Viadesk, de Nederlandse projectplanning-app die het opneemt tegen bijvoorbeeld Trello en Podio, heeft een flinke update gekregen. De belangrijkste nieuw toegevoegde functie is agendabeheer. Op iPhone en iPad kun je nog makkelijker afspraken inzien, aanmaken en bewerken. De agenda’s zijn beschikbaar per project, klant of team.
Vanaf je iPhone of iPad voeg je makkelijk afspraken toe aan de agenda. Je kunt ook mobiel bestaande afspraken wijzigen, bijvoorbeeld toevoegen van een locatie of nieuwe deelnemers. De groepsagenda kan ook door de beheerder worden gedeactiveerd, mocht dat nodig zijn. Je hebt als gewone gebruiker de juiste rechten nodig om nieuwe afspraken te kunnen toevoegen. Net als in de Viadesk-webapplicatie geef je een titel, locatie, datum en tijdstip op.
Tip: in de rubriek iCulture Biz vind je nog meer artikelen die interessant zijn voor ondernemers.
Als je bij het plannen van een vergadering collega’s uitnodigt, ontvangen zij vanzelf een vergaderverzoek die ze kunnen toevoegen aan hun eigen (Outlook-)agenda. Wijzigt de afspraak, dan krijgen alle deelnemers een nieuw vergaderverzoek, zodat ze meteen kunnen checken of het nieuwe tijdstip haalbaar is. In de app zijn nog meer dingen verbeterd, zoals ondersteuning van tekst met opmaak. Dikgedrukte, cursieve tekst en opsommingstekens maken de inhoud van de Viadesk-app net wat overzichtelijker.
Viadesk is een Nederlandse projectmanagement-app voor iPhone en iPad die we hebben opgenomen in onze lijst met 5 zakelijke iOS-apps voor samenwerking en projectplanning. De app doet niet onder voor buitenlandse aanbieders, mede omdat de toepassing nogal breed is. Je kunt er taken mee plannen, onderling communiceren en als een soort intranet gebruiken… en nu dus ook agenda’s mee beheren. De app is gratis voor organisaties tot 5 personen, daarna betaal je 9 euro per gebruiker per maand.
Begin juli nam Viadesk het bedrijf WorkVoices over, om een bredere doelgroep aan te trekken. WorkVoices richtte zich op sociale intranetsites. “Momenteel werkt nog geen tien procent van de bedrijven in de Nederlandse markt met een sociale intranetsite, maar dat gaat de komende jaren snel veranderen,” zei commercieel directeur Mujibor de Graaf over de overname. “We zien de vraag naar een nieuwe manier van samenwerken en communiceren namelijk alleen nog maar toenemen.” De kans is dan ook groot dat we in een toekomstige update van de Viadesk-app meer intranetfuncties zullen zien.
Pluspunten
- Nederlandse aanbieder , dus afgestemd op lokale wensen
- Aanbieder voegt vaak nieuwe functies toe
Minpunten
- Minder geschikt voor extreem grote bedrijven boven 10.000 medewerkers
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties