Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 15 reacties
Alexander
Mooie uitvoering, maar waarom zal iemand hetzelfde voor een digitale versie betalen als je ook de papieren uitgave (voor minder met abbo) in bezit kan hebben.
Geen drukkkosten, geen vervoerskosten, geen winstmarges voor de verkooppunten enz enz. Zolang uitgevers niet gaan begrijpen dat ze minder moeten gaan vragen voor digitale edities zal dit geen storm lopen (zeker niet met een vrouwenblad!).
Ruben.cc
Nog even en jullie kunnen hier dagelijks een verzameltopic gaan maken, zoveel tijdschriften en kranten als er de laatste tijd met eigen apps komen. Allemaal een eigen app schiet in mijn ogen een beetje het doel voorbij van het gemak van digitale tijdschriften en kranten.
Remco
Origineel geplaatst door Alexander Mooie uitvoering, maar waarom zal iemand hetzelfde voor een digitale versie betalen als je ook de papieren uitgave (voor minder met abbo) in bezit kan hebben.Geen drukkkosten, geen vervoerskosten, geen winstmarges voor de verkooppunten enz enz. Zolang uitgevers niet gaan begrijpen dat ze minder moeten gaan vragen voor digitale edities zal dit geen storm lopen (zeker niet met een vrouwenblad!).
Op het eerste oog zou je dat wel denken. Maar wat mensen vaak vergeten is dat er 30% naar Apple gaat (daar heb je je drukkkosten, vervoerskosten en winstmarges voor de verkooppunten). En daar komt nog bij de men één magazine twee keer moeten opmaken. Voor de horizontale en verticale oriëntatie. Dat is twee keer zoveel werk. En niet te vergeten alle extra content zoals interactieve foto’s, het maken van video’s, animaties, audio etc.
Dat begrijpen ze wel. Ze willen met de digitale versie alleen niet in het vaarwater van de papieren versie komen. Als de prijzen voor de digitale versie omlaag zouden gaan, dan zouden ze daarmee de papieren versie uit de markt werken (want waarom zou je meer betalen dan nodig is voor dezelfde content?).
Een 1:1 prijsvergelijk kun je alleen maken als er gewoon een PDF van de papieren versie zou worden aangeboden.
Dan is er voordeel voor de aanbieder; je hebt de opmaakkosten e.d, toch al gehad en pleurt gewoon de PDF online.
Maar in het geval van een App met duidelijk andere mogelijkheden kun je niet direct gaan vergelijken met de prijs van ‘papier’.
Overigens ben ik stevig voorstander van de PDF-uitvoeringen. Al die fancy apps leiden me alleen maar af van het lezen.
Remco
Origineel geplaatst door Ruben.cc Origineel geplaatst door RemcoMaar wat mensen vaak vergeten is dat er 30% naar Apple gaat…Volgens mij geldt dit alleen voor de app en niet voor de inhoud die deze app ophaalt, toch?
Helaas niet. Ook bij de in-app purchases gaat 30% naar Apple.
Rik
De rubriek Any body met naaktfoto komt vast en zeker te vervallen met het preutse Apple 🙂
30% naar Apple, en wat dacht je van de 19% btw. Extra opmaakkosten inderdaad. Animaties, filmpjes… Dus: ondanks papierbesparing nog geen vetpot. Maar wel heel leuk om te maken!
Sylvia
Lijkt mij erg leuk die extra,’s dus daar doe je het voor en is gewoon erg handig op de iPad. Reactie van een vrouw, die de Viva app echt wel gaat binnen halen vrijdag
Ook ik vind het juist leuk als er volledig gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden van het medium iPad, dus geen gewone pdf-versie maar met ‘toeters en bellen’. Misschien zou er een keuzeknop moeten komen binnen de applicatie (alleen tekst met foto’s of versie openen inclusief video en interactie), dan maak je beide doelgroepen blij.
De genoemde argumenten van de kosten en de tariefstelling: daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Bram
Ik kan me inderdaad iets voorstellen bij de kosten enzovoorts. Maar dan nog vind ik 2,39 veel geld voor een digitaal nummer. Ze zouden het juist aantrekkelijker moeten maken dan de papieren editie lijkt mij.
Tsjaap
Het scheelt ook weer een gang naar de oud-papier bak! Is ook wat waard!
