Oprichter en uitgever van muziekblad Rolling Stone Jann Wenner haalt flink uit naar de gedachte van uitgevers om een magazine zo snel mogelijk op de iPad uit te brengen. Ze verloochenen hun vertrouwen in eigen merk, zegt hij.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 17 reacties
JMO
Meer.
Ten tweede: Als ze nu niet beginnen, maar later, dan wordt dit flut excuus dan gebruikt. Dus het maakt niet uit. Uiteindelijk denk ik dat iedereen over gaat electronishe magazine zoals op de iPad. Het is gewoon veel handiger.
“Na de uitspraken doemt een vraag op: Lezen jullie nog papieren magazines nu er iPad-magazines zijn? Meer, minder, helemaal niet meer?”
Lezen is niet het juiste woord. Een iPad magazine is er om het magazine-brand te beleven en onderdeel van hun community te worden. Het is een additioneel product, het vervangt niet het papieren magazine.
Sedert ik eind maart een iPad heb gekocht lees ik voortaan mijn krant De Morgen op mijn iPad en ben daar heel tevreden over. Het is niet alleen goedkoper dan de papieren versie maar het is voor mij ook veel beter leesbaar omdat je kunt inzoomen. Het enigste dat ik misschien mis is het gevoel om ‘papier vast te houden’. Dat maakt nog altijd één van de de charmes van het lezen uit vind ik. Maar ik zou mijn iPad niet meer kunnen missen, het is tenslotte een mutifunctioneel ding.
Artistik
Natuurlijk heeft Wenner op een aantal punten gelijk. Maar alsnog zal Wenner vroeg of laat wel zijn visie moeten laten varen. De online distributie is natuurlijk veel groter en handiger + wanneer de tables betaalbaar worden voor de massa(zoals met bv mp3’s+flatscreens is gebeurd) hebben we het ineens over andere afzetaantallen. Daarnaast kan de beleving op de iPad nog groter en levendiger zijn wat kansen bied voor uitgevers. Ze kunnen veel meer interactief met lezers omgaan
Xander
Was oorspronkelijk heel sceptisch, maar lees inmiddels NRC Next uitsluitend via mijn iPad 2 en heb ik tevens een iPad abonnement op Wired genomen. Dat terwijl ik de papieren versie van Wired had opgezegd enige tijd geleden omdat ik teveel nummers niet als, merk dat ik ze op de iPad wel lees en ook sneller lees.
Vind tijdschriften op de iPad ideaal!
Al heeft Wenner natuurlijk wel een punt als hij zegt dat de doelgroep iPad bezitters die tijdschriften wil lezen op een iPad waarschijnlijk op dit moment veels te klein is om veel investeringen rendabel te laten zijn.
Maar neem toch eigenlijk aan dat ook niet veel investeringen nodig zijn als je gewoon de iPad versie laat genereren uit hetzelfde content/DTP systeem dat ongetwijfeld nu voor de papieren versie gebruiken? Dan mis je het gebruik van de specifieke extra mogelijkheden op de iPad, maar zijn de benodigde investeringen ook navenant minder.
Thijs
Dit vraagt om een poll!
Flieps
Ik heb mijn papieren abonnement op Quest en iCreate opgezegt om ze nu via AKO te lezen. Bevalt me prima.
Tjeerd van Dijk
Ik las nooit de papieren Rolling Stone, maar ik lees de digitale variant (lees met abonnement) via Zinio. Wel grappig dat hij dan net deze uitspraak doet. Kost dan overigens ook geen drol $ 19,99 Voor 26 issues.
jan vd Huygevoort
Ik denk dat we uiteindelijk niet meer om de digitale versies heen kunnen. Dat wordt denk ik de toekomst. De tablet versies zijn naar mijn ogen milieuvriendelijker…kost geen papier en inkt. Plus ik werk zelf in de grafische industrie en alles wordt toch al digitaal opgemaakt? Kleine moeite om deze om te zetten naar PDF of zo vor de iPad of andere tablets?
En die onzin dat papierdruk meer advertentie-inkomsten in het laatje brengt dan de tablets….mmm….met de tablets krijg je toch ook gewoon advertenties voor je neus? Dus of de adverteeders nu betalen voor digitaal of papier maakt volgens mij niets uit.
Op zich leest een tijdschrift van papier natuurlijk heel prettig, maar omdat ik de iPad steeds vaker bij heb, heb je altijd wat te lezen onderweg. En digitale versies kun je dan nog eens snel downloaden.
Johan
Ik lees de Volkskrant op de iPad en ook een tweetal Amerikaanse tijdschriften, die ik voorheen niet las, omdat een abonnement + verzendkosten belachelijk duur was. En ik lees ze echt niet alleen in het vliegtuig.
Larss
Tja, ik had nooit een nummer van Rolling Stone gekocht… tot ik een week geleden een abo heb genomen via Zinio op de iPad (huidig nummer met uitgebreid artikel over propagandamachine Fox is een aanrader trouwens).
