Electronic Arts is van plan 6 themapakketten voor de Sims 3 uit te brengen voor de iPhone. Elk themapakket is te koop via een In-App Purchase, de nieuwe functie in firmware 3.0.
Origineel geplaatst door Simon Ik snap nu niet echt wat een In-app purchase is. Ja, je kan iets kopen in een app maar kost dit echt geld? Hoe werkt het? etc. etc.
Het is een manier om bijvoorbeeld een grotere TV te kunnen kopen in je huisje dat je in de sims hebt.
Het kost echt gel en word net als de game zelf van je bank rekening afgeschreven via je appstore acount in itunes. het voordeel van in app purchase is dat je voor deze mogelijk heid nu het spel niet hoeft te verlaten om dingen aan te kunnen schaffen.
dit systeem bied in een game een hoop leuke mogelijkheden. extra wapens hints en levens kopen.
Maar het kan ook voor bedrijven als TomTom gebruikt worden.
dat je moet betalen om nieuwe kaarten te downloaden en zo.
Ik heb maar even een uitleg geschreven over In-App Purchases: Aankopen vanuit applicaties doen (In-App Purchases). De functie is in maart aangekondigd door Apple, bij de introductie van de nieuwe functies in iPhone OS 3.0.
Simon
Nu is het duidelijk, bedankt 4saus en Gonny 🙂
Roy
In-App purchases vind ik op zich niet verkeerd, kan me er bij Apps van bijv Tomtom wel wat bij voorstellen.
Vindt het bij de Sims uitmelkerij zoals ze het ook op de pc doen. Betalen voor nieuwe meubeltjes en dergelijke is voor de makers wel aantrekkelijk natuurlijk maar voor de klant is t niet leuk om voor extra dingen te betalen.
Corsalove
Waar is de tijd dat je gewoon in een spel enkele opdrachten moest doen om geld te verdienen!? :s het ‘second life-gehalte’ in de sims begint erg te worden! Vooral omdat je er niets aant kunt verdienen…
Maar ik heb het gevoel dat er echt hard-core gamers zijn voor bijvoorbeeld de Sims op de iPhone die niet echt malen om €1 voor wat gadgets…
Word dit nu Gaming 2.0?
Dan is het binnenkort niet meer zo belangrijk hoeveel moeite je in een game steekt of hoeveel tijd je speelt maar om hoeveel geld je ervoor over hebt!?
In-app purchases zijn inderdaad heel goed om bepaalde apps modulair te verkopen, dan worden apps goedkoper en koop je alleen modules die je echt nodig hebt in een bepaalde app, bv een Office-pakket waar je de excel, word of PDF-module appart kunt kopen…
Of alle ‘lite’ versies verdwijnen en je in-app kunt upgraden naar de volledige versie?
Als apps hiermee goedkoper worden zou het een goede zaak worden maar ik heb men twijfels!
Olan
@Corsalove
Lite versies blijven juist wel bestaan, in app purchases zijn enkel bedoeld voor betaalde applicaties/games. Zo is het uitgelegd door Apple.
Eerst maar een stabielle games van maken.
Ik snap nu niet echt wat een In-app purchase is. Ja, je kan iets kopen in een app maar kost dit echt geld? Hoe werkt het? etc. etc.
Verwijderd, ongeargumenteerd.
Zal TomTom ook wel gaan gebruiken zodat je flitspalen, kaartupdates etc kunt doen.
Verwijderd, off-topic
ik hou hier inderdaad ook niet van.. kost je vaak meer dan je denkt (ik heb ook niks met dit speltype maar dat is maar wat je leuk vind)
Verwijderd, off-topic
@Roy:
dan koop jij het toch niet.
Het is een manier om bijvoorbeeld een grotere TV te kunnen kopen in je huisje dat je in de sims hebt.
Het kost echt gel en word net als de game zelf van je bank rekening afgeschreven via je appstore acount in itunes. het voordeel van in app purchase is dat je voor deze mogelijk heid nu het spel niet hoeft te verlaten om dingen aan te kunnen schaffen.
dit systeem bied in een game een hoop leuke mogelijkheden. extra wapens hints en levens kopen.
Maar het kan ook voor bedrijven als TomTom gebruikt worden.
dat je moet betalen om nieuwe kaarten te downloaden en zo.
Ik heb maar even een uitleg geschreven over In-App Purchases: Aankopen vanuit applicaties doen (In-App Purchases). De functie is in maart aangekondigd door Apple, bij de introductie van de nieuwe functies in iPhone OS 3.0.
Nu is het duidelijk, bedankt 4saus en Gonny 🙂
In-App purchases vind ik op zich niet verkeerd, kan me er bij Apps van bijv Tomtom wel wat bij voorstellen.
Vindt het bij de Sims uitmelkerij zoals ze het ook op de pc doen. Betalen voor nieuwe meubeltjes en dergelijke is voor de makers wel aantrekkelijk natuurlijk maar voor de klant is t niet leuk om voor extra dingen te betalen.
Waar is de tijd dat je gewoon in een spel enkele opdrachten moest doen om geld te verdienen!? :s het ‘second life-gehalte’ in de sims begint erg te worden! Vooral omdat je er niets aant kunt verdienen…
Maar ik heb het gevoel dat er echt hard-core gamers zijn voor bijvoorbeeld de Sims op de iPhone die niet echt malen om €1 voor wat gadgets…
Word dit nu Gaming 2.0?
Dan is het binnenkort niet meer zo belangrijk hoeveel moeite je in een game steekt of hoeveel tijd je speelt maar om hoeveel geld je ervoor over hebt!?
In-app purchases zijn inderdaad heel goed om bepaalde apps modulair te verkopen, dan worden apps goedkoper en koop je alleen modules die je echt nodig hebt in een bepaalde app, bv een Office-pakket waar je de excel, word of PDF-module appart kunt kopen…
Of alle ‘lite’ versies verdwijnen en je in-app kunt upgraden naar de volledige versie?
Als apps hiermee goedkoper worden zou het een goede zaak worden maar ik heb men twijfels!
@Corsalove
Lite versies blijven juist wel bestaan, in app purchases zijn enkel bedoeld voor betaalde applicaties/games. Zo is het uitgelegd door Apple.