De dierengame Touch Pets Dogs is vanaf nu ook in de Nederlandse App Store verkrijgbaar. Ngmoco volgt daarbij het model dat bij maffiagames populair is geworden: een gratis game, met losse punten die je moet kopen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 15 reacties
dborhem
ziet er goed uit,alleen belachelijk duur…
David007
Hahaha dan geef jeje hond toch lekker geen eten ๐ echt bull Sh*t om zoveel te betalen voor een saai spel :S
roel
je kunt ook 10 bakkies kopen voor 0,79 cent… of 20 bakken voor 1,59 cent, etc…
Borg Queen X
Ok, op deze manier zo’n spel spelen ga ik dus NIET doen.
MachinemaN
Ik hou toch meer van de one time purchase apps. Als iedereen op deze manier zijn games gaat opzetten verwacht ik dat gamen een dure aangelegenheid wordt op de iPhone. Ik geeft liever รฉรฉn maal een euro of vijf tot tien uit voor een goede game zonder in game aankopen dan op deze manier het veelvoudige kwijt te zijn.
Als het nu gaat om bijvoorbeeld extra map packs of add-ons dan vindt ik het nog iets anders omdat je dan ook daadwerklijk meer krijgt maar wat ngmoco hier doet vind ik geen meer waarde, je moet betalen voor de basis functies van een game dat gaat me te ver.
De hysterische reacties op de vermeende kosten van dit spel en Eliminate Pro slaan echt totaal nergens op!
Ik vind de berichtgeving door iPhoneclub ook niet bepaald geinformeerd overkomen. Als je dit namelijk weet ga je niet benadrukken dat dit een mafiagame betaalmodel is, en ook niet wat 400 punten kosten. Dan ga je juist benadrukken dat dit spel prima gratis te spelen is, want *dat* is leuk en verrassend om te weten.
Veel interessanter en baanbrekender dan de eventuele kosten is ook het sociale online aspect van deze game volgens http://www.toucharcade.com, die er al een week ervaring mee hebben en er geen cent aan hebben uitgegeven. Volgens hun is de interactie tussen jouw hondje en dat van andere spelers op het web een onverwachte reden waarom het spel aantrekkelijk blijft.
Henkz
Je moet maar lef hebben om op deze manier aan geld te komen
Maar Ik ga echt geen virtuele bak hondebrokken kopen voor echte euro’s!
@Gert: Dat Touch Arcade mooie gamereviews kan schrijven weten we hier natuurlijk al wel. Daar proberen we op iPhoneclub ook niet aan te tippen. Maar blijkbaar hadden zij een previewversie (en wij niet) dus hoe hadden we dat vooraf kunnen weten?
Little pig
Koop ik echt niet.Veel te duur,dit is geen gratis game.
PearLRoX
Waha had het spel afgehaald..wel tof enzo maar kopen? Voor virtueel…lool ๐ ik ‘koop’ nog geen antivirus vooriets dat eigenlijk niet ‘real’ is ๐
Frog
@Gonny van der Zwaag: Ik had het ook al een week, het stond al in de Canadese app store. Ben inmiddels al best ver….. ๐
Gert
@Gonny: Er is al maanden verschrikkelijk veel coverage voor het spel en daarin wordt glashelder duidelijk gemaakt dat het spel ook gratis 100% functioneert. Het is gewoon een kwestie van goed lezen.
Het geld wordt verdiend aan mensen die graag upgrades willen zonder er moeite voor te doen.
Aangezien genoemde moeite bestaat uit het spelen van het spel zelf, is voor mij de grootste verrassing wel dat Ngmoco uberhaupt een cent verdient. Waarom geld betalen, als je hetzelfde kan bereiken door wat langer over het spel te doen?
Dit verdienmechanisme is kennelijk zo bizar voor de meeste mensen, inclusief de iPhoneclub redactie, dat de waarheid nauwelijks meer doordringt zodra het woord “in-game purchases” is genoemd: dit verdiensysteem is, voor degenen met een gezonde mentaliteit althans, eerder uiterst gul dan hebberig.
Frog
@Gert: dat klopt niet. Als je niet betaalt kan je maximaal een half uur per dag spelen en dan moet je je speelsessies perfect timen. Ik speel het nu maar 5 tot 10 minuten per dag, simpelweg omdat mijn hondje (Jack) niets meer doet, omdat hij geen eten heeft. Ik kan dus best begrijpen dat je eten koopt, omdat je plezier wilt hebben aan je hondje, want je kan nu heel erg kort spelen. Ik koop niet van dit soort dingen, maar ik begrijp het wel.
Gert
Aha, ik geloof dat ik dan een nogal veel te grote mond heb gehad. Mijn excuses.
Kennelijk is ook de berichtgeving over het spel toch wel erg positief gekleurd. Ngmoco hebben hun PR prima op orde.
Daarnaast had ik mijn goede ervaringen met Eliminate Pro op dit spel geplakt: daar kan je namelijk wel doorspelen, je verdient alleen geen credits.
Het lijkt me nu dat dit verschil expres door Ngmoco is gemaakt, om te kijken wat de reacties zijn en wat commercieel de beste optie is.
