Reacties voor: Voxxo biedt ‘gratis’ visual voicemail iPhone-dienst in Nederland aan

Voxxo is een nieuwe aanbieder van visual voicemail in Nederland. Het werkt op de iPhone 3GS en nieuwere iPhones en is geschikt voor alle mobiele providers: KPN, T-Mobile, Vodafone en anderen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 47 reacties

  1. Gelijk even testen! grappig dat dit mogelijk is!

  2. Ik heb een Belgische apple id en kan daarom niet voxxo downloaden want deze is enkel beschikbaar in Nederlandse store. Weet er iemand een oplossing voor? Voxxo ziet er wel heel veel belovend uit, spijtig dat deze nog niet in België beschikbaar is maar hopelijk is er wel een oplossing voor dit probleem.

  3. Ik ontvang de contactgegevens niet…. nog meer mensen met hetzelfde probleem?

  4. @Jarno: Had ik ook. Ik kreeg een email waarin staat hoe je het wel kan instellen. Dus zie je mail.

  5. @Wesley: Oh ja, ik zag het mailtje idd. Thanks!

  6. Ik gebruik voxxo zelf al een tijd ik moet zeggen hij doet wat ie moet doen, let wel op er zijn providers die kosten berekenen voor het doorschakelen naar nummers. Ik weet bv vodafone rekent hier 0,30€ per doorschakeling voor, daarentegen is doorschakelen bij KPN gratis.

  7. Het vcard bestand gebruikt, maar zie nu enkel de website en email adres in mijn contacten. Wat doe ik fout?

  8. Ik ga het zeker uitproberen!
    Daarbij vraag ik me af waarom de standaard VV interface niet gebruikt kan worden? Als je alle nummers verandert zou dat toch ook moeten kunnen?

    Ik had ook een probleem met de contacten. Ik heb een iPhone 5 met Vodafone. Wat hebben jullie?

    @Henkie: Download de vcard hier.

  9. @Ad: berekenen ze ook kosten als je een belminutenbundel hebt en wordt het niet gewoon van je bundel afgetrokken? Dat wordt beschreven in de app store.

  10. Wat Voxxo volgens mij doet is al je gesprekken na een bepaalde tijd doorschakelen naar een speciaal telefoonnummer (dat voor de Voxxo-voicemail zorgt). Voor dit doorschakelen betaal jijzelf de kosten. Dat betekent dus dat je extra betaalt zodra iemand bij jouw Voxxo-voicemail uitkomt.

    Voxxo zegt dat deze kosten lager zijn dan de kosten om je voicemail te beluisteren. Je kan zeggen dat dit klopt, aangezien je nu alleen de kosten voor het inspreken betaalt (en niet de eindeloze keuzemenu’s en andere ongein die je tijdens het afluisteren van je voicemail hoort).

    Daarentegen betaal je nu ook elke keer wanneer iemand je voicemailbericht hoort (“Dit is de voicemail van …”) en vervolgens besluit op te hangen! Als je pech hebt en je provider rekent per minuut af, zou je zomaar een hele minuut kunnen betalen voor iemand die besluit niets in te spreken.

    Kijkend naar mijn eigen belgedrag komt het veel vaker voor dat ik ophang als ik een voicemail hoor, dan dat ik iets inspreek. Dat betekent dat wanneer de mensen die ik bel Voxxo zouden gebruiken, zij veel vaker een minuut aan kosten verliezen (doordat ik wel bij de voicemail kom), dan dat ze belminuten besparen (doordat ik wel iets in zou spreken en zij niet zo lang met hun voicemail hoeven te bellen).

    Ik weet natuurlijk niet precies hoe andere mensen met voicemails omgaan, maar ook de mensen die mij bellen hangen vaker op dan dat ze een voicemail achterlaten. Ik vermoed dus dat dit vrij algemeen gedrag is, en dat je zelfs zou kunnen zeggen dat dit in het algemeen voor extra kosten gaat zorgen.

