Reacties voor: VerbruiksManager Essent al 60.000 keer gedownload, 2.000 E-thermostaten verkocht

Essent meldt dat de VerbruiksManager-app al 60.000 keer is gedownload. Ook voor de E-thermostaat bestaat veel belangstelling: het apparaat is al 2.000 keer besteld. Consumenten zijn opeens wél geïnteresseerd in een slimme thermostaat.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 62 reacties

  1. Geef mij mn nest maar, veeeel mooier!

  2. Essent is alleen een klantvriendelijk bedrijf tegen nieuwe klanten. Als bestaande (behoorlijk wat stroom vretende) gebruiker kun je de boom in. Als nieuwe klant krijg je 3 jaar vast en de thermostaat. Als bestaande klant kreeg ik een heel speciaal “alleen vandaag” aanbod. 3 jaar vast…. Zou veel goedkoper worden. En de thermostaat voor slechts 120euro.
    Oftewel. Je krijgt hetzelfde aanbod als een nieuwe klant. Wat een nieuwe klant altijd kan krijgen krijg jij alleen vandaag. En die thermostaat mag je lekker voor dokken.

    En dan wordt er van verkopers in het algemeen gezegd dat ze klantonvriendelijk zijn… Essent kan dat vele malen beter.

    Prutsers

  3. Kan je dit alleen gebruiken als je essent als leverancier hebt?? Of ook als je een andere leverancier hebt

  4. Ik heb een nest besteld. ff afwachten hoe dat werkt…

  5. Ik lach me ziek als die 2.000 mensen die dat e thermo hebben gekregen dat dat allen nieuwe klanten waren.

    Juist nieuwe klanten zouden moeten betalen voor de thermostaat…
    Ik hoop dat het met een sisser afloopt..

  6. Eneco heeft vandaag ook zo’n thermostaat aangekondigd die ook nog gas en stroom bij houd. Deze komt in voorjaar uit. De Apps die erbij horen helaas pas in de zomer

  7. Origineel geplaatst door Rob
    Essent is alleen een klantvriendelijk bedrijf tegen nieuwe klanten. Als bestaande (behoorlijk wat stroom vretende) gebruiker kun je de boom in. Als nieuwe klant krijg je 3 jaar vast en de thermostaat. Als bestaande klant kreeg ik een heel speciaal “alleen vandaag” aanbod. 3 jaar vast…. Zou veel goedkoper worden. En de thermostaat voor slechts 120euro.
    Oftewel. Je krijgt hetzelfde aanbod als een nieuwe klant. Wat een nieuwe klant altijd kan krijgen krijg jij alleen vandaag. En die thermostaat mag je lekker voor dokken.En dan wordt er van verkopers in het algemeen gezegd dat ze klantonvriendelijk zijn… Essent kan dat vele malen beter.Prutsers

    Dat zou nogal een dure grap zijn voor Essent. Ach ze kunnen het wel doen voor iedereen, maar dan moet je niet raar staan te kijken als je stroom ineens duurder wordt ;). Gratis bestaat niet.

  8. @Meneerduck: Je mist zijn punt volledig. Zodra ze je hebben binnengehaald, zijn ze klaar met je.

  9. Hoop dat Nuon ook met zo’n thermostaat komt , moet een andere hebben en dit is wel heel geinig natuurlijk

    Iets vergelijkbaars kan ik zo snel ook niet vinden jammer genoeg , en om nou naar Essent over te stappen voor een thermostaat :S

  10. Origineel geplaatst door Bubbly
    @Meneerduck:
    Je mist zijn punt volledig. Zodra ze je hebben binnengehaald, zijn ze klaar met je.

    You get the point…

    Ik ben als retailer altijd geleerd zuinig te zijn op mijn bestaande klanten. Zij zijn de best werkende reclame die Je kunt hebben.

