doen beide, en wellicht zal Facebook dat ook inzien.
Deze bedrijven hebben zeker een neus voor wat de toekomst brengt, en de mensen en resources om het mogelijk te maken.
Het Economist artikel is duidelijk geschreven voordat Apple op het WWDC de gratis dienst iCloud introduceerde, aangezien hier van een premium prijs geen sprake is.
Als het artikel goed geschreven is vermelden ze erbij dat Apple al sinds het jaar 2000 met iTools aan Cloud Computing doet, gevolgd door .Mac en Mobile Me.
Richard
Waren er honderd jaar geleden al ponskaarten? Bij mijn weten is IBM begonnen met typemachines.
Theo
Ik sluit me aan bij de woorden van Harrie Jekkers: “Over honderd jaar dan zijn we allemaal dood.”.
Henny
Als Apple niet sneller gaat leveren in de toekomst zullen ze stoppen met groeien, wie wil er nou 10 weken op z’n ipadje blijven wachten? en 8 weken op een iMac? dan gaan mensen echt wel naar andere oplossingen kijken.
simon
het is alluminium, weinig RVS aan en om het nu klakkeloos te kopieren noemen vind ik ook weer overdreven @SarCastro:
Gerard
Over 100 jaar……..
Even denken hoor.
Hadden de mensen in 1911 enig benul van hoe de wereld er vandaag uit zou zien?
Jongens, waar gaat dit over?
Ik had The Economist toch wel hoger zitten.
Mark
Origineel geplaatst door Ivo 100 jaar is een eeuwigheid in technologieland. 10 jaar geleden dacht ik dat altavista de eeuwige nr. 1 zoekmachine zou blijven en zie nu, nergens meer te bekennen. Het blijft teveel giswerk.
100 jaar is sowieso een eeuw(igeheid) 😉 .
Blogem
Het klinkt mij een beetje als een onzin artikel in de oren. Apple en Facebook wel, maar Google niet?
Eén van de eisen om te kunnen overleven is om je bedrijf te kunnen veranderen. Markten verdwijnen en nieuwe markten ontstaan (of creëer je zelf), producten die 10 jaar geleden nog goed verkochten zijn nu niets meer waard. Zie bijvoorbeeld Nokia die de smartphone-markt verkeerd heeft ingeschat en nu op zeer korte termijn het stuur moet omgooien om te kunnen overleven.
Met dat in het achterhoofd heeft Apple zich inderdaad bewezen te evolueren (en doet dat continu). Sterker nog, Apple heeft een neus ervoor om op het juiste moment een markt te betreden (dit is overigens wel eens anders bij hun geweest).
Facebook daarentegen heeft maar 1 ding: sociale netwerken. En doet helemaal niets daarnaast. Heeft niet eens de intentie om iets anders te doen dan software voor een sociaal netwerk aan te bieden. Ik zie ons over 100 jaar echt niet meer op wall’s posten en dat soort dingen. Het concept van Facebook, Twitter, etc zal nog wel ergens in een product terug te vinden, maar absoluut niet in de vorm die we nu kennen (net als dat je nu auto’s hebt met 4 wielen, maar dat daar de overeenkomst met een paard-en-wagen uit 1911 ophoudt).
Google is in mijn ogen dan juist weer wel een bedrijf dat over 100 jaar nog zal bestaan. Google is een bedrijf dat alles op het internet doet en ook genoeg innovativiteit heeft om nieuwe dingen te bedenken (of te kopen). Het scala aan producten zal allicht heel anders zijn, maar het concept ‘internet’ zal nog steeds bestaan. Misschien niet meer het www (websites), maar wel een netwerk dat alles en ieder verbindt.
Marc
@SarCastro: je hebt duidelijk geen idee waar je over praat en hebt kennelijk nog nooit de patenten van Apple gevolgd. En ‘inspiratie opdoen’, iets wat zelfs de meest innovatieve geesten doen, is iets anders dan klakkeloos kopiëren.
Apple is gewoon een van de bedrijven met de meeste (toekomst)visie op technologie.
Naar mijn weten is The Economist geen Amerikaans financieel weekblad maar eerder een Brits financieel/opinie weekblad…
“Grijp de nieuwste technologie, verpak het in een simpele en elegante vorm en verkoop het met een premium-prijs”
Vrij te vertalen, Copieer klakkeloos wat anderen hebben uitgevonden, verpak het in glanzend plastic en RVS, verkoop het voor meer dan 200% van de kostprijs.
100 jaar is een eeuwigheid in technologieland. 10 jaar geleden dacht ik dat altavista de eeuwige nr. 1 zoekmachine zou blijven en zie nu, nergens meer te bekennen. Het blijft teveel giswerk.
