De Amerikaanse uitgever Conde Nast was een van de eerste uitgeverijen met iPad-tijdschriften. Ze brachten publicaties uit voor Wired, GQ, Vanity Fair, Glamour en The New Yorker, maar gaan het nu rustiger aanpakken omdat de verkoop tegenvalt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 6 reacties
PfBee
Dit heeft alles te maken met de prijsstructuur die ze gebruiken. In de VS zijn abonnementen op tijdschriften heel goedkoop en hun iPad Apps bieden alleen maar de mogelijkheid om voor de losse verkoop prijs de tijdschriften te kopen.
Ik zou graag de New Yorker willen lezen op mijn iPad maar €4 per week is echt vele malen te duur, zeker gezien het feit dat een abo op de digitale versie maar $40 per jaar kost.
Ze zouden moeten kijken naar bijv het model van Businessweek, daar betaal ik €2,40 per maand voor, dat is al aanzienlijk beter te doen.
Ericc B
Wat PfBee al zegt, de uitgevers maken precies dezelfde fout als de muziekindustrie door te denken dat mensen hetzelfde willen betalen voor een bestandje als voor een fysiek product. Hier in Nederland precies eender, kost een digitaal tijdschrijft nagenoeg hetzelfde als de papieren versie en staat er bovendien meestal nog niet eens 25% van de content in. Dat klopt gewoon niet, helemaal als je ook nog eens in ogenschouw neemt dat je al 500 euri hebt neergelegd voor een reader. Daar trapt het publiek dus terecht niet in. Wat een ongelofelijke naiviteit toch allemaal weer.
zhubajie
Ik ben het volledig met Ericc B eens.
Men moert zich in die branche op inkrimping en grote veranderingen voorbereiden.
Want zelfs al verlagen ze prijzen enorm; uiteindelijk zullen we op een andere manier nieuws tot ons gaan nemen. Eén of enkele betaalde bronnen zullen vervangen worden door talloze bronnen die door een Flipboard-achtig programma verzameld worden.
Als ik naar mezelf kijk; ik heb een overvloed van nieuws met Flipboard en een paar favoriete websites die ik dagelijks bezoek.
Wat moet ik in godsnaam met een betaalde krant?
Nog niet iedereen is zover maar over 5 of 15 jaar… gebeuren gaat het!
Tobias
Ze zouden een voorbeeld aan Empire moeten nemen. Meer content (video) voor iets meer dan de helft van het geld. Los nummer kost fysiek €10 en op iPad €6.
Matthijst
Veel teveel gedoe al die losse apps per magazine.
Gebruik gewoon Zinio, die hebben het goed coor elkaar.
Bijna alle ‘papieren’ magazines zijn veel te omvangrijk voor een tablet en niet vormgegeven voor schermlezen. Omzetten is duur en vaak zinloos.
Er is ruimte voor nieuwe formats van bestaande en nieuwe uitgevers. Een tablet-‘magazine’ is iets heel anders dan een papieren magazine. Denk ‘blogazine’, compacte edities (als er al edities zijn) met veel rubrieken en een of twee hoofdartikelen (die best lang mogen zijn), dynamische vormgeving, beeldrapportages, video, reacties. Ritme, omvang en inhoud worden anders, dus moeten de tariefkaarten voor adverteerders anders. Tegelijkertijd ontstaan er nieuwe abonnementsmodellen gericht op lage prijs x volume. Dat kost allemaal tijd.
Trouwens, een goed magazine wil volgens mij helemaal niet weggestopt zitten in iets als Zinio, net zoals een goede AR-layer niet weggestopt wil zitten in Layar. Een goed online magazine hoeft sowieso niet in een app, kan prima in een web-app, doet ie het ook direct op Android.
Dit heeft alles te maken met de prijsstructuur die ze gebruiken. In de VS zijn abonnementen op tijdschriften heel goedkoop en hun iPad Apps bieden alleen maar de mogelijkheid om voor de losse verkoop prijs de tijdschriften te kopen.
Ik zou graag de New Yorker willen lezen op mijn iPad maar €4 per week is echt vele malen te duur, zeker gezien het feit dat een abo op de digitale versie maar $40 per jaar kost.
Ze zouden moeten kijken naar bijv het model van Businessweek, daar betaal ik €2,40 per maand voor, dat is al aanzienlijk beter te doen.
Wat PfBee al zegt, de uitgevers maken precies dezelfde fout als de muziekindustrie door te denken dat mensen hetzelfde willen betalen voor een bestandje als voor een fysiek product. Hier in Nederland precies eender, kost een digitaal tijdschrijft nagenoeg hetzelfde als de papieren versie en staat er bovendien meestal nog niet eens 25% van de content in. Dat klopt gewoon niet, helemaal als je ook nog eens in ogenschouw neemt dat je al 500 euri hebt neergelegd voor een reader. Daar trapt het publiek dus terecht niet in. Wat een ongelofelijke naiviteit toch allemaal weer.
Ik ben het volledig met Ericc B eens.
Men moert zich in die branche op inkrimping en grote veranderingen voorbereiden.
Want zelfs al verlagen ze prijzen enorm; uiteindelijk zullen we op een andere manier nieuws tot ons gaan nemen. Eén of enkele betaalde bronnen zullen vervangen worden door talloze bronnen die door een Flipboard-achtig programma verzameld worden.
Als ik naar mezelf kijk; ik heb een overvloed van nieuws met Flipboard en een paar favoriete websites die ik dagelijks bezoek.
Wat moet ik in godsnaam met een betaalde krant?
Nog niet iedereen is zover maar over 5 of 15 jaar… gebeuren gaat het!
Ze zouden een voorbeeld aan Empire moeten nemen. Meer content (video) voor iets meer dan de helft van het geld. Los nummer kost fysiek €10 en op iPad €6.
Veel teveel gedoe al die losse apps per magazine.
Gebruik gewoon Zinio, die hebben het goed coor elkaar.
Bijna alle ‘papieren’ magazines zijn veel te omvangrijk voor een tablet en niet vormgegeven voor schermlezen. Omzetten is duur en vaak zinloos.
Er is ruimte voor nieuwe formats van bestaande en nieuwe uitgevers. Een tablet-‘magazine’ is iets heel anders dan een papieren magazine. Denk ‘blogazine’, compacte edities (als er al edities zijn) met veel rubrieken en een of twee hoofdartikelen (die best lang mogen zijn), dynamische vormgeving, beeldrapportages, video, reacties. Ritme, omvang en inhoud worden anders, dus moeten de tariefkaarten voor adverteerders anders. Tegelijkertijd ontstaan er nieuwe abonnementsmodellen gericht op lage prijs x volume. Dat kost allemaal tijd.
Trouwens, een goed magazine wil volgens mij helemaal niet weggestopt zitten in iets als Zinio, net zoals een goede AR-layer niet weggestopt wil zitten in Layar. Een goed online magazine hoeft sowieso niet in een app, kan prima in een web-app, doet ie het ook direct op Android.