Reacties voor: Verkoop van iPad-tijdschriften vlakt af

De verkoop van digitale tijdschriften is in de loop van 2010 afgenomen. Sommige tijdschriften verkopen fors minder dan toen ze net werden gelanceerd.
Lees het complete artikel → Verkoop van iPad-tijdschriften vlakt af
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 16 reacties

  1. Lijkt me logisch; de eerste grote verkopen waren van al die nieuwsgierige mensen. Ik was er een van, en ik ben nog steeds erg enthousiast over tijdschriften op de iPad. Het is leuk om te zien hoe ze zich blijven ontwikkelen.

    Maarrrrrrr: ze zijn te duur. Vaak zelfs duurder dan hun papieren broertjes, wat me toch vreemd lijkt. En Apple is nog niet met een abo-dienst gekomen. Al verwacht ik dat ze die wel gaan aankondigen wanneer ze ook die iPad-exclusieve krant The Daily onthullen.

    Dus: goedkoper en een abonnement. Voor de rest gewoon blijven ontwikkelen en ik ga meteen weer betalen!

  2. Ik heb bij het uitkomen van de eerste tijdschriften uit nieuwsgierigheid ook tijdschriften gekocht die ik normaal niet zou kopen. Maar ik ben nu heel blij met mijn digitaal abonnement op De Volkskrant en incidentele andere digitale aankopen.

  3. geen wonder:

    1) prijs is veel te hoog (voor een digitale kopie)
    2) geen/beperkte mogelijkheden om abonnement af te sluiten
    3) weinig lokale content (veel gericht op VS)
    4) groot deel van aanbod is ouderwetse pdf-versie

    Vooral de prijs stoort mij. Ze lijken te vergeten dat ze zelf nauwelijks distributiekosten hebben en er is geen restant (bladen die aan het einde van de maand niet zijn verkocht, gaan weer retour naar de uitgeverij). Ook kan een klant het blad (eenmaal uit) niet doorgeven aan een familielid/kennis. Een digitale magazine blijft gekoppeld aan je unieke iTunes ID.

  4. Hoi, ik zit met een probleem en heb geen idee waar ik het moet vragen.

    Ik heb zojuist per ongeluk een app gedownload die ik eigenlijk niet wilde hebben ik, kun je dan nog je geld terug krijgen? En hou?

    Bvd.

  5. @Henk de hond:
    Je krijgt na aankoop een mail met bevestiging van je aankoop. Daarin staat een link “een probleem melden”
    Klik hierop en motiveer daar waarom de door jou gekocht App niet voldoet.
    Met wat geluk krijg je jou geld terug.
    Lukte mij al eens.

  6. Digitale tijdschriften zijn prachtig, maar ik zit niet te wachten op die eigen apps voor elk blad…
    Doe mij maar gewoon Zinio 🙂

  7. @Henk de hond:

    Ik heb slechte ervaringen met refunds, er wordt meteen verwezen naar de algemene voorwaarden:

    “In dit artikel wordt het aankoopbeleid voor de iTunes Store toegelicht.

    How To

    Elke aankoop bij de iTunes Store is definitief. Wanneer u op de koopknop klikt (met 1-Click of de winkelwagen), wordt uw aankoop in rekening gebracht op de creditcard in uw Apple account. U kunt een aankoop niet annuleren en een aankoop wordt ook niet terugbetaald. Zie iTunes – Verkoopvoorwaarden voor aanvullende informatie.

    HT3552 iTunes Store: contact opnemen voor hulp bij facturen

    Article source: http://support.apple.com/kb/HT3641?viewlocale=nl_NL

    Die zeggen dus, eigen schuld dikke bult!

