Tipgever Gunnar waarschuwde dat we een belangrijke release voor de iPhone over het hoofd hebben gezien: I Love Katamari. Voor de kenners van Namco-games was het de meest verrassende release sinds weken, maar voor de niet-kenners maakte Katamari op het eerste gezicht weinig indruk: lelijke graphics, een hoge prijs (€5,99) en een kinderachtig klinkende titel. Kortom, een flauw en overpriced flutspelletje? “Neeee!” volgens Gunnar: “Het is een inderdaad wat vreemde, oosterse titel, maar onder de gamerscommunity heeft de naam Katamari Damacy toch een grote fanbase achter zich gekregen de laatste jaren.”
Begonnen op de Playstation 2 is het een tijdje een behoorlijk populair spel geworden en heeft het zelfs een tijdje bovenaan de verkooprecords gestaan als ik mij niet vergis. Laatste deel is verschenen op de Playstation Portable.
Dus je begrijpt dat dit voor een bepaalde groep mensen die zowel een iPhone/iPod touch als een gameconsole in hun bezit hebben zeker een belangrijke release is.”
Het doel bij Katamari is om de kleverige hoofdfiguur als een bal door verschillende werelden te rollen, terwijl je onderweg heerlijk Japans eten, huishoudelijke spullen, huizen, eilanden en complete landen meepakt. Hoe meer objecten je meeneemt hoe dikker je katamari wordt en hoe groter de objecten die je kunt oppakken. In de iPhone-versie zijn vier levels aanwezig en meerdere spelvarianten, waaronder unlimited time en time attack. Je kantelt de iPhone om de bal door de omgeving te rollen. Gizmodo probeerde de game uit en vond dat er aan de performance nog wel iets valt bij te schaven: vanwege de soms lage framerate kun je niet meer zien waar je mee bezig bent. Er zijn vijf verschillende omgevingen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 14 reacties