Als kind had je vroeger misschien een houten puzzel met boerderijdieren. Je moest de dieren op de juiste plek in een houten plankje steken. Je stak er een hoop van op over iets wat ver buiten je dagelijkse belevingswereld lag: het leven op de boerderij. Nee, dan de wereld van gadgets. Daarmee word je al vanaf de peuterleeftijd dagelijks omringd, omdat papa en mama verhaaltjes voorlezen van hun iPad en tijden het eten de hele tijd op een klein schermpje kijken. De bedenkers van Tinkermite vermoeden dat peuters en kleuters willen weten hoe zo’n iPad werkt. Ze hebben een speelgoed-tablet bedacht waar je zelf functies zoals batterij, camera, CPU en Wi-Fi in moet steken.
Misschien steek je als volwassene ook nog iets op van dit Kickstarter-project. Het mooie is: je kunt kinderen nu alvast leren hoe technologie werkt, zonder dat je met gevaarlijke apparatuur zoals soldeerbouten aan de slag hoeft. De voorkant van de iPad werkt als een soort schoolbord, zodat je kunt spelen met een iPad zonder dat de tablet van papa of mama beschadigd raakt door omvallende drinkbekers. De Tinkermite is bedacht door Jacob Sullivan, die zich realiseerde dat kinderen de grondbeginselen van elektronica zouden kunnen leren met traditionele educatieve hulpmiddelen. Zo’n houten plank met kleine figuurtjes hoeft niet altijd over boerderijdieren te gaan. De Tinkermate kost 50 dollar via Kickstarter en er is 15.000 dollar nodig om het project te realiseren. Je betaalt alleen als het project doorgaat.
Meer info: Kickstarter
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 5 reacties