Reacties voor: Ziggo TV 2.0: live TV kijken op iPad, vernieuwde homepage en meer

De Ziggo TV-app van kabelaar Ziggo heeft een grote update gekregen. Nieuw in deze update zijn onder meer een vernieuwde homepage en de mogelijkheid om (als Ziggo-klant) live tv te kijken op de iPad.
Michel Lusthof -

Reacties: 73 reacties

  1. Ik ben vooral heel blij met de verkorte opstarttijd en dat is idd het geval 🙂

    Ziggo blijft toch de mooiste TV app maar mist helaas een aantal zaken die wel in TVGids.tv zitten zoals een link naar IMDB etc. Verder is TV kijken alleen beschikbaar voor Ziggo Internetklanten maar niet voor Ziggo TV klanten. Erg vreemd !

  2. Niiiiice!! 😀

  3. jammer. werkt niet. krijg de melding dan ik een ziggo internet of alles in 1 abo moet hebben. en dat heb ik toch echt! En ja, ik zit op het juiste (wifi)-netwerk

  4. Eindelijk! Hier zaten we al tijden op te wachten, toch? App werkt hier redelijk sloom op mijn iPad 1, maar werkt verder prima. Streams doen het goed.

  5. 1 crash en steeds de melding dat ik een abo nodig heb, terwijl ik dat natuurlijk heb. Jammer…

  6. Eindelijk! Ik stond hier al een tijdje op te wachten, Ik kan nu eindelijk lekker de ipad naast de PC zetten en TV kijken terwijl ik bezig ben op de laptop. Wel jammer dat het mobiel / ander “wifi” netwerk dan ziggo niet werkt, Ik dacht dat ze een soort van inlog systeem gingen gebruiken. Ik ben i.i.g. erg blij hiermee.

    *EDIT* In combinatie met VPN en de optie stuur alle verkeer is het wel mogelijk om vanaf een NIET ziggo wifi netwerk TV te kijken. Het is niet mogelijk om met 3G en VPN TV te kijken. Misschien is het dat mogelijk om met de iPhone en persoonlijke hotspot dan toch mobiel TV te kijken, helaas heb ik tmobile en die optie dus niet 🙁

  7. aha de reden waarom ik over ben gestapt (en snellere download natuurlijk)

  8. Moest de app even opnieuw installeren maar werkt nu echt super. Dit is waarom ik ziggo heb. Lekker overal tv kunnen kijken in huis.

    Op de iphone zou dit ook wel fijn zijn

  9. Werkt hier perfect op mijn iPad 2. Zeer fijne en handige functie. Ditmaal ik zeker baak gebruiken.

  10. werkt perfect op mijn ipad2 , best geinig van ziggo

  11. Ben benieuwt hoe lang het gaat duren voordat iemand heeft uitgevonden hoe dit geport kan worden naar mac of windows.

    Zou iemand misschien willen kijken welke streams gebruikt worden?

  12. <3 KPN iTV

  13. @peter: @Jos: Mocht je problemen ondervinden met de TV-app van Ziggo kan je je vragen stellen aan het Webcare Team via twitter (@ZiggoWebcare).

  14. Kreeg n foutmelding, geen tijd meer om te teste ivm kinderen van school halen.
    Vanavond brengt sint ook n appleTv, ben benieuwd hoe dat gaat i.c.m. Ipad, ziggo en airplay.
    Toch had ik n combi met de philips-remote app gewild; dus vanuit de tv-gids meteen naar de juiste zender op tv zappen.

  15. Ik start de app op en krijg:

    Serverfout expected content type {(text/json, “application/json”)}, got application/x-httpd-php

    en na een reboot:

    serverfout Expectedstatuscode ….

    Echter de streams doen het wel…

  16. @Andre: Is bekend heb dit doorgegeven en ze zijn er mee bezig om het zo snel mogelijk op te lossen.

  17. Origineel geplaatst door WouterN
    Ben benieuwt hoe lang het gaat duren voordat iemand heeft uitgevonden hoe dit geport kan worden naar mac of windows.Zou iemand misschien willen kijken welke streams gebruikt worden?

    Hier staan de streams http://ipad.junkiexp.com/TVStreams/

  18. Jammer dat je ook internet van Ziggo moet hebben. Die heb ik niet, wel TV. Dus nu kan ik nog niet kijken. Eigenlijk best een gemiste kans! Jammer hoor…

  19. Ziet er stoer uit!
    Jammer dat ik een foutmelding krijg: ‘kan geen verbinding met de server maken’. Heb overigens wel alles van Ziggo. Hopelijk fixen ze dit snel!

    GEFIXT!
    Hier werkt hij!