Ik denk dat deze meneer snel op zijn mening gaat terugkomen.
iMC
Ik denk dat mijnheer Wenner ongelijk heeft. Ik denk dat de kinderen van nu geen papieren tijdschrift meer in de hand zullen nemen.
Ik heb de Ipad gekocht om tijdschriften op te lezen. Ik haal ze vaak als pdf gratis van het internet af, maar ik koop ze ook via Zinio. Ik zet er een aantal op en neem de Ipad mee op vakantie. Hij neem de plaats in van 1 tijdschrift. En als ik wifi heb kan ik ook nog internetten. Mijnheer Wenner moet daarvoor een laptop meenemen!
Ik geef ons gespecialiseerde businessblad High Tech Analysis zowel in print als op de iPad uit. Print blijft en het digitale magazine op de tablet komt ernaast. Een belangrijk zakelijk verschil is dat de printversie wordt verzonden naar abonnees en lezers, terwijl de iPadversie (€4,99) gekocht moet worden. Qua design en beleving zijn het twee totaal verschillende edities. De iPadversie is eerder een communicatie-hub rondom uitgediepte thema’s, dan een magazine. De directe interactiviteit met lezers is voor auteurs en adverteerders een grote verbetering, evenals de toevoeging van audio, video en bijvoorbeeld Twitter. De productie is juist niet duur en de distributie is veel goedkoper dan drukken en verzenden. De verkoop is een bottleneck, maar de attentiewaarde van de koper is veel groter dan bij CC. Adverteerders genereren directe leads en zullen op termijn de prijs aan het aantal goede leads verbinden. Ik blijf print én digitaal uitgeven.
Woutert
Origineel geplaatst door Karel-Willem Ik lees zo’n 85% minder magazines sinds ik een iPad heb.Zelfs de Donald Duck (waar we een abonnement op hebben) lees ik digitaal.
Origineel geplaatst door Woutert Origineel geplaatst door Karel-WillemIk lees zo’n 85% minder magazines sinds ik een iPad heb.Zelfs de Donald Duck (waar we een abonnement op hebben) lees ik digitaal. waar lees je de donald duck?
Zou ik ook wel willen weten!
Zal wel gedownload zijn via de bekende weg, zo heb ik er ook een aantal gelezen.
Tijdschriften zijn ideaal op de iPad.
Heb zelf T3 Empire. En via Zinio Rolling Stone en esquire.
Lees nu meer magazine ‘s dan voorheen.
Caroline
Ja! Ook ik lees meer magazines dan voorheen, vooral quest en eos via AKO en de schitterende uitgaven van Goedele. En natuurlijk af en toe een verdiepende krant naast mijn gewone lokale papieren krant.
Meer.
Ten tweede: Als ze nu niet beginnen, maar later, dan wordt dit flut excuus dan gebruikt. Dus het maakt niet uit. Uiteindelijk denk ik dat iedereen over gaat electronishe magazine zoals op de iPad. Het is gewoon veel handiger.
“Na de uitspraken doemt een vraag op: Lezen jullie nog papieren magazines nu er iPad-magazines zijn? Meer, minder, helemaal niet meer?”
Lezen is niet het juiste woord. Een iPad magazine is er om het magazine-brand te beleven en onderdeel van hun community te worden. Het is een additioneel product, het vervangt niet het papieren magazine.
Sedert ik eind maart een iPad heb gekocht lees ik voortaan mijn krant De Morgen op mijn iPad en ben daar heel tevreden over. Het is niet alleen goedkoper dan de papieren versie maar het is voor mij ook veel beter leesbaar omdat je kunt inzoomen. Het enigste dat ik misschien mis is het gevoel om ‘papier vast te houden’. Dat maakt nog altijd één van de de charmes van het lezen uit vind ik. Maar ik zou mijn iPad niet meer kunnen missen, het is tenslotte een mutifunctioneel ding.
Natuurlijk heeft Wenner op een aantal punten gelijk. Maar alsnog zal Wenner vroeg of laat wel zijn visie moeten laten varen. De online distributie is natuurlijk veel groter en handiger + wanneer de tables betaalbaar worden voor de massa(zoals met bv mp3’s+flatscreens is gebeurd) hebben we het ineens over andere afzetaantallen. Daarnaast kan de beleving op de iPad nog groter en levendiger zijn wat kansen bied voor uitgevers. Ze kunnen veel meer interactief met lezers omgaan
Was oorspronkelijk heel sceptisch, maar lees inmiddels NRC Next uitsluitend via mijn iPad 2 en heb ik tevens een iPad abonnement op Wired genomen. Dat terwijl ik de papieren versie van Wired had opgezegd enige tijd geleden omdat ik teveel nummers niet als, merk dat ik ze op de iPad wel lees en ook sneller lees.