Misschien is zelfs de volgorde en timing van de releases van deze twee games bewust zo gekozen: misschien hebben ze eerst het spel met de vriendelijkste deal gelanceerd zodat mensen positiever tegen in-game purchases zouden aankijken…
ziet er goed uit,alleen belachelijk duur…
Hahaha dan geef jeje hond toch lekker geen eten ๐ echt bull Sh*t om zoveel te betalen voor een saai spel :S
je kunt ook 10 bakkies kopen voor 0,79 cent… of 20 bakken voor 1,59 cent, etc…
Ok, op deze manier zo’n spel spelen ga ik dus NIET doen.
Ik hou toch meer van de one time purchase apps. Als iedereen op deze manier zijn games gaat opzetten verwacht ik dat gamen een dure aangelegenheid wordt op de iPhone. Ik geeft liever รฉรฉn maal een euro of vijf tot tien uit voor een goede game zonder in game aankopen dan op deze manier het veelvoudige kwijt te zijn.
Als het nu gaat om bijvoorbeeld extra map packs of add-ons dan vindt ik het nog iets anders omdat je dan ook daadwerklijk meer krijgt maar wat ngmoco hier doet vind ik geen meer waarde, je moet betalen voor de basis functies van een game dat gaat me te ver.
Op http://www.toucharcade.com staat dat het spel prima te spelen is als je helemaal niks uitgeeft.
Het is zelfs leuker volgens hun.
De hysterische reacties op de vermeende kosten van dit spel en Eliminate Pro slaan echt totaal nergens op!
Ik vind de berichtgeving door iPhoneclub ook niet bepaald geinformeerd overkomen. Als je dit namelijk weet ga je niet benadrukken dat dit een mafiagame betaalmodel is, en ook niet wat 400 punten kosten. Dan ga je juist benadrukken dat dit spel prima gratis te spelen is, want *dat* is leuk en verrassend om te weten.
Veel interessanter en baanbrekender dan de eventuele kosten is ook het sociale online aspect van deze game volgens http://www.toucharcade.com, die er al een week ervaring mee hebben en er geen cent aan hebben uitgegeven. Volgens hun is de interactie tussen jouw hondje en dat van andere spelers op het web een onverwachte reden waarom het spel aantrekkelijk blijft.
Je moet maar lef hebben om op deze manier aan geld te komen
Maar Ik ga echt geen virtuele bak hondebrokken kopen voor echte euro’s!
@Gert: Dat Touch Arcade mooie gamereviews kan schrijven weten we hier natuurlijk al wel. Daar proberen we op iPhoneclub ook niet aan te tippen. Maar blijkbaar hadden zij een previewversie (en wij niet) dus hoe hadden we dat vooraf kunnen weten?
Koop ik echt niet.Veel te duur,dit is geen gratis game.
Waha had het spel afgehaald..wel tof enzo maar kopen? Voor virtueel…lool ๐ ik ‘koop’ nog geen antivirus vooriets dat eigenlijk niet ‘real’ is ๐
@Gonny van der Zwaag: Ik had het ook al een week, het stond al in de Canadese app store. Ben inmiddels al best ver….. ๐
@Gonny: Er is al maanden verschrikkelijk veel coverage voor het spel en daarin wordt glashelder duidelijk gemaakt dat het spel ook gratis 100% functioneert. Het is gewoon een kwestie van goed lezen.
Het geld wordt verdiend aan mensen die graag upgrades willen zonder er moeite voor te doen.
Aangezien genoemde moeite bestaat uit het spelen van het spel zelf, is voor mij de grootste verrassing wel dat Ngmoco uberhaupt een cent verdient. Waarom geld betalen, als je hetzelfde kan bereiken door wat langer over het spel te doen?
Dit verdienmechanisme is kennelijk zo bizar voor de meeste mensen, inclusief de iPhoneclub redactie, dat de waarheid nauwelijks meer doordringt zodra het woord “in-game purchases” is genoemd: dit verdiensysteem is, voor degenen met een gezonde mentaliteit althans, eerder uiterst gul dan hebberig.
@Gert: dat klopt niet. Als je niet betaalt kan je maximaal een half uur per dag spelen en dan moet je je speelsessies perfect timen. Ik speel het nu maar 5 tot 10 minuten per dag, simpelweg omdat mijn hondje (Jack) niets meer doet, omdat hij geen eten heeft. Ik kan dus best begrijpen dat je eten koopt, omdat je plezier wilt hebben aan je hondje, want je kan nu heel erg kort spelen. Ik koop niet van dit soort dingen, maar ik begrijp het wel.
Aha, ik geloof dat ik dan een nogal veel te grote mond heb gehad. Mijn excuses.
Kennelijk is ook de berichtgeving over het spel toch wel erg positief gekleurd. Ngmoco hebben hun PR prima op orde.
Daarnaast had ik mijn goede ervaringen met Eliminate Pro op dit spel geplakt: daar kan je namelijk wel doorspelen, je verdient alleen geen credits.
Het lijkt me nu dat dit verschil expres door Ngmoco is gemaakt, om te kijken wat de reacties zijn en wat commercieel de beste optie is.
Misschien is zelfs de volgorde en timing van de releases van deze twee games bewust zo gekozen: misschien hebben ze eerst het spel met de vriendelijkste deal gelanceerd zodat mensen positiever tegen in-game purchases zouden aankijken…
Leuk voor even, jammer dat je er voor moet betaalen! Ik kan beter voor โฌ6,00,- echt voer voor me hond kopen…