    Om het nog erger te maken vallen deze doorschakelkosten niet altijd binnen je bundel (terwijl het bellen met je voicemail vaak wel binnen je bundel valt). Bij Vodafone betaal je € 0,31 per minuut en dit valt buiten je tegoed. Bij KPN zijn de kosten afhankelijk van je abonnement, maar in ieder geval betaal je bij de nieuwste abonnementen € 0,25 per minuut en valt dit ook buiten je tegoed. Bij T-Mobile is het niet helemaal duidelijk, maar de kosten lijken uit tegoed te komen.

  11. Origineel geplaatst door Ad
    Ik gebruik voxxo zelf al een tijd ik moet zeggen hij doet wat ie moet doen, let wel op er zijn providers die kosten berekenen voor het doorschakelen naar nummers. Ik weet bv vodafone rekent hier 0,30€ per doorschakeling voor, daarentegen is doorschakelen bij KPN gratis.

    Goeie toevoeging! Ik ga het gelijk weer uitschakelen… al werkt dat toch een stuk minder eenvoudig dan het inschakelen. Weet iemand het nummer dat je moet draaien om het uit te schakelen? Die rotzooi met vcards werkt niet, dan voegt hij alleen het ‘vragen’-contact toe en niet het ‘annuleren’-contact.

  12. Hi heeft precies dit idee toch al met hun Hi Voicemail app?

  13. Vodafone

    Kpn is trouwens ook niet geheel gratis. Je betaalt voor het doorschakelen uit je bundel, maar bij Vodafone is het betalen buiten je bundel.

  14. Weet iemand of het mogelijk is om de voicemailknop in je contacten app door te schakelen naar de voxxo app?

  15. En de app vraagt om toegang tot je contacten, betekent dat dat ze al je contacten ook kopiëren?

  16. Mooi concept, alleen jammer dat het inderdaad uit eindelijk nog steeds mogelijk duur uit kan vallen dan ze zeggen.

    Daarbij vindt ik het eigenlijk absurd dat providers als Vodafone deze dienst nog niet standaard aanbieden binnen je abonnement. Dit is toch gewoon een servers kwestie voor je klanten?

  17. Oh… Ja, bij nader inzien ga ik geen €0,31 per minuut betalen hiervoor.

    Overigens vraag ik me af of dit überhaupt als het doorschakelen wordt gezien waarvoor je dient bij te leggen.

  18. Voxxo app wordt gemaakt door Voxo BV, eigenaar daarvan is Lancelot Telecom BV. Blijkbaar hebben zij een telecom vergunning in NL, ik had er nog niet van gehoord. Ik denk dat zij ook de provider zijn zoals genoemd in de voorwaarden.

  19. Tja, dat is mij geen geld waard. T-Mobile noemde visual voicemail een argument om bij hen te blijven.

    Visual Voicemail is leuk hoor, maar ik heb geen 80 berichten in de week om ze in mijn eigen volgorde af te luisteren… alleen het feit dat nu weer een nummer moet bellen is niet heel erg Apple-like.

    Begrijp trouwens niet waarom andere providers geen Visual Voicemail hebben…

  20. Origineel geplaatst door Cloverfield
    alleen het feit dat nu weer een nummer moet bellen is niet heel erg Apple-like.

    Als je goed had gelezen hoef je geen nummer te bellen alleen 1 malig om mensen door te laten schakelen naar de Visual Voicemail

  21. Nogmaals mijn vraag: Weet iemand welk nummer je moet bellen om dit op te heffen?

  22. waarom is de iPhone eigenlijk uberhaupt niet in staat om zelf offline een boodschap aan te nemen?

    Alles lijkt er voor klaar, maar toch is er iets of iemand die dat tegenhoudt?

    De telefoonapplicatie zou gewoon een optie “voicemail” moeten hebben die ervoor zorgt dat de verbinding tot stand komt en er een offline beschikbare welkomstboodschap wordt afgespeeld. Zonder gebruik te hoeven maken van internet zou de beller vervolgens iets kunnen inspreken wat door de bel-app wordt opgeslagen.