  11. Origineel geplaatst door Patrick
    Hoop dat Nuon ook met zo’n thermostaat komt , moet een andere hebben en dit is wel heel geinig natuurlijkIets vergelijkbaars kan ik zo snel ook niet vinden jammer genoeg , en om nou naar Essent over te stappen voor een thermostaat :S

    Als je op de site van de Nuon had gekeken had je deze vraag niet gesteld, zij hebben namelijk ook een variant 😉

  12. Ook ik heb een Nest besteld. Ziet er op het eerste gezicht een stuk mooier uit. Krijg hem morgen of overmorgen binnen dus ik ben benieuwd of die daadwerkelijk werkt.

  13. @kwekkie en @mymac: Waar hebben jullie die besteld en is die geschikt voor Nederland? Kan je mij laten weten wat je ervaringen zijn?

  14. Origineel geplaatst door rjj marks
    @kwekkie: Waar heb je die besteld en is die geschikt voor Nederland?

    Dat wil ik ook wel weten, je kan er verder weinig over vinden of het wel compatible is met de CV installaties zoals we die hier hebben.

  15. TIP: Zoek voor een via internet te bedienen thermostaat op google en/of in de app-store eens op “heatmiser”.
    Onafhankelijk van energieleverancier je verwarming overal ter wereld te bedienen.
    Ik heb hem werkend en hij bevalt me goed!

  16. ” De thermostaat kost 119 euro voor bestaande klanten en is gratis voor nieuwe klanten”. Dat deed Ziggo ook “gratis voor nieuwe klanten”, ben toen gelijk overgestapt naar een ander. Onbegrijpelijk dat bedrijven hun klanten niet koesteren, tevreden klanten brengen namelijk het meest op en maken reclame voor je. Dit soort acties kost klanten, in elk geval mij!

  17. @patrick volgens mij krijgt Nuon ook binnenkort een thermostaat op afstand. Ik heb de emanager van Nuon. Vooral je lichten aan en uitzetten met je iPhone is super (en erg leuk om te laten zien aan andere)! Met 1 druk alles uit als je naar bed gaat.

  18. Origineel geplaatst door rjj marks
    @kwekkie en @mymac: Waar hebben jullie die besteld en is die geschikt voor Nederland? Kan je mij laten weten wat je ervaringen zijn?

    Dit wil ik ook heel graag weten!!! Die Nest is 10x mooier dan de e-thermometer welke een grote pukkel aan de voorkant heeft (bewegingssencor)

  19. Ik kan geen gebruik van maken. Enige thermostaat die ik heb zit op verwarming zelf. Krijg ik dan als nieuwe klant € 119,- korting of zoiets?

  20. @kwekkie: Nest werkt toch niet in Europa?

  21. Als je dit soort dingen wilt en dan vooral de dingen die in de laatste zinnen van het artikel staan moet je eens naar HomeWizard kijken. Is goedkoper en je kunt er alles mee regelen. Gasstanden nakijken op je iPad, lichten regelen en zelfs de temperatuur van je koelkast nakijken. Als je dat zou willen. Volgens mij kun je er nog niet je thermostaat mee besturen, maar dat komt ongetwijfeld nog.

  22. Tja …. Weer zo’n actie waar je als trouwe klant van Essent geen reet aan hebt !
    Beste klanten zijn trouwe klanten en niet van die hoppers die nu ff overstappen.
    Wat een dieven om daar 119 € voor te vragen. Weggeven die gadgets.
    HL

  23. @Ralph: Volgens mij ook niet.. Ik heb hun gemaild of het ook in Europa werkt en ook in Celsius te zetten is en ik kreeg terug dat hun dachten dat het niet zou gaan werken..

  24. Was klant bij essent, account door hun alleen niet geblokkeerd, gewoon besteld, 119 euro afgeschreven, maar nog niets ontvangen… Nuon heeft pas thermostaat vanaf maart en daarvoor heb je de emanager van 150 voor nodig…

  25. @kwekkie: @mymac: Ben benieuwd of de NEST gaat werken in NL, heb begrepen dat de NEST in eerste instantie voor een ander type ‘regeling’ is bedoelt, die weinig voorkomt op ketels zoals verkocht in NL.

  26. @Stef: @Ralph: Nest support iig wel Celsius en zou geen probleem moeten zijn in NL te gebruiken…

  27. @obi: Nope. Nest werkt gewoon met alle standaarden die we ook in Nederland hebben. Over het algemeen hebben thermostaten in Nederland maar 2 draadjes nodig.

    Wil er zelf ook wel 1 bestellen, maar is lastiger dan ik dacht.

  28. Ter info, Eneco heeft de “Toon” blijkbaar net nieuw.
    oftewel 2012 wordt zo te zien het jaar van NEST-achtige thermostaten?

  29. Heb zelf een e-thermostaat. Leuk ding, even warmer zetten als je in de bus naar huis zit, even uit zetten als je vergeten bent lager te zetten als je weg gaat. Werkt nog niet 100%, soms is het blijkbaar niet goed doorgekomen en is het nog steeds koud als ik thuis kom, maar he, dat was het voor dat ding altijd 🙂

    Die 2k zijn niet enkel nieuwe klanten, ik was bestaande klant maar mocht in de test groep. Die hebben hem ook gratis gekregen, geen idee hoeveel dat er zijn.

    En hij werkt, is mij verteld, ook voor niet Essent klanten.

    @Wim Haanstra: inderdaad, twee draadjes, meer niet. Moet wel even controleren of je ketel bepaalde input aan kan, anders moet je daar iets tussen laten zetten. Sturen ze dan wel netjes een monteur voor langs als je dat wilt.

    ps, nee, ik werk niet voor Essent, toevallig nu wel een klus in de energie, maar dit is puur een persoonlijke ervaring. 🙂 Die zijn met Essent overigens ook wel goed, sinds ik ooit lang geleden op marketingfacts een heel negatief stuk na een slechte ervaring (met niet verstuurde rekeningen en aanmaningen) heb geschreven…

  30. Ik heb de E-thermostaat vanmorgen besteld. Levertijd van 3 weken. Ben benieuwd…

  31. Origineel geplaatst door Jerry
    Origineel geplaatst door rjj marks@kwekkie en @mymac: Waar hebben jullie die besteld en is die geschikt voor Nederland? Kan je mij laten weten wat je ervaringen zijn?Dit wil ik ook heel graag weten!!! Die Nest is 10x mooier dan de e-thermometer welke een grote pukkel aan de voorkant heeft (bewegingssencor)

    Ik heb nu sinds 2 weken de witte variant en die “lelijke pukkel” valt helemaal niet op. Wij zijn er thuis heel erg tevreden mee want het komt bij ons regelmatig voor dat we op zaterdag bijvoorbeeld “even” weg gaan en uiteindelijk s’avonds laat thuis komen. En ondertussen staat de kachel wel continue aan. En nee wij zijn geen nieuwe klanten van essent geworden. Onze oude thermostaat was gewoon aan vervanging toe.

  32. @rjj marks: ik heb me bij Nest aangemeld (wachtlijst, het loopt storm) en toen ik kon bestellen meteen gedaan. Kan niet met een Nederlandse credit card dus dat moet je oplossen door je bestelling (net als ik) door MyUS of iets dergelijks te laten plaatsen, die het dan weer naar jou doorsturen. Ze leveren alleen binnen de VS momenteel namelijk.
    Vandaag binnen gekregen maar nog niet geïnstalleerd, als ik hem aan de praat krijg (is nog maar de vraag!) laat ik het even weten hier.

    @PLi: zie mijn laatste comment @rjj marks. In principe zou de Nest moeten werken gewoon. Kabeltjes erin en zeggen of de verwarming aan of uit moet. Niks bijzonders… Maar goed, we gaan het zien zometeen.

