Hoe moet je de prijs van je app bepalen? Moet er veel reclame in? FutureTap heeft vanwege de derde verjaardag die ze in de App Store doorbrengen enkele cijfers vrijgegeven. Dit doen ze aan de hand van de app ‘Waarheen?’, die onlangs nog een update kreeg. FutureTap geeft inzicht in verkoopcijfers, mijlpalen in de ontwikkeling van de app en gebruiksaspecten. De app ‘Waarheen?’ (in het Engels: ‘Where To?’) was in 2008 nog eigendom van Tap Tap Tap, maar kwam in 2009 in handen van FutureTap. De prijs van de app bleef steeds constant, maar de makers besloten in de loop van de tijd wel advertenties uit de app weg te laten. Dat leverde ze uiteindelijk meer winst op, geven ze via een grafiek aan. Meteen nadat de app in handen van FutureTap kwam, besloten de nieuwe eigenaar om lokalisatie door te voeren. Zo ontstond ook de Nederlandse versie. In 2008 waren nog bijna alle zoekopdrachten Engelstalig, tegenwoordig komt meer dan de helft van andere talen.
Uit de cijfers blijkt ook dat Waarheen? vooral in het weekend en ‘s avonds wordt gebruikt. Dat is nogal logisch, want juist dan ben je op zoek naar restaurants en bars, een van de meestgebruikte toepassingen van de app. Zaterdag is de meest populaire dag, 18:00 uur het meest populaire tijdstip. De app werd steeds geoptimaliseerd en uitgebreid met nieuwe functies, zoals sociale netwerkkoppelingen en ondersteuning voor het Retina Display. Een kwart van de Waarheen?-gebruikers heeft de 3D augmented realityfunctie al eens geprobeerd. Dit zit trouwens niet gratis in de app, maar is te activeren via een in-app aankoop. Meer informatie is te vinden in de infographic op de site van FutureTap.
Om het driejarige bestaan van Waarheen? (Where To?) in de App Store te vieren is de app tot zondag afgeprijsd van €2,39 naar €0,79.
Downloaden: Waarheen? (normaal €2,39, nu €0,79)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties