Twitter introduceert App Cards om appinformatie te delen
Twitter heeft tijdens een bijeenkomst voor ontwikkelaars vannacht een update voor Twitter Cards aangekondigd. Daarmee wordt het mogelijk om in een tweet nog meer informatie te delen. App Cards zijn een nieuw fenomeen: ze tonen de informatie over een app, zoals naam, icoon, prijs en beoordeling. Daarna kun je meteen doorklikken naar de App Store of Google Play.
Twitter legde de ontwikkelaars uit hoe je Twitter Cards maakt en in de toekomst makkelijk nieuwe soorten toevoegt. De appmakers van Foursquare, Path, Angry Birds, Etsy, Flickr en SoundCloud doen al mee. Wie niet bij de bijeenkomst kon zijn, maar de App Cards wel wil uitproberen, kan terecht bij de documentatie van Twitter.
In totaal maken meer dan 10.000 ontwikkelaars al gebruik van Twitter Cards. Naast de nieuwe App Cards kwamen er ook nog twee andere soorten bij: Product Cards en Gallery Cards. Product Cards tonen een foto en een beschrijving van een product, aangevuld met andere informatie zoals prijs en beoordeling. Gallery Cards tonen een collectie foto’s of een album, waar je doorheen kunt bladeren. Ontwikkelaars kunnen de Cards voortaan op een nieuwe manier maken, met als voordeel dat deeplinking voortaan mogelijk is. De houdt in dat gebruikers alleen maar op een link in een Twitter-bericht te tappen om content direct in de app te zien, zoals je nu ook al bij foto’s kunt doen. De oude manier om Twitter Cards te maken zal echter ook blijven werken.
Deze lijsten zijn gebaseerd op afgelopen week. Een aantal van de toen gratis apps heeft inmiddels weer een prijskaartje.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties