De grote Amerikaanse uitgeverij Conde Nast was tot nu toe de lieveling van de iPad-tijdschriften. Het bedrijf liep voorop met iPad-versies van Wired, Vanity Fair en The New Yorker. Maar nu hebben ze aangegeven, dat ze niet langer vasthouden aan hun doel om een iPad-versie te maken van alle magazines die ze uitbrengen. Tipgevers die niet met naam en toenaam willen worden genoemd vertelden AdAge dat Conde Nast het roer heeft omgegooid, omdat er minder wordt verkocht dan interessant is voor het trekken van adverteerders. De uitgever ziet de iPad als platform nog steeds zitten en heeft plannen om volgende maand nog een nieuwe titel te lanceren. Een uitgever zegt erover: “Het is een verschuiving. Het officiële standpunt was dat we al onze magazines op de iPad gaan uitbrengen, want dit wordt zo’n belangrijke stroom”.
“De verandering is dat we het misschien wat kunnen vertragen. In mijn beleving maakt Conde daarmee een verstandige indruk, want we hebben de ambitie maar we haasten ons niet.” De uitgever voegt eraan toe dat de tijdschriften niet allemaal even goed verkopen, waardoor er geen haast is om alle tijdschriften nu al aan te passen. Conde Nast was een van de eerste uitgeverijen met iPad-tijdschriften. Ze brachten publicaties uit voor Wired, GQ, Vanity Fair, Glamour en The New Yorker, om maar een paar bekende namen te noemen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 6 reacties