XCOM: Enemy Unknown laat je voortaan statistieken husselen

iOS-strategiegame XCOM: Enemy Unknown is van een update voorzien, waarmee je de levels moeilijker kunt maken door statistieken te husselen.
Bastiaan Vroegop -

XCOM Enemy Unknown iOSStrategiespel XCOM: Enemy Unknown heeft zijn eerste update gekregen, met daarin de nodige tweaks die de game moeilijker en onvoorspelbaarder moeten maken. Onder de optie ‘The Second Wave’ kun je voortaan aangeven of het geld dat je ontvangt, de statistieken van je soldaten en de schade die je veroorzaakt willekeurig worden gegenereerd. Hierdoor moet je nog meer opletten bij het spelen van wat al een aardig lastige game was. De update bevat ook de nodige technische verbeteringen en maakt het mogelijk om voortaan filmpjes tussen de levels door over te slaan.


XCOM zorgde voor nogal wat controverse toen de game verscheen. Met een prijskaartje van €17,99 is de game namelijk een stuk duurder dan andere App Store-titels, maar daar staat tegenover dat het een volledige overzetting is van een spel dat vorig jaar voor pc en spelcomputers verscheen. Hoewel we wel vaker oude hits in de App Store zien opduiken, komt het zelden voor dat een nieuwere game met bijna net zoveel functies in de App Store wordt aangeboden.

Het was ook nog even de vraag of de game voor zijn hoge bedrag goed zal verkopen, maar uitgever Take-Two Interactive zegt tevreden te zijn met de verkoopcijfers. CEO Strauss Zelnick zei in een interview met Gamesindustry.biz het volgende:

Consumenten zijn bereid om een premiumbedrag te betalen voor een premiumervaring op wat voor platform dan ook. Dit is goed nieuws voor ons, omdat het mogelijkheden biedt om winst te maken op onze duurdere producties op mobiele platformen.

De nieuwe update heeft niet de online multiplayermodus toegevoegd die eerder door de ontwikkelaar werd beloofd. Dit is dan ook de enige spelmodus uit het origineel die voor iOS nog niet beschikbaar is. Wel is de game sinds gisteren afgeprijsd, waardoor je maar €13,99 betaalt.

Downloaden: XCOM: Enemy Unknown (€13,99, was, €17,99, universeel, iOS 5.0+)

Informatie

Laatst bijgewerkt
2 augustus 2013 om 10:10
Categorie
Games

Reacties: 4 reacties

  1. “Husselen” zo zo iPhoneclub jullie gaan mee met het publiek/tijd !

  2. Na ja, als de verkopen zó goed zouden zijn, zouden ze ook geen prijsverlaging doorvoeren. Maar goed, ik heb de volle mep betaald en heb er absoluut geen spijt van.
    Wat een geweldig spel is dit! En elke keer als ik denk dat ik alles ontdekt heb, komen de aliens weer met een dodelijke verrassing aanzetten.

    Ik hoop dat ze er genoeg op verdienen zodat ze met nog meer updates komen en dat meer ontwikkelaars dergelijke parels voor ios op de markt brengen. Dus, kopen, kopen, kópen!

  3. Dit spel is ook beschikbaar voor OS X (laatst via Steam zelfs goedkoper dan de app). Om nu nog eens zo’n bedrag neer te leggen voor op de iPad gaat wel ver, maar ik kan bevestigen dat het een erg fraai spel is dat zeker de moeite waard is!

  4. De volledige update notes bevatten nog meer fijne dingen.

    – mogelijkheid om videos te skippen (en hopelijk dus ook het startfilmpje wat iedere keer afspeeld)
    – improved controls (en hopelijk dus ook wanneer het over 2 verdiepingen gaat)
    – improved memory usage addressing crash issues

    maakt de boel hopelijk een stuk prettiger spelen; het was een superspel, maar wanneer het vaak crasht en je iedere keer het hele filmpje mag kijken word je dat redelijk zat.