    Hoe moeilijk is dat nou???

  23. @Robintrackr: lukt het met #61# niet?

  24. @gary: Hoe moet dat volgens jou dan in zijn werk gaan, als je telefoon uitstaat kan er toch nooit wat opgenomen worden ..

  25. Weet iemand hoe je dit allemaal weer ongedaan maakt? Ik heb nu dus die nummers ‘gebeld’ maar ik zie helemaal niets in de app binnenkomen. Ook hoor ik gewoon nog mijn oude welkomsboodschap. Ik heb nu 2 voicemails ingesproken maar als ik T-Mobile voicemail bel zegt ze dat ik geen nieuwe berichten heb..

  26. Origineel geplaatst door Robintrackr
    Nogmaals mijn vraag: Weet iemand welk nummer je moet bellen om dit op te heffen?

    Bel naar ##002# om alles te resetten.

  27. Wat een sjeike naam weer. Het is dus gewoon een filmpje wat je naar iemand stuurt. Het lijkt mij niet dat je gaat vertellen : hallo ik heb je gebeld dus als je tijd heb bel mij even terug en als jij dan even niet kan opnemen krijg je hetzelfde terug van de ander. Ik zou bijna zeggen : maak een filmpje en verstuur die met What s App. Scheelt een hoop kosten.

  28. @Ray: U begrijpt er werkelijk niets van. Als ik u was zou ik weer overstappen op de oude Nokia, dan heb je al die gekkigheid niet 😉

  29. Origineel geplaatst door Bubbly
    Bel naar ##002# om alles te resetten.

    Met ##002# reset je niet naar wis je de instellingen Je moet dan weer de oude VM instellingen activeren.

  30. @Wesley: Ik zie het mischien te simpel en jij hebt waarschijnelijk aandelen hierin? Er staat : bellers kunnen een bericht inspreken ( wat je doet als de ander onbereikbaar is) En ik geef Whats App alleen als voorbeeld aan. Hierin kan je iedereen na een filmpje ook terug bellen, mailen ,smsen, imessage Tangooen, Viberen, Skypen en zelfs Whats appen. Vergeet ik er nog 1 dan mijn excuus. Deze filmpjes ( hoe leuk ze kunnen zijn) kan je ook opslaan op je iphone, icloud, andere cloud servers,Mac, externe harddisk enz enz. Wat ik eigelijk wil meegeven is dat dit weer een manier is om geld uit je portomonee te verkrijgen. En nee ik wil niet terug naar de Nokia 🙂

  31. Origineel geplaatst door Ray
    Ik zie het mischien te simpel en jij hebt waarschijnelijk aandelen hierin? Er staat : bellers kunnen een bericht inspreken ( wat je doet als de ander onbereikbaar is) En ik geef Whats App alleen als voorbeeld aan. Hierin kan je iedereen na een filmpje ook terug bellen, mailen ,smsen, imessage Tangooen, Viberen, Skypen en zelfs Whats appen. Vergeet ik er nog 1 dan mijn excuus. Deze filmpjes ( hoe leuk ze kunnen zijn) kan je ook opslaan op je iphone, icloud, andere cloud servers,Mac, externe harddisk enz enz. Wat ik eigelijk wil meegeven is dat dit weer een manier is om geld uit je portomonee te verkrijgen. En nee ik wil niet terug naar de Nokia 🙂

    beste ray, sorry dat ik misschien wat bot reageerde, maar Visual voicemail heeft echt niets met filmpjes te maken. Als u de beschrijving hier boven van iphoneclub hier boven goed leest, dan begrijpt u misschien een beetje wat de mogelijkheden met Visual voicemail zijn. En aandelen,… Had ik ze maar ! Hahah. Fijne avond.

  32. Origineel geplaatst door Bubbly
    Bel naar ##002# om alles te resetten.

    Super, dat werkte zo te zien, bedankt!

