Yahoo is druk bezig om een concurrent voor Flipboard te maken. De app zal Livestand gaan heten en zal aanstaande woensdag worden onthuld, tijdens een persbijeenkomst op het hoofdkwartier van Yahoo in Sunnyvale. Yahoo’s Blake Irving organiseert die dag een persbijeenkomst. Eerder vertelde chief product officer Irving al tijdens een bijeenkomst in Europa, dat er een opzienbarend product aankomt. Livestand wordt neergezet als dé game-changer voor de uitgeefbranche. In februari werd er voor het eerst over gesproken. Livestand is een HTML5-gebaseerde oplossing waarmee uitgevers hun mediarijke content kunnen publiceren. Het is bedoeld voor tablets en smartphones.
Vooral tijdschriftuitgevers zouden erdoor gecharmeerd moeten raken. Grote pluspunt is dat het onafhankelijk van het platform is, in tegenstelling tot Apple’s Newsstand (Kiosk). Je bladert horizontaal door de artikelen, waarbij er rondom de content advertenties kunnen verschijnen. Graphics, video’s en tekst verschijnen op elk platform op dezelfde manier, ongeacht of het iOS of Android is. “Dat is wat elke uitgever op de planeet probeert te doen”, meent Irving. Bovendien leert Livestand van je voorkeuren, zodat je tijdschriften te zien krijgt die op jouw interesses zijn afgestemd. Tegen adverteerders vertelt Yahoo dat de content is voorzien van “big, bold, eye-catching ads”. Ook die passen zich aan het gedrag en de voorkeuren van de gebruiker aan, zodat een “personalised brand experience” ontstaat.
In de VS gaat Livestand dit najaar al van start; Europa moet daarna in 2012 volgen. Yahoo lijkt misschien op sterven na dood te zijn, maar ze hebben nog wel steeds 700 miljoen gebruikers wereldwijd. Overigens is ook Google druk bezig om een eigen Flipboard-concurrent te maken, met de naam Propeller.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik WIL helemaal geen “big, bold, eye-catching ads”!!
Ik heb ondertussen denk ik alle Flipbook alternatieven wel bekeken maar keer toch altijd weer terug naar Flipbook.
@zhubajie: Jij niet, maar de uitgevers die de content beschikbaar willen stellen voor de app wel. De mensen die de content maken moeten er tenslotte uiteindelijk voor worden betaald. Neem althans aan dat je ook niet bereid bent om abonnementskosten te betalen voor deze app. Internet drijft op advertenties, dus accepteer gewoon dat een heleboel zaken gemaakt kunnen worden dankzij adverteerders die via die kanalen willen adverteren.
“waarbij er rondom de content advertenties kunnen verschijnen”
En dat is waar mijn interesse verdween, en dat is waarom dit geen goed alternatief voor Flipboard zal zijn.
Een van de redenen dat ik Flipboard gebruik is juist die focus op de content zonder verstorende elementen zoals ads.
Wanneer ik via een aggregator naar het bronartikel ga, zie ik die ads ook nog wel. Die hoef ik ook niet nog eens in RSS feeds te zien, gaat ook het doel van RSS nogal voorbij natuurlijk.
Je zou toch hopen dat de branche van – ik noem maar wat – Google Ads zou hebben geleerd dat er grote successen te boeken zijn met advertenties die klein en relevant zijn en niet in de weg staan.
Flipboard hoeft geen advertenties te hebben. Alle info komt van andere websites en in de regel moet je doorklikken tot je op hun website bent om het gehele stuk te lezen… En dan krijg je alle anvertenties te zien waarvoor degene die de info beschikbaar stelt betaald wordt.
Iedereen happy. Het kan zo simpel zijn.