News Corp. heeft de iPad-krant The Daily “on watch” gezet, terwijl er wordt gekeken naar manieren om de kosten te drukken. Dit stelt New York Observer op basis van geruchten binnen News Corp. The Daily zou per jaar 30 miljoen dollar verliezen. Na de presidentsverkiezingen op 6 november moet er gekeken worden naar het de iPad-krant, om te bepalen wat er precies mee zal gebeuren.
The Daily dook eind 2010 voor het eerst op in geruchten. Apple en News Corp werkten samen aan de krant, die moest laten zien hoe de iPad voor nieuws gebruikt kan worden. Abonnees betalen sinds februari 2011 per week 79 eurocent om het laatste nieuws in de app te lezen. Later was The Daily ook op de iPhone te lezen.
Het lijkt al langer niet goed te gaan met The Daily. In september 2011 schreven we nog dat de krant maar 120.000 lezers per week zou hebben, minder dan een kwart van wat er nodig is om de uitgave rendabel te maken. In de praktijk zouden de cijfers nog negatiever zijn: bij deze 120.000 lezers werden namelijk ook gratis proeflezers meegerekend.
Niet alleen The Daily heeft problemen: News Corp’s interne nieuwsdienst Newscore zou binnenkort zijn deuren gaan sluiten. Vorige maand werd de papieren versie van het blad SmartMoney ook al stopgezet.
Downloaden: The Daily (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
De grootste fout die ze maken (eigenlijk twee) is het voor 95% gefocust zijn op Amerika, terwijl de rest van de wereld ook best interesse heeft in nieuws.Raar en onhandig, als je pretendeert een elektronische krant te maken, die je op een globaal platform lanceert.Het tweede punt waar ik me persoonlijk (ik ben abonnee,jawel) aan stoor is de rechtse signatuur van het geheel, tussen de regels door lees je duidelijk de voorkeur voor de GOP en een anti-Obama sentiment.
Nogmaals, jammer als de rest van de wereld niet zo denkt, een nieuws publicatie moet strikt neutraal zijn, en wereldwijd nieuws brengen, dit is meer een soort USA-Today, maar dan net anders.
En geen hond van de 14-jarige bezoekers hier zal het boeien, schat ik zo in. lol
Ik moet zeggen dat ik ook redelijk snel weer afgehaakt ben van de The Daily, inderdaad omdat (zoals al eerder vermeld) de hele krant op de Amerikaanse markt is gericht, en alleen het echt grote globale nieuws de krant weet te halen. Een meer globale editie of een redactie in Europa voor nieuws dat wat dichter bij huis is zou misschien wel eens de redding kunnen zijn. Want het is altijd nog wel de goedkoopste én meest interactieve krant op de iPad!
@Pete: Ben het met je eens. Ben ook een tijdje abonnee geweest, maar de krant geeft te veel non-nieuws, is té republikeins, te veel mening en te weinig neutraliteit.
Verder is het een zeer mooi concept.
Met de USA Today, CNN, Washington Post, NYT en LA Times-apps ben je veel beter af.. En de meesten daarvan zijn gratis.