Uitgeverij Conde Nast heeft besloten om het laatste iPad-nummer van Wired gratis aan te bieden. Dit is te danken aan aan sponsor, Adobe. Eerder was Virgin’s Project iPad-magazine ook al gratis verkrijgbaar dankzij een sponsordeal met American Express. Zolang de sponsor geen bemoeienis heeft met de artikelen die in het magazine verschijnen, is dat natuurlijk prima en profiteren we er als lezers alleen maar van. Maar het zou er ook op kunnen wijzen, dat de verkoopcijfers van de betaalde iPad-magazines tegenvallen, waardoor de uitgevers op zoek gaan naar andere verdienmodellen. Een ander probleem zou de omvang van de tijdschriften kunnen zijn. We schreven onlangs over Odd Magazine, een blad van bijna 1GB, volgepropt met foto’s en video’s.
Bij Odd Magazine zag men juist nieuwe kansen: in plaats van distributie op een paar schaarse, fysieke plaatsen kunnen de studenten die het modeblad maken nu wereldwijd distribueren. En ook bij Scootr Magazine zien ze nieuwe kansen op de iPad.
Terug naar Wired: dit blad kondigt in de laatste editie ook nieuwe sociale netwerkfuncties aan. Je kunt linkjes naar artikelen op Facebook en Twitter delen, zelfs wanneer artikelen uit de app nooit op internet gepubliceerd zullen worden. Mensen die erop klikken worden dan doorgestuurd naar een speciale webpagina, waar ze worden gestimuleerd om het blad te kopen.
Downloaden: Wired (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 9 reacties