Zit je vast op Utrecht CS door de brand en zoek je of bied je een lift aan, dan kun je met de app Rij Mee op je iPhone snel zoeken naar mede-passagiers.
Nou, dat had ik helemaal niet in de gaten dat hier een bericht geplaatst is. Dank jullie wel iPhoneclub!
Als ontwikkelaar van de app wil ik even reageren. Niet om me te verdedigen, want de criticasters hebben gelijk. Er mankeert idd nog het een en ander aan de apps. Ik wil wel even verklaren hoe het komt. Bedankt trouwens ook voor de feedback!
Het begint ermee dat ik eigenlijk helemaal geen programmeur ben. Ik ben een jaar geleden gestopt met mijn werk en ben toen zonder enige ervaring begonnen met programmeren. Ik heb mijn eerste Mac gekocht, een paar iphone-boeken en dat was het.
En het was een drama. Ik ben wel 5 keer gestopt en 6 keer weer begonnen. De lessen die ik opdeed heb ik opgeschreven op mijn blog http://www.iphonecampus.nl.
Een carpool —app vond ik hét voorbeeld van wat je tegenwoordig kan met smartphones, GPS, webservice, social networks etc. Ik had er eigenlijk geen idee van hoe hoog het gegrepen was. Ik was er wel bang voor. Pas achteraf snap ik ook alle dingen die ik als senior-manager (want dat was ik) niet begreep van IT. Ik ben in alle valkuilen getrapt. Heerlijk louterend.
In ieder geval, ik ging aan de slag. Ik probeerde ook bij bedrijven en overheid steun te krijgen om zo echte programmeurs aan het werk te zetten. Iedereen die ik sprak vond het een geweldig idee maar helpen ho maar. Dat is dus niet gelukt. Ik kreeg wel hulp en feedback van 2 goede vrienden met ervaring. Die hadden helaas wel een full-time baan ernaast. Het meeste (userbility, grafisch design, de app zelf, website, debuggen etc ect.) moest ik dus zelf doen.
Ik heb er knetter hard aan gewerkt. Weken achter de Mac gezeten. Mijn been spieren waren weggeteerd en ik leefde op vruchtensap om maar niet dikker te worden van het dagenlang stil zitten. Alles was nieuw voor me. Ik chanteerde en bedreigde mijn vrienden om me te helpen. Op vakantie ging de laptop mee. “Festivalganger†heb ik binnen 3 dagen gemaakt op een Franse camping met alleen een klapperende internet verbinding bij de receptie. Gelukkig maar weinig bugs en uiteindelijk was ik 1 week eerder live dan de Lowlands app. Dat zag je goed in de downloads :-). Ik was ook 1 maand eerder klaar dan http://www.ridehere.nl (die ik trouwens erg top vind!).
In september ging ik aan de slag met Google maps voor een carpool-routeplanner die samenwerkt met de app. Het resultaat zie je op de demo-site http://www.schipholvannaar.nl. Ondertussen hadden ik en mijn helpers nog steeds gesprekken met bedrijven.
Uiteindelijk kwam eind oktober de ANWB met een carpool site. Dat was voor mij het moment om de knopen te tellen. We hadden nog heel veel wensen die we wilden realiseren. Steeds was het stuivertje wisselen tussen de iPhone-app en de server die achterliep op de andere. Maar vanwegen de ANWB site geloofde ik er vanaf toen niet meer in dat we dit rendabel van de grond zouden krijgen. Ik ben het toen op een lager pitje gaan doen. Niemand zat er immers op te wachten. Het zou mijn eigen studie object blijven. Prima.
Anderhalve week geleden had ik weer wat tijd in mijn agenda en ging ik opnieuw aan de slag. We hadden inmiddels de server zo aangepast dat je privacy door de server wordt beschermd. Dat betekent dat er weer wat foutjes waren in de clients. (Door Apple duurt het doorvoeren van aanpassingen soms weken!). Ik heb toen de fouten eruit gehaald en de aanpassingen opgestuurd. Ik wacht sindsdien op Apple.
