UPC Service: iPhone-app helpt bij storingen

UPC Service: iPhone-app helpt bij storingen

UPC heeft de iPhone-app UPC Service uitgebracht om snel vragen te beantwoorden over de installatie van Horizon, internet en meer.

UPC Service iPhoneBreedbandprovider UPC heeft een iPhone-app uitgebracht die klanten met een kabelaansluiting of telefone-abonnement op weg moet helpen bij storingen. De applicatie UPC Service zet contactmogelijkheden op een rij, maar laat ook zien welke storingen al bij UPC bekend zijn. Er is een sectie met veelgestelde vragen en bovendien zijn er instructievideo’s voorhanden.


Op dit moment zijn vanaf de knop in het schuifmenu links, twaalf video’s voorhanden. De applicatie legt je uit hoe je SCART-bekabeling voor elkaar krijgt, hoe je de internetsnelheid optimaliseert en er zijn zeker vier video’s die je tonen hoe je onderdelen van UPC Horizon installeert.

In de toepassing krijg je geen totaaloverzicht van de storingen van UPC te zien, maar word je berichtgeving aangepast op postcode en huisnummer die je eerst invult. Daarna zie je aan de hand van vier knoppen bovenin het hoofdscherm op welke vlakken storingen zich bevinden. Als dat geen voldoening geeft, is er een uitgebreide Contact-sessie die goed in elkaar steekt. Je ziet bij de vijf categorieën bestellen en levering, technische ondersteuning, factuur en betalingen, administratieve wijzigingen en wijzigingen dienst steeds wanneer je ze kan bereiken en wacht de wachttijden zijn voor de onderwerpen daarin. Gevolgd door een belknop, vanzelfsprekend.

Downloaden: UPC Service (gratis, iPhone, iOS 5.1+)

UPC Service hoofdscherm UPC Service wachttijden bellen

Reacties: 7 reacties

  1. Je kunt je afvragen waarom een bedrijf zo’n app nodig heeft of maakt, zijn de producten die zij leveren dan zo ondergevig aan storingen? Zal wel te druk geweest zijn afgelopen week met atoringen dat ze nu de app uitbrengen.

  2. Vind zo app wel handig dan hoef ik niet op de site te zoeken en een weg te banen door menu’s maar chek ik het ff snel op me mobiel…
    Ben er blij mee 🙂

  3. Als je nou ook gewoon via de App een melding kon doen van het werkt niet -.- dan konden zij er zelf ook nog wat mee (als in bij meerdere meldingen in de buurt actie ondernemen) Ook altijd zo handig:

    Bel onze helpdesk als UPC-telefonie abonnee gratis op 1200 met uw vaste telefoon.

    9 van de 10 keer als er storing is ligt ook de telefoon er uit :O

  4. Is wel illustratief dat uitgerekend upc met een dergelijke app komt.
    Is de afgelopen dagen weer 1 groot drama
    Woensdag geen telefoon,vervolgens geen internet,dan weer wel telefoon maar de andere kant kan je niet horen
    Pffffff,wordt er zo ziek van
    Ook leuk,120 mb abbo en maximaal downloadsnelheid is 12 mb,daagggggg 8 mb per seconde

  5. Beter nemen ze fatsoenlijk personeel aan in plaats van een stel ongeïnteresseerde pubers, die alleen maar komen voor een salaris en geen interesse hebben in hun klanten.

  6. Fail. Upc herkent mijn adres niet 🙁

  7. @Patrick noorlander:
    Je weet wel het verschil tussen MB en Mb?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.