VPRO’s iPad-documentaire wint Dutch Design Award

VPRO’s iPad-documentaire wint Dutch Design Award

De VPRO-documentaire Money & Speed: Inside the Black Box, over de financiële markten, won tijdens de Dutch Design Week de hoofdprijs in de categorie Golden Eye Award.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

dutch-design-awardIn Eindhoven vindt momenteel de Dutch Design Week plaats. Ook worden een prijzen uitgereikt voor het beste Nederlandse design. Er zijn bij de Dutch Design Awards meerdere categorieën, zoals Communicatie, Product en Ruimtelijk. Dat de impact van de iPad inmiddels wel heel groot is, blijkt uit de prijswinnaar van de Golden Eye Award, de prijs voor de meest succesvolle ontwerper of ontwerpstudio van 2011. Deze prijs ging naar Money & Speed: Inside the Black Box, de iPad-documentaire van de VPRO over de financiële markten.


Daniel Gross en Joris Maltha van Catalogtree namen de prijs in ontvangst. Bij de toekenning van de prijs door een internationale jury werd gekeken naar vertaling van het tijdsbeeld, oorspronkelijkheid, autonoom karakter en nog zeven andere criteria. Van 22 oktober tot en met 30 oktober zijn de finalisten en winnaars van de Dutch Design Awards te bewonderen in het Brainport Greenhouse op het Stadhuisplein in Eindhoven. Aan de Golden Eye Award is een geldprijs van 20.000 euro verbonden.

Downloaden: Money & Speed (gratis)
Meer info: Dutch Design Awards
Tipgever: grnlghtdstrct via Twitter

Informatie

Laatst bijgewerkt
26 oktober 2011 om 10:28
Categorie
Onderwijs

Reacties: 5 reacties

  1. Helemaal terecht. Prachtige documantaire!

  2. Terecht, terecht terecht. Dat is een documentaire die dankzij de prachtige vormgeving en mogelijkheden extra is blijven ‘hangen’. Ik hoop dat ze met het geld meer van dit soort documentaires gaan maken.

  3. Idd helemaal terecht

  4. Inderdaad heel terecht dat ze deze mooie award krijgen.
    Heb hem destijds direct gedownload en meerdere malen bekeken, Proficiat makers!!

    Marc , Eindhoven

  5. Inderdaad een schitterende documentaire die heel goed gebruik maakt van de extra mogelijkheden die apparaten als de iPad bieden. In plaats van simpelweg een kant-en-klaar filmpje in een aangepaste mediaspeler (zoals veel anderen dat doen) is dit een -echt- interactieve inhoud.

    Feit dat die hele financiële industrie me eigenlijk geen reet kan boeien maar ik deze docu toch drie keer kort achter elkaar bekeken heb maakt wel duidelijk hoe vernieuwend dit soort zaken kunnen zijn.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.