  33. Hallo allemaal,

    dank allemaal voor jullie reacties. Ik ben betrokken bij de Voxxo app welke idd van Voxo BV is. Ik zou graag kort willen reageren op een aantal opmerkingen en vragen. We zullen deze week zoveel mogelijk veranderingen proberen door te voeren om meer duidelijkheid te bieden.
    We zijn 2 weken geleden gestart met de Voxxo app omdat wij zelf de optie van Visual Voicemail erg missen en idd denken dat daar behoefte aan is. En onze bedoeling is om een hele gebruiksvriendelijke dienst aan te bieden die het ouderwetse gebruik van inbellen overbodig maakt. We zullen de kosten voor de doorschakelingen nadrukkelijker vermelden (ieg voor de grote operatoren), al heb je nu ook kosten voor het uitluisteren. Maar het is niet aan ons om een keuze te maken of het voor u voordeliger is, al denken we nog altijd dat dat vaak wel het geval zal zijn omdat je nu eenmaal meer uitluistert dan inspreekt. Daarnaast vragen wij geen maandelijkse vergoeding. Voxo verdient aan het feit dat de versturende operator moet betalen aan de ontvangen operator voor het gebruik van zijn netwerk. Simpel gezegd, bv Vodafone moet ons een klein bedrag per minuut betalen voor het ‘ontvangen’ van uw gesprek. Dat is in Nederland gereguleerd door de Opta dus er is geen sprake van kleine lettertjes. Vodafone betaald bv ook T-mobile exact hetzelfde als een Vodafone gebruiker een T-Mobile gebruiker belt. We hopen dat hiermee een aantal vragen voor nu zijn opgelost. We zullen komende week ons best doen om de website zo aan te passen dat er meer duidelijkheid komt. In de app kan dat langer duren doordat een nieuwe release langer duurt wegens de goedkeuring van Apple.

    Tot slot:
    we hebben momenteel nog problemen met een aantal versies van de Iphone waardoor u mogelijk geen gebruik kunt maken van de link in het instellingen menu om de Voxxo gegevens in uw adresboek te plaatsen. Als oplossing hiervoor sturen we u een visitekaartje per email na aanmelding. Daarmee heeft u exact dezelfde functionaliteit. Let er op dat dit een persoonlijk visitekaartje is (stuur deze dus niet door aan vrienden want dan komen hun voicemails bij u uit)!

    mvg,
    Voxxo

  34. @Jarno: Ik ontvang ook geen contact gegevens.. Er staat in de uitleg dat je op de knop “zet in contacten” moet drukken.. Doet ie niet bij mij!

  35. @Ad: Vodafone rekent 0,30 voor een doorschakeling naar een mobiel nummer. De doorschakeling van Voxxo is naar een vast nummer en kost niks.

  36. Wel jammer dat iphoneclub vergeet te melden dat hi dit wel gratis aanbied.

  37. @edro: Oh ja, je hebt gelijk. Ik hoopte dat dit vanzelf ging.
    Ik heb Vodafone Voicemail ingeschakeld op de Vodafone website & het werkt direct. Dus het gaat wel vanzelf (mijn Voicemail stond nog niet aan) 🙂

  38. Inderdaad. Hi biedt ook visual voicemail middels een app aan. Op iphone en android. Werkt als een tierelier en is gratis!

  39. Ik lees het al, het is niet voor niets gratis tot 31 jan! Wat een bagger ding!

  40. De kleine lettertjes:
    Doorschakelen bij KPN is gratis. Ja. De Dienst. De functie.
    Maar voor de doorgeschakelde gesprekken moet je gewoon betalen. Wordt wakker mensen l!
    Er is verschil tussen enerzijds de dienst (en het gebruik ervan) en anderzijds de gesprekken die via de dienst gemaakt worden. Het is net zoiets als gratis een auto huren, maar wel voor de gebruikte kilometers betalen.
    Het is verwarrend en misleidend, ik ben het met jullie eens, maar technisch/juridisch korrekt.