  20. Hoe log je in? Met je klantnummer ofzo?
    Hoeveel concurrent sessions kun je maken?

  21. @Robert Webbe:
    De app is alleen thuis te gebruiken. Het werkt dan via je WIFI van Ziggo. Dat betekent dat het over de lijn van Ziggo gaat. De lijn herkent dat je dat doet en dan krijg je het signaal.
    Overigens verbaasde het mij ook dat je niet hoefde in te loggen. Zeer gerbuiksvriendelijk (als het werkt..).

  22. Ik kreeg ook een serverfoutmelding maar hij werkt wel en …. WOW … echt lekker, geen gezeur meer met de kids wanneer zij naar iets anders willen kijken 😉

  23. de app is erg traag geworden, het tv kijken werkt ook niet goed maar ik weet dat ze er mee bezig zijn

  24. @Maarten van Opdorp:
    Dat zijn anders streams, mindere kwaliteit en minder zenders.

  25. Origineel geplaatst door Patrick
    @ZiggoWebcare

    Kan je mij uitleggen hoe het dan werkt zonder ziggo internet abbonement…
    Ik heb namelijk wel TV van Ziggo en internet van Tele2….

  26. App werk heel sloom op de iPad1 en bij Live TV krijg ik een foutmelding dat het momenteel niet werkt en ik het later nog eens moet proberen 🙁

  27. Jammer dat ie server fout geeft. Helpdesk geeft aan dat er momenteel inderdaad storing is.
    Ben wel reuze benieuwd om het werkend te zien, super service van Ziggo

  28. jammer, crashed direct na starten…
    ipad 1 @ ios 4.3.4

  29. Stomme vraag maar waar zit de airplay knop?
    jullie schrijven dat er een airplay functie inzit maar waar dan? 🙂

    — heb t al gevonden

  30. Waarom geen inlogsysteem? Nu kan het alleen in en rondom het huis. Had graag “on the go” willen kijken.

  31. eindelijk voor de gewone burger. De schotelaars hebben de standaard al jaren gleden hiervoor neergezet (idreamx bijvoorbeeld)

  32. Origineel geplaatst door WouterN
    Ben benieuwt hoe lang het gaat duren voordat iemand heeft uitgevonden hoe dit geport kan worden naar mac of windows.Zou iemand misschien willen kijken welke streams gebruikt worden?

    ik heb al beetje via ifile gekeken in de app folder en bestanden maar kan jammer genoeg nog niets vinden.

  33. Mijn app geeft kuren. Na het starten van de app verschijnt de bekende gradient die tegelijkertijd met een meldingspopup verschijnt, echter de popup blijft uit, dus ik zit met een app die geblokkeerd is door de gradient. De laatste keer dat ik de app startte bleeftie hangen en kon ik de ipad opnieuw reboten omdat ie. iet meer op de home- en aan/uit knoppen reageerde. Ik heb een ipad 1 met ios5…

  34. yeah eindelijk (A)

  35. Ook hier crasht ie steeds na opstarten, zonder foutmelding. Gewoon pats weg!

    Hoop dat t gauw gefixt wordt.

  36. @Maarten van Opdorp:

    Werkt niet (meer). Streams are invalid.@Maarten van Opdorp:

  37. Hier wel beeld, echter geen geluid.

  38. werkt bij slecht op de iPad1 , bediening is traag of werkt in geheel niet, groot verschil met bv. Bloomberg TV+ die werkt super , dus het kan wel. Ziggo doe meer je best!

  39. App werkt prima. Kan nu ook mijn tv beeld van mijn ipad2 streamen naar mijn verschillende apple tv’s. Jammer dat alleen de bitrate een beetje laag is, nl vbr 2 a 3 Mbps. Kan dat niet een beetje omhoog Ziggo, want zo is het niet echt HD op mijn HD televisie

  40. Ook hier wel beeld maar geen geluid op mijn ipad 1

  41. Een app die om de haverklap stopt met livebeeld uitzenden: prutswerk, niet goed getest, of niet voorbereid op veel concurrent streams.

  42. Mooie app, al maanden te Googlen wat de status was, maar nergens was meer info te vinden dan variaties op het persbericht uit Mei. Maar daar is hij dan!

    Natuurlijk zal zo’n dienst in het begin problemen geven. Er is vast getest met heel veel load, maar vele echte users, die steeds van app switchen of scrubben, pauzeren etc valt niet te vergelijken met een test load. Dit zullen ze dus nog moeten tweaken, maar erg fijn dat de intentie voor deze dienst er is!

    Liefst zag ook ik een optie om vanaf een ander netwerk in te kunnen loggen met mijn account, vanaf kantoor genieten van m’n alles in 1 extra pakket en dito zenders, maar wat niet is kan nog komen???

