Reacties voor: TomTom Taxi: taxi bestellen met nieuwe Nederlandse iPhone-app

TomTom Taxi is een nieuwe taxi-app voor de iPhone. Via de app bestel je een taxi, bekijk je waarderingen van taxichauffeurs en volg je de route. Het moet de taximarkt betrouwbaarder maken.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 14 reacties

  1. Ik had liever willen wachten op de NL versie van MyTaxi. Deze Duitse app gebruik ik vaak in Duitsland en werkt geweldig, heeft ook een zeer grote gebruikersgroep. Had het liever gezien dat deze jongens de stap naar NL zouden hebben gezet. Maar wellicht even proberen.

  2. Een hoop nieuwe UI elementen en het zou mooi zijn als ze die ook in hun andere apps doorvoeren.

  3. Vraag: heeft de app of dienst ook iets met TomTom te maken? Hoe is men op die naam gekomen?

  4. Aha. Hèhè het heeft ALLES met TomTom te maken. Duidelijk 😉

  5. Origineel geplaatst door Peter
    Vraag: heeft de app of dienst ook iets met TomTom te maken? Hoe is men op die naam gekomen?

    Sjonge… heb je niets gelezen over navigeren???

    Goed idee… maar wedden dat het nog jaaaaaren zal duren voordat het overal kan? Alijd hetzelfde… da’s wel een flink nadeel eraan.

  6. Origineel geplaatst door Peter
    Vraag: heeft de app of dienst ook iets met TomTom te maken? Hoe is men op die naam gekomen?

    In dit filmpje word uitgelegd hoe de TomTom navigatie kastjes en de Taxi app samenwerken.

  7. Deze app gaat het grootste probleem in Amsterdam niet oplossen, namelijk dat chauffeurs korte ritten weigeren. Als je in de binnenstad woont, zoals ik, is een taxi op Centraal Station krijgen vrijwel onmogelijk. Is niet genoeg aan te verdienen voor de heren.

  8. Het is slimmer om met zo’n app óók samen te werken met leidende taxi-bedrijven in bepaalde regio’s. Nu heb je een ongebruikt infrastructuur en is het ten eerste wachten op aanbieders (taxi’s) die er €150 of waarschijnlijker €180 (niet door bedrijf vergoed) voor moeten neerleggen en ten tweede moeten daarna de klanten aantrekken. Klanten gaan niet maandenlang wachten tot 1 app werkt.

    Dus goede app-opzet, minder goede strategie.

  9. @Bubbly: Ik kan bevestigen dat er reeds een complete infrastructuur is (up-and-running sinds sept. 2012) door samenwerking met bestaande taxibedrijven en individuele chauffeurs.

    (ter openheid: ik werk bij TomTom Taxi).

  10. Volgens mij zijn ze ergens in September al begonnen. Ik hoorde van mn oom (taxichauffeur in Amsterdam) dat ze toen al zijn begonnen met het uitrollen van de systemen waar ze mee werken.

    Wat Bubbly zegt over incl en excl BTW is niet correct, taxichauffeurs werken allemaal voor een bedrijf of eigen bedrijf (anders krijg je geen chauffeurspas) dus zij hoeven nooit de BTW te betalen!

  11. Nog steeds afrekenen bij de chauffeur en betalen voor tijd én afstand. Altijd vaag qua prijs, zeker in Amserdam. Bij Cabster betaal je minder en weet je vooraf de prijs. App ziet er prima uit.

  12. @Peter: We gaan komende tijd aan de slag met nieuwe functionaliteit, en zowel prijs voorspellingen en in-app betaling zijn natuurlijk interessante toevoegingen. Hou de app in de gaten voor toekomstige updates!

  13. TomTom heeft de app, de dienst en de mensen erachter overgenomen en brengt het nu onder eigen naam uit. Maar het kwam op mij wel over als een apart team binnen TomTom.

  14. @Karlo: Klopt, zie tekst in artikel: “Afgelopen najaar ging TomTom Taxi al voorzichtig van start”. Maar dat was dus met die navigatiesystemen in de taxi’s en dat oproepkastje voor hotels en andere horeca.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.