Vorige week ontdekte ik toevallig een enorme piek in downloads enkele dagen daarvoor. Ik dacht dat dat kwam door de NS storing. “Jammer, dat toen die fouten er nog in zaten”, dacht ik nog ;-).
Vorige week kreeg ik een mail van T-mobile. Zij zouden de app vermelden in hun nieuwsbrief. “Jammer dat de fouten er nog in zittenâ€, dacht ik toen.
Gisteren hoorde ik van iemand dat hier een bericht had gestaan over RijMee. “Asjemenou!”, weer jammer dat al die fouten er nog in zaten. Voor mij is iPhoneclub het hoogst haalbare. Vroeger las ik het 10 keer per dag.
Toen heb ik bedacht om in ieder geval dit verhaal op te schrijven als iemand dit nog leest. Dan weten jullie hoe het zit.
Ik ga ook nog wel door met ontwikkelen. Alleen zal dat niet zo snel gaan. Ik wordt gelukkig wel steeds beter. Als ik niet teveel koffie drink tijdens het testen dan zal het aantal fouten uiteindelijk ook afnemen 😉 Voor nu liggen er van bijna alle apps nieuwe versies klaar bij Apple. Dat zal al veel schelen. RijMee is vannacht door Apple goedgekeurd dus die is nu beter.
Nu maar hopen dat de storing snel opgelost is!
*kijkt naar buiten en begrijpt spontaan weer waarom hij het na het behalen van het rijbewijs nooit meer in het openbaar vervoer is gestapt*
Dat noemen ze nog eens adequaat Inspelen op een situatie 🙂
there is an app for that! 🙂
Ha, nice 😀
En dan klik je op ritbox en klapt ie eruit. Hoe kan ik mensen vinden die rit nodig hebben ?
Nou deze app werkt nou niet echt lekker. Klapt er inderdaad uit en rit die ik wil registreren komt niet in die lijst.
Same here John
Denk dat de reizigers allang een lege batterij hebben;). Maar wel een nuttige app:)!
Kan je ook aangeven dat je het liefst een vrouwelijke passagier van 20 tot 25 jaar meeneemt ?
Ook de NS heeft nog nooit van een goede redundant setup gehoord.
@Mark:
wahahah grapjas 😛
Nou, dat had ik helemaal niet in de gaten dat hier een bericht geplaatst is. Dank jullie wel iPhoneclub!
Als ontwikkelaar van de app wil ik even reageren. Niet om me te verdedigen, want de criticasters hebben gelijk. Er mankeert idd nog het een en ander aan de apps. Ik wil wel even verklaren hoe het komt. Bedankt trouwens ook voor de feedback!
Het begint ermee dat ik eigenlijk helemaal geen programmeur ben. Ik ben een jaar geleden gestopt met mijn werk en ben toen zonder enige ervaring begonnen met programmeren. Ik heb mijn eerste Mac gekocht, een paar iphone-boeken en dat was het.
En het was een drama. Ik ben wel 5 keer gestopt en 6 keer weer begonnen. De lessen die ik opdeed heb ik opgeschreven op mijn blog http://www.iphonecampus.nl.
Een carpool —app vond ik hét voorbeeld van wat je tegenwoordig kan met smartphones, GPS, webservice, social networks etc. Ik had er eigenlijk geen idee van hoe hoog het gegrepen was. Ik was er wel bang voor. Pas achteraf snap ik ook alle dingen die ik als senior-manager (want dat was ik) niet begreep van IT. Ik ben in alle valkuilen getrapt. Heerlijk louterend.