  33. Origineel geplaatst door LJ
    TIP: Zoek voor een via internet te bedienen thermostaat op google en/of in de app-store eens op “heatmiser”. Onafhankelijk van energieleverancier je verwarming overal ter wereld te bedienen. Ik heb hem werkend en hij bevalt me goed!

    En helaas, net als de Nest, ook geen OpenTherm ondersteuning. Ik wil mn HR ketel wel graag in HR modus laten draaien.

  34. Leuk al die thermometers op afstand bestuurbaar enzo, maar heeft iemand wel eens aan gedacht hoe deze beveiligd zijn? Ik bedoel als iemand toegang tot de bestanden van de energiemaatschappijen hebben dan kunnen ze zo zien wannee ” jan en alleman” op vakantie zijn. Verder lijkt t mij super natuurlijk om mn energie verbruik te zien en waar ik op kan besparen.

  35. Beste mensen, aan zo’n netwerkthermostaat heb je niets zolang je niet altijd met alle huisgenoten op pad bent. Blijf je thuis dan hoor je de baas over de thermostaat te zijn. Gewoon een stomme gadget; beter is een goede modulerende klokthermostaat met openTherm te hebben!

  36. Ik gebruik liever mijn VERA3 http://www.miasaverde.com

  37. @mymac: En wat was de uitkomst, heb je hem werkend?

  38. Ik ben idd ook wel benieuwd of de Nest in NL werkend te krijgen is met bijvoorbeeld een Nefit ketel.

    Wellicht dat iemand zijn ervaring kan opschrijven…

  39. Gewoonweg BELACHELIJK dat bestaande klanten overal voor moeten betalen en geen korting krijgen terwijl je wel iedere maand je centen mag dokken!!! Ze zouden bestaande klanten tevreden moeten houden ipv ze uit te kleden!!! Hetzelfde geldt voor Ziggo!! Net zo’n bedrijf!!!

  40. @miney: vaste klanten krijgen de e-thermostaat voor de helft van de adviesprijs als ik die website eens nalees. Of dacht je dat het haalbaar is voor een bedrijf met miljoenen klanten om elke klant gratis een thermostaat twv 249 euro toe te sturen?

  41. @Rogier: Nee dat is het probleem je moet klant zijn

  42. @Jeroen S: heb hem vooralsnog niet werkend. Mijn HR ketel is een Remeha welke gebruik maakt van OpenTherm. Ik ga Remeha bellen of dit betekent dat ‘ie *enkel* daarmee werkt of met meerdere protocollen overweg kan. Je kunt er immers meerdere soorten thermostaten op aansluiten. De Nest ziet de kabels wel maar komt met Error 4: “Power wire Rh detecteer. No connection to equipment present.”
    We gaan het zien!

  43. Rhemea,kan trouwens ook gewon aan uit thermostaat. Vraag is of de nest power-stealing is anders wordt ie met 2 draads niet gevoed. Opentherm of simpele aan uit zijn trouwens zelfde aansluitingen op de ketel.
    Zie: hier

    @mymac: hoe heb je hem aangesloten? (Rh en W?)

  44. @Jeroen S: idd via Rh en W. Op de Nest site staat dat ‘ie in die configuratie kan werken. Omdat die ketel ook ook met aan/uit overweg kan snap ik niet waarom er überhaupt een protocol aan bod zou moeten komen. Ben nu op het werk, dalijk ga ik verder rommelen. Misschien nog iets op die ketel instellen eventueel.
    Dat PDF’je had ik ook al gevonden overigens, ik zag al dat het intern niet anders hoeft. Vraag blijft dus wát de foutmelding veroorzaakt. Ik geloof dat de Nest wel power-stealing is, want er zit een batterij in de Nest die opgeladen wordt via de ketel in feite.

