Het Britse Future Publisher heeft grote verkoopsuccessen geboekt dankzij iOS 5’s Kiosk. In vier dagen tijd verkochten ze meer bladen dan ze normaal gesproken in een maand tijd zouden verkopen. Meer dan twee miljoen bladen werden er in korte tijd verkocht. Dit meldt The Association of Online Publishers op zijn site. De uitgever biedt via de Kiosk in totaal 50 uitgaven uit via het nieuwe verkoopkanaal.
Mark Wood, CEO van Future Publishing, maakte de cijfers bekend tegenover The Association of Online Publishers. De vijftig uitgaven van de uitgever kregen een ontzettende boost wat betreft verkoopcijfers. Wood:
Future heeft meer digitale edities in de afgelopen vier dagen verkocht via Apple’s Kiosk dan in een gewone maand. Het is duidelijk dat de Kiosk geweldige mogelijkheden creëert voor uitgevers – en ik ben er op gebrand om om onze merken via dit distributiekanaal te blijven aanbieden.
Het blijft natuurlijk nog de vraag of het succes van Future Publishing aanhoudt. Omdat de Kiosk pas een week beschikbaar is, zullen er ook veel klanten zijn geweest die met het nieuwe verkoopkanaal experimenteerde. Het moet nu nog blijken hoeveel van deze nieuwe klanten blijven hangen bij de magazines.
Future Publishing is verantwoordelijk voor verschillende Britse bladen, waaronder Total Film, Classic Rock, Edge en The Official Xbox Magazine. Naast 50 uitgaven op de iPad bieden ze ook 55 magazines aan in de winkel.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het wachten is op een goede hoeveelheid nederlandse kranten en tijdschriften die publiseren in apple’s kiosk.
Logisch, maar het zwakt wel weer af.
Alle tijdschriften staan nu vanzelf onder je aankopen in de appstore, dus veel mensen downloaden de magazines/kranten zogezegd opniew en openen dit ook uit nieuwsgierigheid, en een deel ervan koopt sowieso de eerste uitgave, gewoon om eens te kijken.
Hoop echt dat meerdere en met name ook de NL uitgevers volgen. Erg onhandig dat de kranten en tijdschriften waar ik geïnteresseerd in ben nu verspreid staan over Kiosk (Wired), de NRC Next app, tijdschrift.nl, AKO MagWorld en Zinio.
Zou de NRC dit even willen lezen en zich met de grote mond met de staart tussen de benen willen terugtrekken?
Dit is dus wat er gebeurt als je Apple z’n gang laat gaan: je verkoopt beter. Dat flikten ze met muziek, dat flikten ze met films en series, dat flikten ze met een hele doodgewaande categorie aan apparaten en ga zo maar door.
En nog zijn alle genoemde partijen terughoudend. Allemaal denken ze dat ze zelf een stuk beter weten hoe je dingen verkoopt.
Vooral bij kranten stoor ik me daaraan: ze sterven zienderogen uit en nog hebben ze een veel te grote mond voor hun sumiere prestaties. Het is niet erg dat je als nieuwsmaker niet weet hoe je moet aantrekken. Daar heb je immers bedrijven als Apple voor. Zolang je een goeie krant maakt die uitgeeft op een manier waarvan Apple nu dus bewijst dat die werkt, dan lukt het.
Kort samengevat: Apple snapt wat de mensen willen. Ze zijn niet voor niets evenweel waard als een oliemaatschappij; ze snappen hoe je zaken zo aantrekkelijk maakt als het zwarte goud! Als je dat nog niet vertrouwt…
Future Publishing is ook de uitgever van het beste Mac-magazine: MacFormat. Speelt misschien ook een rol.
Heb direct maar abonnement genomen op national geographic magazine! Werkt fantastisch goed met animaties/filmpjes en interactieve kaarten in de artikelen en foto’s!
Nederland kennende gaat dit zeker niet snel gebeuren. De aankomende 5 jaar zullen ze veredelde scans publiceren zonder interactieve onderdelen, maar wel de hoofdprijs vragen.
En dat terwijl het distributie gedeelte geheel weg valt.
Wat dat betreft is de lezende media net zo vastgeroest in oude verdienmodellen als telecom aanbieders…