Het is mooi als initiatieven op tablets ook echt succesvol blijken. Het moederbedrijf van de Wall Street Journal heeft in ieder geval iets te vieren: ze hebben al 200.000 betalende klanten voor de tablet-edities. Sinds afgelopen jaar is het aantal betalende abonnees verviervoudigd, zegt Wall Street Journal-uitgever Les Hinton. Hij ziet dat ook andere bladen goed van de grond komen. Het gaat bij die 200.000 betalende klanten overigens niet alleen om mensen die The Daily op hun iPad lezen, maar om alle kranten en tijdschriften die News Corp op meerdere apparaten uitbrengt. Naast de iPad zijn dat ook Android-tablets, Kindle en Nook.
Vergeleken met de gedrukte uitgave is het nog even behelpen: de gedrukte uitgaves hebben een oplage van zo’n 1,6 miljoen. Over het aantal betalende lezers op smartphones heeft het bedrijf nog geen cijfers naar buiten gebracht. News Corp’s CEO Rupert Murdoch heeft als doelstelling om mensen zoveel mogelijk voor nieuws te laten betalen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 1 reacties