Worms 3 binnenkort exclusief voor iOS beschikbaar

Worms 3 binnenkort exclusief voor iOS beschikbaar

Team17 zal in het derde kwartaal van 2013 de nieuwe game Worms 3 exclusief voor iOS uitbrengen. Het spel bevat een speciaal klassensysteem.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

WormsOntwikkelaar Team 17 heeft bekendgemaakt dat Worms 3 exclusief voor iOS zal verschijnen in het derde kwartaal van 2013. De game is een direct vervolg op de twee Worms-games die hiervoor in de App Store verschenen en zal verbeterde graphics, een verfijnde interface en een klassensysteem voor je wormen introduceren. Dat laatste betekent dat iedere worm in de game een andere specialiteit heeft en dat je teams zorgvuldig moet samenstellen.


Hoewel dit de eerste keer is dat we een echte ‘Worms 3’ krijgen, telt de gamereeks eigenlijk al veel meer spellen. Sterker nog: Worms 4 is al een tijdje te spelen op de pc en spelcomputers. Na Worms 2 bracht Team 17 een aantal andere games zonder nummertje er achter uit. Vermoedelijk dacht Team17 dat Worms 3D wel telde als een officieel derde deel, waardoor ze verder konden naar andere cijfertjes. Daar zijn ze met deze nieuwe iOS-versie duidelijk op teruggekomen.

Worms 3 zal in grote lijnen hetzelfde spelen, maar bevat nieuwe wapens en gameplayverbeteringen om het spel frisser aan te doen voelen. De asynchrone multiplayermodus die later aan de iOS-versie van Worms 2: Armageddon werd toegevoegd zal ook in Worms 3 worden toegevoegd. Een speciaal kaartsysteem laat je beloningen tijdens het spelen verdienen: iets dat doet vermoeden dat Worms 3 een gratis game met in-app aankopen zal worden.

Downloaden: Worms 2: Armageddon (€4,49, universeel, iOS 4.3+)

Worms 3 screenshot

Informatie

Laatst bijgewerkt
12 juli 2013 om 15:50
Onderwerp
Categorie
Games

Reacties: 3 reacties

  1. Ze noemen het worms 3, maar het is eerder een Worms Revolution lite, zonder 3d en zonder water.

  2. Worm blijven leuk, al is €4,49 flinke prijs het is wel het geld waard.

  3. Leuk, maar ik vond geen enkel deel echt leuk spelen op de idevices. Ik zie liever een wat meer touch gericht systeem, tappen waar de worm naar toe moet en mogelijk granaten mikken alla angry birds (met/zonder indicatie lijntje boeit dan even niet). Ondanks dat ik inmiddels gewen ben aan touch controls bij shooters vind ik het heel wat anders gezien het niet gaat om fast-paced acties maar ‘ingedrukt houden tot de worm er is’ achtige acties.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.