  45. Andere instellingen op ketel zou ik niet verwachten.
    Heb je al eens de Rh en W omgedraaid?

  46. Nee dat is inderdaad niet vindbaar. Ik heb Remeha gebeld en zij vertelden mij dat het enkel met OpenTherm werkt. Oftewel, m’n Nest gaat momenteel niet werken. Bij OT maakt het niet uit of Rh en W op schakel 1 of 2 zitten, werkt in beide gevallen. Kan het doen, maar werken gaat het in ieder geval niet dus. Nest Labs heb ik gemaild en ik ben benieuwd wat ze zeggen over OT, of er support voor komt en zo ja op wat voor termijn. Als ze de stap naar EU willen maken moeten ze wel met OT support komen, wil het net zo’n succes worden als nu in de US.

  47. Pagina 34 van de installatie handleiding geeft toch duidelijk aan dat een doodgewone aan/uit thermostaat moet werken.
    Heb je de avanta of calenta?

  48. Dat dacht ik eerst ook, alsof OT een ingebouwde optie was. De Avanta thuis, en op de zaak een Quinta. Ik denk dat deze Remeha’s toch echt het aan/uit signaal verwachten in OpenTherm taal, helaas. Blijft nog steeds vreemd waarom een ‘normale’ thermostaat dan niet zou werken zonder OT, wat de Nest éigenlijk is. De extra functionaliteit staat los van het feit dat het een aan/uit thermostaat is.

  49. Beide zouden moeten werken enige onduidelijke parameter (voor mij) is P5…

  50. Ik denk dat hij zijn voeding niet van de 2 draads aansluiting kan pakken en nog een common wire nodig heeft. Dus word of meer draden trekken of (heb ik in verleden ook wel gedaan) lokaal een 24 volt travo/adapter plaatsen om de nest te voeden. De oude thermostaat had zeker batterijen?

  51. Zou op zich niet zo raar zijn, maar op de Nest site zeggen ze dat je alleen de draden van je vorige thermostaat moet gebruiken. De huidige is inderdaad een Honeywell met 2x AA. Ik heb nog een blauwe ongebruikte draad lopen, maar waar die in de Remeha op uit komt weet ik niet (zou ik hem moeten openen, morgen). Welke ingang zou in principe voor de voeding zijn op de Nest? Hij werkt door stroom af te tappen van een van de draden en dat slaat hij op in een batterij die continu tussen de 20 en 80 procent wordt gehouden.

  52. In Amerika gebruiken ze volgen mij bijna geen tweedraads en heb online wel al gezien dat men ook door met tweedraads problemen had.
    Je zou ff kunnenn meten, ik denk 1,2 ff meten met 3 en 4 (op de X6 connector)
    Op de nest zou je dan Rh samen met C (common) voor voeding gebruiken dus Rh en W laten zitten en extra draad op de C en aan de ketel zo dat er tussen de Rh draad en de C 24 volt staat/loopt
    Heb je hem ook al tussen de Rc en W gehad ( in plaats van Rh en W)?

  53. Rc zal niet werken naar mijn idee aangezien dat voor de airco dient… Ik kan proberen de 3e kabel aan te sluiten op C.
    Ik kreeg overigens vrij snel reply van iemand bij Nest. Een datum of zekerheid over OT ondersteuning zat daar niet bij natuurlijk. Ik denk dat – mits ze naar EU gaan – dit jaar nog ondersteuning komt. Het lijkt me immers niet heel ingewikkeld om het OT protocol op de Nest te gooien.

  54. Dacht ik eerst ook maar op screenshot van de nest staat bij Rc Power en beelden daar af RC en W…

  55. @mymac: ben je nog verder gekomen?

  56. @Jean-Paul Horn: dat vind ik nou erg jammer om deze discussie te onderbreken, er zijn meer mensen die hier in geïnteresseerd zijn. en jullie volgens mij ook gezien deze reactie.

  57. Ik heb inmiddels hier een topic gestart, dus iedereen met vragen (en graag antwoorden natuurlijk) kan daar verder!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.