    Ten tweede: vaak wordt voor een doorgeschakeld gepsrek naar de eigen voicemail niet door ons betaald, omdat dat bij onze provider blijft en daar gewoon intern naar een hard disk gaat. Elk ander binnenkomend gesprek dat naar een ander nummer gaat moet gewoon BETAALD worden. Waarbij de kosten gelijk zijn aan een uitgaand gesprek.
    WORDT WAKKER WORDT WAKKER WORDT WAKKKER

  41. Mensen wat zijn we toch weer lekker negatief.
    Ik ben het er mee eens dat je deze app niet moet gebruiken om goedkoper uit te zijn. Maar als je het gemak inziet van de app, dan is het een top app. Ik krijg bv meerdere voicemails per dag omdat ik niet heel de tijd mijn telefoon op kan nemen. De ene persoon moet ik met meer spoed terug bellen dan de ander. Dus dan is Visual voicemail super ! En kan ik makkelijk al mijn berichtjes afwerken en zonodig terug bellen.
    Ik verwacht dat de kosten van extra gesprekken heel erg mee zal vallen. Mensen spreken toch vaak niet langer dan 1 minuut de voicemail in.

  42. Let op:
    Als je in het buitenland bent en gebeld wordt is volgens Europese regelgeving het doorschakelen gratis als je de VM van je provider (KPN, T-Mobile, Vodafone) gebruikt
    Gebruik je Voxxo dan betaal je het internationale tarief voor ” gebeld worden in” en “bellen vanuit” het buitenland.
    Dus Voxxo is dan VEEL duurder.

  43. @nl0wnd2: Klopt niet wat kPN betreft, doorschakelingen naar VM vanaf een mobiele telefoon naar voicemail zijn gratis!
    Je geeft een referentie naar doorschakelingen van een vaste telefoon…

  44. Origineel geplaatst door Janiks
    Hoe moet dat volgens jou dan in zijn werk gaan, als je telefoon uitstaat kan er toch nooit wat opgenomen worden ..

    maar jij krijgt toch ook gewoon alle opgehoopte sms-berichten als je je telefoon als je je telefoon weer aanzet. zelfde principe.

  45. @Karel van Staveren: Klopt niet. Doorschakelingen van KPN naar VM kunnen wel gratis zijn, maar daarmee bedoelt men naar de EIGEN KPN voicemail. Voorheen was het niet mogelijk naar een ‘andere’ VM door te schakelen. Dus ook bij KPN mobiel: doorschakelen naar een ander nummer dan het eigen VM nummer van KPN kost elke keer gesprekskosten!!!!!!
    Lees de regels goed van de providers, ook al zijn ze heeeel erg ON doorzichtig. Zij houden van onduidelijkheid, dan gaan sommige mensen denken dat sommige dingen gratis zijn. Dat ligt in 1e instantie niet aan die mensen, maar aan de slechte en onvolledige en onjuiste info.
    En dat ze het zo ingewikkeld maken dat hun eigen mede werkers het soms niet meer weten.
    Ik werk 30 jaar in de telefonie. En weet hoe het werkt. Ik durf wel te wedden om 50 euro dat een doorgeschakeld gesprek naar een ander nummer dan het eigen VM nr van KPN WEL BETAALD MOET WORDEN. Het kan zijn dat het van een bundel af gaat, maar betaald worden, dat moet gebeuren.
    KPN en elk ander bedrijf kan gesprekken doorschakelen naar een ander nummer buiten hun systeem, daar moeten zij zelf ook voor betalen, zoals een medewerker van Voxxo zelf al schreef….

  46. @Joris Evenepoel: in België bestaat dit al sinds oktober gratis. Oa Mobistar biedt dit aan, je moet dit alleen aanvragen. Gewoon #129# bellen en na 24 uur kunt ge er gebruik van maken.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.