Reacties voor: ZIEZO van Karwei: iPad-applicatie voor klussers en thuisstylisten

ZIEZO is het digitale magazine van bouwmarkt Karwei. Met de applicatie krijg je inspiratie voor doe het zelf-projecten en klussen rondom je huis.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 11 reacties

  1. 800mb is wel erg veel heb een 16gb ipad en dat gaat wel erg hard zo , wat is er mis met een web app ?

  2. Hah, als je een 16Gb iPad hebt, dan kost je dat dus 5% van je opslag. En dat voor een app die je sporadisch zult gebruiken als je gaat klussen. Waarom niet on the fly downloaden wat de app nodig heeft?

  3. Dit is nou typisch een voorbeeld waarom dergelijke pdf applicaties van weinig toegevoegde waarde zijn op een device als de iPad. Net zoals Marktplaats is ook deze nutteloos op de iPad. Je kunt beter gewoon naar de website gaan en je onnodig ruimteverlies op je iPad te besparen.

    http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/klussen-in-huis/

  4. Bedrijven moeten nog duidelijk wennen aan het maken van verschillende toepassingen voor zowel het internet als de i-Pad. Men is verkeerd bezig als men de folders in PDF formaat gaan zien als i-Pad apps. Op deze wijze maakt men geen optimaal gebruik van de mogelijkheden. Veelal zie je dat men zo snel mogelijk een i-Pad app wil ontwikkelen, waarbij een en ander niet zo goed is doordacht. Exemplarisch is bv de Telegraaf, slecht doordacht en daardoor meer afbreuk dan positieve publiciteit. Terug naar de tekentafel dus voor velen van hen.

  5. @Willem
    De website gebruik wel hier en daar flash … Iets waar een iPad niet zoveel kaas van gegeten heeft.
    Voor de rest ben ik wel akkoord.

  6. Origineel geplaatst door Eric
    ‘Op deze wijze maakt men geen optimaal gebruik van de mogelijkheden. Veelal zie je dat men zo snel mogelijk een i-Pad app wil ontwikkelen, waarbij een en ander niet zo goed is doordacht.’

    Deels mee eens, deels omdat het wel een manier kan zijn voor Karwei om te kijken of men hierin wil investeren! Er hangt een behoorlijk prijskaartje aan t ontwikkelen van een uitgebreide App met functionaliteit zoals Nu.nl bijvoorbeeld. Nu word nu punt nl duizenden malen per dag gelezen (gokje) en zal die van Karwei misschien 100 keer halen straks… dat is dus veel te weinig en de iPad zal nog veel meer ingeburgerd moeten raken voordat elk bedrijf hier iets mee gaat doen…

  7. Ten eerste, bedankt voor de review. Met het maken van de ZIEZO iPad app zijn wij (aFrogleap) en Karwei de uitdaging aangegaan om van de platte magazine content een interactief magazine te maken. Na verschillende hindernissen genomen te hebben, zijn we hier naar onze mening aardig in geslaagd.

    Kijk bijvoorbeeld naar de ‘tuinfeest’-pagina. Dit is een pagina waar u echt in het magazine kan duiken. Maar ook de stappennavigatie op de ‘Uit het zicht’-pagina voegen volgens ons echt iets toe.

    Dan is er natuurlijk het minpuntje, de 800 MB. Ook wij vinden dat eigenlijk te groot de een app. Het grote aantal video’s in de app (meer dan 35) draagt hier het meest aan bij. Zonder de video’s zou de app namelijk maar 30 mb zijn. We hebben er uiteindelijk toch voor gekozen om de video’s in de app op te nemen zodat ook de klussers op plekken zonder internet de video’s kunnen bekijken (denk bijvoorbeeld aan een nieuw huis waar de internetverbinding nog niet beschikbaar is of een plekje ver in de tuin waar de wifi niet reikt). Dit blijkt uiteindelijk niet voor iedereen de beste keuze te zijn en we zullen dit in toekomstige uitgaven ook zeker op een andere manier gaan oplossen.

    Jorn
    aFrogleap

  8. Zouden er veel klussers in het bezit van een iPad zijn?
    Misschien mist Karwei nu de plank…

    Verder vind ik het een mooi project uitgevoerd door aFrogleap (whats in a name?)
    Een mooie springplank voor een volgend mooier en echt digitale magazine app 😉

  9. Zojuist de app bekeken. Het ziet er fris en dynamisch uit. Erg leuk concept. Zoiets is erg interessant voor de retail industrie.

    Naast de kritiek-punten die eerder zijn gegeven heb ik nog een aantal punten met de betrekking tot gebruiksvriendelijkheid:
    – ik opende de magazine in landscape-modus. Ik had niet direct door dat je door de magazine kon “swipen”.
    – de links in de menubalk zijn geen duidelijke knoppen
    – de terugknop bij een detail leidt je naar de frontpage.

    Nogmaals ben ik erg enthousiast over de digitale folder. Alleen vind ik dat er nog veel aan verbeterd kan worden.

  10. Het blijkt dat Karwei zelf helemaal niet op de hoogte is van deze app. Slecht gemaakt, waarschijnlijk vanuit CS5 met één druk op de knop een interactieve PDF gemaakt als app. Niet echt goed voor het imago van Karwei, dit kan echt beter.

  11. @Piet Onderzoek: Fijn dat je zo goed “onderzoek” hebt gedaan. Karwei is wel degelijk de opdrachtgever en dus ook bekend met de app. Ze hebben zelfs een press release uitgebracht en een pagina op de karwei site. http://www.karwei.nl/ziezo/ipad .

    Het bouwen van een iPad magazine is vrij moeilijk. Vooral als het vanuit de originele magazine content moet worden gemaakt. Ik sluit me verder aan bij de post van mijn collega Jorn:

    “Ten eerste, bedankt voor de review. Met het maken van de ZIEZO iPad app zijn wij (aFrogleap) en Karwei de uitdaging aangegaan om van de platte magazine content een interactief magazine te maken. Na verschillende hindernissen genomen te hebben, zijn we hier naar onze mening aardig in geslaagd.

    Kijk bijvoorbeeld naar de ‘tuinfeest’-pagina. Dit is een pagina waar u echt in het magazine kan duiken. Maar ook de stappennavigatie op de ‘Uit het zicht’-pagina voegen volgens ons echt iets toe. ”

    Het is een eerste stap op een nieuw kanaal voor Karwei, waarbij ze kijken wat er mogelijk is. En het is gratis voor de gebruiker. Ik denk dat we in Nederland dit soort initatieven moeten toe juichen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.