Het downloaden van dit eerste nummer gaat erg traag en lijkt iedere keer opnieuw te beginnen. Waarschijnlijk moet je het scherm actief houden tijdens het downloaden. Ik vind de app zelf wel geslaagd, al is de bediening niet overal even intiutief. De toegevoegde waarde is klein, met name wat extra foto’s.
Mooie uitvoering, maar waarom zal iemand hetzelfde voor een digitale versie betalen als je ook de papieren uitgave (voor minder met abbo) in bezit kan hebben.
Geen drukkkosten, geen vervoerskosten, geen winstmarges voor de verkooppunten enz enz. Zolang uitgevers niet gaan begrijpen dat ze minder moeten gaan vragen voor digitale edities zal dit geen storm lopen (zeker niet met een vrouwenblad!).
Nog even en jullie kunnen hier dagelijks een verzameltopic gaan maken, zoveel tijdschriften en kranten als er de laatste tijd met eigen apps komen. Allemaal een eigen app schiet in mijn ogen een beetje het doel voorbij van het gemak van digitale tijdschriften en kranten.
Op het eerste oog zou je dat wel denken. Maar wat mensen vaak vergeten is dat er 30% naar Apple gaat (daar heb je je drukkkosten, vervoerskosten en winstmarges voor de verkooppunten). En daar komt nog bij de men één magazine twee keer moeten opmaken. Voor de horizontale en verticale oriëntatie. Dat is twee keer zoveel werk. En niet te vergeten alle extra content zoals interactieve foto’s, het maken van video’s, animaties, audio etc.
@Alexander:
Dat begrijpen ze wel. Ze willen met de digitale versie alleen niet in het vaarwater van de papieren versie komen. Als de prijzen voor de digitale versie omlaag zouden gaan, dan zouden ze daarmee de papieren versie uit de markt werken (want waarom zou je meer betalen dan nodig is voor dezelfde content?).
Volgens mij geldt dit alleen voor de app en niet voor de inhoud die deze app ophaalt, toch?
Een 1:1 prijsvergelijk kun je alleen maken als er gewoon een PDF van de papieren versie zou worden aangeboden.
Dan is er voordeel voor de aanbieder; je hebt de opmaakkosten e.d, toch al gehad en pleurt gewoon de PDF online.
Maar in het geval van een App met duidelijk andere mogelijkheden kun je niet direct gaan vergelijken met de prijs van ‘papier’.
Overigens ben ik stevig voorstander van de PDF-uitvoeringen. Al die fancy apps leiden me alleen maar af van het lezen.
Helaas niet. Ook bij de in-app purchases gaat 30% naar Apple.
De rubriek Any body met naaktfoto komt vast en zeker te vervallen met het preutse Apple 🙂
30% naar Apple, en wat dacht je van de 19% btw. Extra opmaakkosten inderdaad. Animaties, filmpjes… Dus: ondanks papierbesparing nog geen vetpot. Maar wel heel leuk om te maken!
Lijkt mij erg leuk die extra,’s dus daar doe je het voor en is gewoon erg handig op de iPad. Reactie van een vrouw, die de Viva app echt wel gaat binnen halen vrijdag
Check ook de video: http://youtu.be/s0_YeknEUU4?hd=1
Ook ik vind het juist leuk als er volledig gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden van het medium iPad, dus geen gewone pdf-versie maar met ‘toeters en bellen’. Misschien zou er een keuzeknop moeten komen binnen de applicatie (alleen tekst met foto’s of versie openen inclusief video en interactie), dan maak je beide doelgroepen blij.
De genoemde argumenten van de kosten en de tariefstelling: daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Ik kan me inderdaad iets voorstellen bij de kosten enzovoorts. Maar dan nog vind ik 2,39 veel geld voor een digitaal nummer. Ze zouden het juist aantrekkelijker moeten maken dan de papieren editie lijkt mij.
Het scheelt ook weer een gang naar de oud-papier bak! Is ook wat waard!
Het downloaden van dit eerste nummer gaat erg traag en lijkt iedere keer opnieuw te beginnen. Waarschijnlijk moet je het scherm actief houden tijdens het downloaden. Ik vind de app zelf wel geslaagd, al is de bediening niet overal even intiutief. De toegevoegde waarde is klein, met name wat extra foto’s.