Tja. Facebook is al aan het krimpen in de VS en Canada. Omdat ze draaien op social is het maar de vraag wat er gebeurt als ze al tien jaar ‘oud nieuws’ zijn.
Google daarentegen draait op het internet – en weliswaar proberen ze van alles dat niet werkt (ze moeten hun geld toch ergens in stoppen), toch hebben ze zichzelf behoorlijk platform onafhankelijk onmisbaar gemaakt. Moet nog zien wie aan hun monopolie kan komen.
Apple daarentegen moet het hebben van steeds weer nieuwe snufjes. Ik ben blij met mijn iPad, maar of ze er over 100 jaar nog zijn… ik zou er niet op durven gokken. Bij Google zou ik dat wel durven.
Ik weet wel zeker dat Apple het nog wel even vol houd, Google denk ik ook wel, maar Facebook? Ik denk het niet.
The Economist ligt dan ook gemiddeld al na 1 dag in de kattenbak 😉
Er is gelukkig voor alles een komen en gaan en 100 jaar is wel heel erg lang!
Ik denk dat bedrijven die tastbare goederen maken, het logischerwijs langer vol houden dan bedrijven die diensten en services verkopen. Google Amazon en Apple doen beide, en wellicht zal Facebook dat ook inzien.
Deze bedrijven hebben zeker een neus voor wat de toekomst brengt, en de mensen en resources om het mogelijk te maken.
Het Economist artikel is duidelijk geschreven voordat Apple op het WWDC de gratis dienst iCloud introduceerde, aangezien hier van een premium prijs geen sprake is.
Als het artikel goed geschreven is vermelden ze erbij dat Apple al sinds het jaar 2000 met iTools aan Cloud Computing doet, gevolgd door .Mac en Mobile Me.
Waren er honderd jaar geleden al ponskaarten? Bij mijn weten is IBM begonnen met typemachines.
Ik sluit me aan bij de woorden van Harrie Jekkers: “Over honderd jaar dan zijn we allemaal dood.”.
Als Apple niet sneller gaat leveren in de toekomst zullen ze stoppen met groeien, wie wil er nou 10 weken op z’n ipadje blijven wachten? en 8 weken op een iMac? dan gaan mensen echt wel naar andere oplossingen kijken.
het is alluminium, weinig RVS aan en om het nu klakkeloos te kopieren noemen vind ik ook weer overdreven @SarCastro:
Over 100 jaar……..
Even denken hoor.
Hadden de mensen in 1911 enig benul van hoe de wereld er vandaag uit zou zien?
Jongens, waar gaat dit over?
Ik had The Economist toch wel hoger zitten.
100 jaar is sowieso een eeuw(igeheid) 😉 .
Het klinkt mij een beetje als een onzin artikel in de oren. Apple en Facebook wel, maar Google niet?
Eén van de eisen om te kunnen overleven is om je bedrijf te kunnen veranderen. Markten verdwijnen en nieuwe markten ontstaan (of creëer je zelf), producten die 10 jaar geleden nog goed verkochten zijn nu niets meer waard. Zie bijvoorbeeld Nokia die de smartphone-markt verkeerd heeft ingeschat en nu op zeer korte termijn het stuur moet omgooien om te kunnen overleven.
Met dat in het achterhoofd heeft Apple zich inderdaad bewezen te evolueren (en doet dat continu). Sterker nog, Apple heeft een neus ervoor om op het juiste moment een markt te betreden (dit is overigens wel eens anders bij hun geweest).
Facebook daarentegen heeft maar 1 ding: sociale netwerken. En doet helemaal niets daarnaast. Heeft niet eens de intentie om iets anders te doen dan software voor een sociaal netwerk aan te bieden. Ik zie ons over 100 jaar echt niet meer op wall’s posten en dat soort dingen. Het concept van Facebook, Twitter, etc zal nog wel ergens in een product terug te vinden, maar absoluut niet in de vorm die we nu kennen (net als dat je nu auto’s hebt met 4 wielen, maar dat daar de overeenkomst met een paard-en-wagen uit 1911 ophoudt).
Google is in mijn ogen dan juist weer wel een bedrijf dat over 100 jaar nog zal bestaan. Google is een bedrijf dat alles op het internet doet en ook genoeg innovativiteit heeft om nieuwe dingen te bedenken (of te kopen). Het scala aan producten zal allicht heel anders zijn, maar het concept ‘internet’ zal nog steeds bestaan. Misschien niet meer het www (websites), maar wel een netwerk dat alles en ieder verbindt.
@SarCastro: je hebt duidelijk geen idee waar je over praat en hebt kennelijk nog nooit de patenten van Apple gevolgd. En ‘inspiratie opdoen’, iets wat zelfs de meest innovatieve geesten doen, is iets anders dan klakkeloos kopiëren.
Apple is gewoon een van de bedrijven met de meeste (toekomst)visie op technologie.