Things 2 introduceert cloudsynchronisatie en dagelijks overzicht

Things 2 introduceert cloudsynchronisatie en dagelijks overzicht

De bekende todo-applicatie Things heeft een grote update gekregen, die cloud-synchronisatie toevoegt. Hierdoor blijven je taken op de iPhone, iPad en Mac gesynchroniseerd.
Bastiaan Vroegop -

Things CloudDe bekende todo-applicatie Things heeft een grote 2.0-update gekregen, die een aantal nieuwe mogelijkheden toevoegt. Waarschijnlijk het belangrijkst is de toevoeging van Things Cloud: deze synchronisatiedienst maakt het mogelijk om de taken die je op de iPhone maakt en bewerkt, ook te bekijken en te wijzigen op de iPad en Mac. Things-gebruikers hadden al enige tijd toegang tot een bètaversie van de cloudfunctie, maar hierbij werd een nieuwe database gebruikt door de ontwikkelaar.


Om aan de slag te gaan met Things Cloud moet je eerst een account aanmaken. Met deze account log je vervolgens in op alle andere devices waarop je Things hebt geïnstalleerd, om je taken te synchroniseren. Hoewel de cloud-dienst het mogelijk maakt om je taken te synchroniseren, kun je niet zoals in bijvoorbeeld Wunderkit een taak delen met een andere Things-gebruiker. Things synchroniseert je taken eens in de zoveel tijd automatisch: onderaan het beginscherm staat wanneer de laatste synchronisatie heeft plaatsgevonden.

Taken die vandaag afgemaakt moeten worden verschijnen voortaan duidelijker in beeld onder de optie ‘Today’, in het nieuwe Daily Review-venster. Hierdoor weet je wat er allemaal een hoge prioriteit heeft. Door een taak in het venster aan te tappen en op ‘Start Today’ te drukken, wordt hij naar je gebruikelijke takenveld voor die dag verhuisd.

Bij het maken van een taak kun je voortaan aangeven wanneer hij afgerond moet worden op een nieuw kalenderscherm. Hierin staan alle dagen van het jaar in een scrollbare lijst, waardoor je niet op knoppen hoeft te tappen om je door verschillende maanden heen te bewegen. Tijdens het scrollen verschijnen de maanden duidelijk in beeld, zodat je niet verdwaald raakt tussen alle data.

Of Things Cloud genoeg is om oudgedienden terug bij Things te krijgen moet nog blijken. De app moet naast alternatieven inmiddels ook concurreren met Apple’s eigen Herinneringen-applicatie, die ook todo’s synchroniseert op de iPhone, iPod touch, iPad en Mac.

Downloaden: Things (€7,99)
Downloaden: Things for iPad (€15,99)
Downloaden: Things for Mac (€39,99)

Informatie

Laatst bijgewerkt
9 augustus 2012 om 14:36
Categorie
Productiviteit

Reacties: 10 reacties

  1. Mooie App, maar wil je de complete ervaring betaal je jezelf scheel.

  2. Vraag me af waarom ze niet gekozen hebben voor implementatie van iCloud, maar je in plaats daarvan forceren een Things-account te nemen om te kunnen synchroniseren

  3. @Michael: Omdat ze toekomstige versies online functionaliteit willen geven die iCloud niet ondersteunt. Welke dat zijn houden ze nog geheim.

    Zou wel eens tijd worden. Gebruik Things al een paar jaar en werd gek van synchen via wifi.

  4. @Michael: Je kon tot nu toe Things ook onderling syncen met Dropbox. Dat wad niet ideaal omdat je dan beter de Things database op diverse Macs open moest hebben staan.

    De meeste devs zijn het erover eens dat iCloud niet echt ideaal is voor het delen van een database. OmniGroup heeft ook een eigen serverdiensr voor haar apps zoals OmniFocus.

  5. Thing was een goede todo app, één van de eerste volwassen apps destijds, maar is allang ingehaald door andere apps. Duur, gelimiteerd en naar mijn mening nogal overhypt.
    Too little too late dus.

  6. Eindelijk, Things blijft mijn favoriete Todo app!

  7. Ik was overgestapt naar OmniFocus, maar ga Things toch weer een kans geven. Ik vind OmniFocus te complex en uitgebreid en de standaard Reminders app net te simpel. Things zit er qua functionaliteit mooi tussenin. Ik heb alleen wel een beetje het vertrouwen in Cultured Code verloren.

  8. Er is nu toch “herinneringen” van apple? Staat op mn mac en kan alles aan wat ik wens met zo’n app.. Wat doet things dan nog beter? Is dat nu niet achterhaald omdat apple zelf net met die nieuwe app “herinneringen” is gekomen?

  9. alex – De funcionaliteit van Things heeft veel meer mogelijkheden dan de standaard herinneringen app. Bijvoorbeeld om taken op te splitsen in projecten. Het is dus zeker niet achterhaald.

    Qua functionaliteit haalt Things het echter niet bij OmniFocus wat veruit de meest uitgebreide todo-app voor iOS en Mac is (daar hangt ook een flink prijskaartje aan overigens).

    Apps als Things en OmniFocus zijn met name bedoelt voor mensen die veel taken en projecten tegelijk op hun bordje hebben liggen en dit willen beheren.

    Ook gebruikers van de Getthing Things Done (GTD)-methode van David Allen zullen vinden dat Things of OmniFocus beter bij hun wensen aansluiten dan dat bijvoorbeeld de standaard herinneringen app dit doet.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.