Worms 2 Armageddon-update voegt asynchrone multiplayer toe

Het bekende spelletje Worms 2: Armageddon heeft in een update asynchrone multiplayer gekregen. Hierdoor kun je met vrienden spelen zonder dat je tegelijkertijd het spel opgestart moet hebben.
Bastiaan Vroegop -

Worms 2 ArmageddonWorms 2: Armageddon heeft een update gekregen, waardoor het spel voortaan via een asynchrone multiplayer-modus te spelen is. Hierin speel je tegen vrienden en kun je de app sluiten wanneer de ander aan zet is. Net als in bijvoorbeeld Wordfeud of Draw Something krijg je een bericht wanneer het weer jouw beurt is. Worms 2: Armageddon laat je met een groep wormen de tegenstander met een groot wapenarsenaal belagen.


De wormen in Worms 2 hebben onder andere bazooka’s, granaten, grijphaken, dynamiet, bananenbommen, heilige handgranaten en vliegende schapen om elkaar het leven zuur te maken. Iedere beurt kun je één schot lossen, waarmee je elkaars levenspunten verlaagt of het water inschiet.

Ontwikkelaar Team 17 stelt dat asynchrone multiplayer de meest verzochte toevoeging voor het spel was onder fans. Wilde je het voor de update opnemen tegen vrienden, dan moest je tegelijkertijd het spel hebben opgestart en hem ook niet afsluiten. Nu kun je een spel starten, je beurt uitspelen en later op de dag nog eens verder spelen zodra je vriend een zet heeft gemaakt.

De multiplayer van Worms 2 maakt gebruik van Game Center en laat je met tot 16 vrienden tegelijkertijd spelen. Om aan de slag te gaan moet je op het beginscherm kiezen voor Turn Based Play. Via de gebruikelijke multiplayerknop kun je tegen vrienden spelen terwijl je tegelijkertijd online bent.

Worms 2: Armageddon bevat naast multiplayer ook verschillende opties om alleen te spelen, waarbij je het tegen de computer opneemt. De Worms-serie zelf is inmiddels al flink wat jaartjes oud: het eerste spel verscheen in 1995 voor de pc

Downloaden: Worms 2: Armageddon (universeel, €0,79)

Informatie

Laatst bijgewerkt
11 juni 2012 om 17:36
Onderwerp
Categorie
Games

Reacties: 3 reacties

  1. leuk! dat is nou echt een spel geschikt voor deze speelwijze!

  2. Ja klinkt leuk die asynchrone multiplayer, maar het werkt helemaal niet goed.
    Het gaat als volgt: jij bent aan de beurt, kiest een wapen en schiet. Die handelingen worden dan naar de tegenstander gestuurd, en die ziet vervolgens op zijn toestel wat jij gedaan hebt. Vervolgens is hij (m/v) aan de beurt. En dan hetzelfde verhaal.
    Probleem is alleen dat ik een totaal willekeurige en andere move zie van mijn tegenstander dan wat daadwerkelijk gebeurde, meestal in het nadeel van de tegenstander (blaast zichzelf op). Andersom ook: gebruik ik een supersheep om hem op te blazen, ziet hij het schaap mid-air ontploffen.
    Ik dacht dat het lag aan het feit dat ik het spel op m’n iPad en iPhone had staan (misschien een sync-issue), dus heb ik hem van mijn iPad afgegooid, en ook de gamecenter-gegevens gewist. Ook gedaan op mijn iPhone, toen teruggezet op alleen m’n iPhone, maar probleem blijft.

    (worms-stemmetje) Stuuupid!

    Werkt dus niet.

  3. Multiplayer is 1 grote bug…. er klopt echt totaal niks van