Vind tijdschriften op de iPad ideaal!
Al heeft Wenner natuurlijk wel een punt als hij zegt dat de doelgroep iPad bezitters die tijdschriften wil lezen op een iPad waarschijnlijk op dit moment veels te klein is om veel investeringen rendabel te laten zijn.
Maar neem toch eigenlijk aan dat ook niet veel investeringen nodig zijn als je gewoon de iPad versie laat genereren uit hetzelfde content/DTP systeem dat ongetwijfeld nu voor de papieren versie gebruiken? Dan mis je het gebruik van de specifieke extra mogelijkheden op de iPad, maar zijn de benodigde investeringen ook navenant minder.
Dit vraagt om een poll!
Ik heb mijn papieren abonnement op Quest en iCreate opgezegt om ze nu via AKO te lezen. Bevalt me prima.
Ik las nooit de papieren Rolling Stone, maar ik lees de digitale variant (lees met abonnement) via Zinio. Wel grappig dat hij dan net deze uitspraak doet. Kost dan overigens ook geen drol $ 19,99 Voor 26 issues.
Ik denk dat we uiteindelijk niet meer om de digitale versies heen kunnen. Dat wordt denk ik de toekomst. De tablet versies zijn naar mijn ogen milieuvriendelijker…kost geen papier en inkt. Plus ik werk zelf in de grafische industrie en alles wordt toch al digitaal opgemaakt? Kleine moeite om deze om te zetten naar PDF of zo vor de iPad of andere tablets?
En die onzin dat papierdruk meer advertentie-inkomsten in het laatje brengt dan de tablets….mmm….met de tablets krijg je toch ook gewoon advertenties voor je neus? Dus of de adverteeders nu betalen voor digitaal of papier maakt volgens mij niets uit.
Op zich leest een tijdschrift van papier natuurlijk heel prettig, maar omdat ik de iPad steeds vaker bij heb, heb je altijd wat te lezen onderweg. En digitale versies kun je dan nog eens snel downloaden.
Ik lees de Volkskrant op de iPad en ook een tweetal Amerikaanse tijdschriften, die ik voorheen niet las, omdat een abonnement + verzendkosten belachelijk duur was. En ik lees ze echt niet alleen in het vliegtuig.
Tja, ik had nooit een nummer van Rolling Stone gekocht… tot ik een week geleden een abo heb genomen via Zinio op de iPad (huidig nummer met uitgebreid artikel over propagandamachine Fox is een aanrader trouwens).
Ik denk dat deze meneer snel op zijn mening gaat terugkomen.
Ik denk dat mijnheer Wenner ongelijk heeft. Ik denk dat de kinderen van nu geen papieren tijdschrift meer in de hand zullen nemen.
Ik heb de Ipad gekocht om tijdschriften op te lezen. Ik haal ze vaak als pdf gratis van het internet af, maar ik koop ze ook via Zinio. Ik zet er een aantal op en neem de Ipad mee op vakantie. Hij neem de plaats in van 1 tijdschrift. En als ik wifi heb kan ik ook nog internetten. Mijnheer Wenner moet daarvoor een laptop meenemen!
Ik lees zo’n 85% minder magazines sinds ik een iPad heb.
Zelfs de Donald Duck (waar we een abonnement op hebben) lees ik digitaal.
Ik geef ons gespecialiseerde businessblad High Tech Analysis zowel in print als op de iPad uit. Print blijft en het digitale magazine op de tablet komt ernaast. Een belangrijk zakelijk verschil is dat de printversie wordt verzonden naar abonnees en lezers, terwijl de iPadversie (€4,99) gekocht moet worden. Qua design en beleving zijn het twee totaal verschillende edities. De iPadversie is eerder een communicatie-hub rondom uitgediepte thema’s, dan een magazine. De directe interactiviteit met lezers is voor auteurs en adverteerders een grote verbetering, evenals de toevoeging van audio, video en bijvoorbeeld Twitter. De productie is juist niet duur en de distributie is veel goedkoper dan drukken en verzenden. De verkoop is een bottleneck, maar de attentiewaarde van de koper is veel groter dan bij CC. Adverteerders genereren directe leads en zullen op termijn de prijs aan het aantal goede leads verbinden. Ik blijf print én digitaal uitgeven.
waar lees je de donald duck?
Zou ik ook wel willen weten!
Zal wel gedownload zijn via de bekende weg, zo heb ik er ook een aantal gelezen.
Tijdschriften zijn ideaal op de iPad.
Heb zelf T3 Empire. En via Zinio Rolling Stone en esquire.
Lees nu meer magazine ‘s dan voorheen.
Ja! Ook ik lees meer magazines dan voorheen, vooral quest en eos via AKO en de schitterende uitgaven van Goedele. En natuurlijk af en toe een verdiepende krant naast mijn gewone lokale papieren krant.