In ieder geval, ik ging aan de slag. Ik probeerde ook bij bedrijven en overheid steun te krijgen om zo echte programmeurs aan het werk te zetten. Iedereen die ik sprak vond het een geweldig idee maar helpen ho maar. Dat is dus niet gelukt. Ik kreeg wel hulp en feedback van 2 goede vrienden met ervaring. Die hadden helaas wel een full-time baan ernaast. Het meeste (userbility, grafisch design, de app zelf, website, debuggen etc ect.) moest ik dus zelf doen.
Ik heb er knetter hard aan gewerkt. Weken achter de Mac gezeten. Mijn been spieren waren weggeteerd en ik leefde op vruchtensap om maar niet dikker te worden van het dagenlang stil zitten. Alles was nieuw voor me. Ik chanteerde en bedreigde mijn vrienden om me te helpen. Op vakantie ging de laptop mee. “Festivalganger†heb ik binnen 3 dagen gemaakt op een Franse camping met alleen een klapperende internet verbinding bij de receptie. Gelukkig maar weinig bugs en uiteindelijk was ik 1 week eerder live dan de Lowlands app. Dat zag je goed in de downloads :-). Ik was ook 1 maand eerder klaar dan http://www.ridehere.nl (die ik trouwens erg top vind!).
In september ging ik aan de slag met Google maps voor een carpool-routeplanner die samenwerkt met de app. Het resultaat zie je op de demo-site http://www.schipholvannaar.nl. Ondertussen hadden ik en mijn helpers nog steeds gesprekken met bedrijven.
Uiteindelijk kwam eind oktober de ANWB met een carpool site. Dat was voor mij het moment om de knopen te tellen. We hadden nog heel veel wensen die we wilden realiseren. Steeds was het stuivertje wisselen tussen de iPhone-app en de server die achterliep op de andere. Maar vanwegen de ANWB site geloofde ik er vanaf toen niet meer in dat we dit rendabel van de grond zouden krijgen. Ik ben het toen op een lager pitje gaan doen. Niemand zat er immers op te wachten. Het zou mijn eigen studie object blijven. Prima.
Anderhalve week geleden had ik weer wat tijd in mijn agenda en ging ik opnieuw aan de slag. We hadden inmiddels de server zo aangepast dat je privacy door de server wordt beschermd. Dat betekent dat er weer wat foutjes waren in de clients. (Door Apple duurt het doorvoeren van aanpassingen soms weken!). Ik heb toen de fouten eruit gehaald en de aanpassingen opgestuurd. Ik wacht sindsdien op Apple.
Vorige week ontdekte ik toevallig een enorme piek in downloads enkele dagen daarvoor. Ik dacht dat dat kwam door de NS storing. “Jammer, dat toen die fouten er nog in zaten”, dacht ik nog ;-).
Vorige week kreeg ik een mail van T-mobile. Zij zouden de app vermelden in hun nieuwsbrief. “Jammer dat de fouten er nog in zittenâ€, dacht ik toen.
Gisteren hoorde ik van iemand dat hier een bericht had gestaan over RijMee. “Asjemenou!”, weer jammer dat al die fouten er nog in zaten. Voor mij is iPhoneclub het hoogst haalbare. Vroeger las ik het 10 keer per dag.
Toen heb ik bedacht om in ieder geval dit verhaal op te schrijven als iemand dit nog leest. Dan weten jullie hoe het zit.
Ik ga ook nog wel door met ontwikkelen. Alleen zal dat niet zo snel gaan. Ik wordt gelukkig wel steeds beter. Als ik niet teveel koffie drink tijdens het testen dan zal het aantal fouten uiteindelijk ook afnemen 😉 Voor nu liggen er van bijna alle apps nieuwe versies klaar bij Apple. Dat zal al veel schelen. RijMee is vannacht door Apple goedgekeurd dus die is nu beter.
Nogmaals dank voor de feedback! Je kan het vervolg volgen op http://www.liftmee.nl.
Groet, Christian
@me – Het is inderdaad verwarrend. Je kunt het beste zo nauwkeurig mogelijk op de kaart inzoomen rond Utrecht en dan op de icoontjes klikken.