    Ik rapporteerde een probleem toen mijn dochter van 6 een virtueel botje kocht voor een virtueel hondje in een app die ze niet meer leuk vindt voor 80 Euro… Geld niet terug gekregen, maw. bot gevangen

  8. Als toevoeging op mijn vorige bericht, in een i”Pod/Pad/Phone” kun je een extra code activeren op “in app purchases”… Als je kinderen loslaat op je idevice is het raadzaam deze aan te zetten aangezien de kinderen gratis een app kunnen downloaden en vervolgens binnen de app zonder password mega veel geld kunnen uitgeven… Ik heb genoeg leergeld betaald dus deel ik dit graag met jullie.

    Overigens vind ik deze werkwijze zeer laakbaar, gratis spelletjes speciaal gebouwd voor jonge kinderen en dan idiote bedragen vragen als “in app purchase”… En voordat mensen mij wijzen op mijn verantwoordelijkheden als ouder, ik heb leergeld betaald en het idevice beleid bij de kinderen aangepast!

  9. Haha “bot” gevangen! 😉

    Origineel geplaatst door dirk
    @Henk de hond: Ik heb slechte ervaringen met refunds, er wordt meteen verwezen naar de algemene voorwaarden:“In dit artikel wordt het aankoopbeleid voor de iTunes Store toegelicht.How ToElke aankoop bij de iTunes Store is definitief. Wanneer u op de koopknop klikt (met 1-Click of de winkelwagen), wordt uw aankoop in rekening gebracht op de creditcard in uw Apple account. U kunt een aankoop niet annuleren en een aankoop wordt ook niet terugbetaald. Zie iTunes – Verkoopvoorwaarden voor aanvullende informatie.HT3552 iTunes Store: contact opnemen voor hulp bij facturenArticle source: http://support.apple.com/kb/HT3641?viewlocale=nl_NL“Die zeggen dus, eigen schuld dikke bult!Ik rapporteerde een probleem toen mijn dochter van 6 een virtueel botje kocht voor een virtueel hondje in een app die ze niet meer leuk vindt voor 80 Euro… Geld niet terug gekregen, maw. bot gevangen

  10. @dirk:
    en je dochter van 6 wist je wachtwoord voor de appstore?

  11. Een groot nadeel van iPad-magazines is dat ze zoveel ruimte op de iPad innemen en dat ze de tijd die het kost om een backup te maken ongeveer verviervoudigen.

  12. Beetje logisch toch; als je vrouw bent lees je alleen doktersromans? Duh…….!

  13. @Leon:

    Klopt. Gek wordt je van dat synchroniseren en die backup. Maar de app van nu.nl is wat dat betreft de grootste boosdoener. Die verwijder ik altijd van te voren. Scheelt 90% van de backuptijd,

  14. @Bart: Nu.nl app is inderdaad the source of all evil… Zie mijn blog van afgelopen oktober:
    http://www.wirwar.com/blog/2010/10/25/the-ipad-backup-that-took-a-long-time/

  15. Is ook niet gek, de prijs is aan de hoge kant vrijwel geen mogelijkheden om een abbo af te sluiten, voor elk tijdschrift, krant een aparte app :’s weinig NL content. Tijdschriften zouden centraal aangeboden moeten worden zoals Zinio maar niet zo beroerd uitgewerkt als MagWorld. Gekoppeld aan je iTunes account. Uitgeverijen zouden een eigen plek in iTunes moeten krijgen van waaruit je tijdschriften kan bestellen.

  16. De abonnementen die via Zinio worden aangeboden, zijn prima te doen. 10 tot 15 dollar per jaar voor bladen als National Geographic lijkt me redelijk.

    Via de AKO worden bladen voor absurde prijzen aangeboden. Ook digitale boeken blijven absurd duur. Het gezeur van aanloopkosten slaat natuurlijk nergens op. De kosten gaan altijd voor de baten uit en het is simpelweg een paar bladen verkopen tegen de volle mep of tienduizenden bladen verkopen tegen een redelijke prijs. Gek dat mensen blijven downloaden en jailbreaken als je boeken die in de winkel 20 euro kosten voor 19 euro digitaal aanbiedt….. Echt absurd.
    Mensen zijn best bereid te betalen maar biedt het dan ook voor een redelijke prijs aan.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.