  43. @eric:

    idd, Bloomberg app werkt beter.
    Ziggo had beter een aparte app kunnen maken voor de live streams.
    Is nu te “bloated” en zeker voor de iPad1 met z’n 256mb geheugen.

  44. Krijg steeds melding ” geen geluid beschikbaar?”. Beeld werkt wel. Iemand een oplossing?

  45. gelukkig heb ik vanaf donderdag KPN want dat werkt tenminste wel (getest bij familie). Ziggo prutsers.

    Opnieuw instal van App werkt ook niet want nu heb ik ineens geen abbonement meer terwijl ik toch echt aan t internetten ben via Ziggo en tv idem.

    Nee Ziggo is voor mij al enige tijd pase, waardeloze provider met digitale tv via CI module wat niet werkt enz.

  46. @Pinda:

    Kijk eens in het mapje PrefillBundle en vervolgens in FeedAge.plist 😉

    Alle streams werken ook netjes op een iPhone en AppleTV2 😀

  47. Vanochtend opnieuw geprobeerd: ondanks een foutmelding, nu wel goed beeld zonder haperingen en vastlopers. Ziggo blijf er a.u.b. aan werken, want als de app het eenmaal doet is deze super!

  48. @BoelShit:

    Heb je ergens uitleg hierover? Wil er mee aan de slag maar heb ff een richting nodig. Thx.

  49. @Mike:
    De FeedAge.plist staat in de ziggo app, te vinden op je iPad met iFile of je moet even in de ipa zelf kijken.
    In die FeedAge.plist staan wat urls die je kan aanroepen in je browser. Vervolgens krijg je een JSON response terug met daarin alle Channels (ook goed om te zien dat schaling in de app mogelijk is, alle Channels kunnen voorzien worden van een stream). In die verschillende Channels worden de m3u8 streams gegeven. Kwestie van openen in je safari op je iPhone en je kan ze kijken (wel op ziggo netwerk).

  50. @BoelShit:
    Oke, thx, hier kan ik verder mee.

  51. werkt hier uitstekend opde iPad 1

  52. @Mike @Boelshit
    Kunnen jullie de inhoud van dit bestand niet delen? Heb geen ipad bij de hand helaas maar het zou natuurlijk mooi zijn om dezelfde URL’s te openen op een PC/ATV2

  53. Geweldige, app, maar helaas geen geluid via mijn ipad 2. Is hier al een fix voor ? Probleem bekend ?

  54. Ook geen geluid, wel een mooi beeld! Via iPad1. Als iemand de oplossing heeft hoor ik dit graag.

  55. Heb iPad 2, maar na een paar seconden stopt die ermee, heb ziggo internet enz hoop dat ze het snel oplossen

  56. Nou zo super vind ik het niet. Heb het snelste internet pakket. Maar als ik net naar de wedstrijd van Chelsea Valencia kijk loopt het 15 minuten achter vergeleken met de tv. Dan kijk ik liever gewoon op de tv.

  57. Ik wacht nog steeds op een app van tele 2! moet toch te doen zijn?

  58. @Pim: Controleer eerst of het volume hoog genoeg staat en of de stil-functie (“mute”) niet ingeschakeld is. Er zit een schakelaar aan de zijkant van je iPad die je ook kan instellen als “mute”-knop. Als deze geactiveerd is, dan hoor je geen geluid bij de TV-beelden.

    Bron: https://www.ziggo.nl/#help/tv-app

  59. Joost, hoe heb je dit gefixed? Zou je dit ons kunnen meedelen?@Joostdesuproost:

  60. Bij mij werkte de app prima (Ipad 1), maar gaf ook geen geluid op de speaker, maar wel op de koptelefoon. Dit werd ook door anderen bij @Ziggowebcare getweet. Mijn ipad gebruikt de mute-knop niet (staat ingesteld op draaiblokkering).

  61. Herkenbaar, heb hetzelfde probleem. Heeft iemand een oplossing?

    @albert:

  62. Ook geen geluid via speakers, wel via oortelefoon.

    Geluid is niet gemute. Youtube geeft wel geluid.

  63. Ik kreeg ook diverse x een melding dat ik geen Ziggo abon. ben terwijl ik All in one heb, na div.x de melding weggdrukt te hebben werkte het voor enige minuten prima! Dan ging het beeld op stil en ging zoeken ? Er gebeurde verder niets dus afgesloten en div.x opnieuw opgestart en dat werkte wel maar jammer dat het zo moet wat het werkt inprincipe wel goed en misschien heeft het wel tijd nodig .

  64. Ik heb geen geluid. Doe ik iets fout. Heb hem al weer een keer opnieuw geïnstalleerd

  65. Werkt goed op de ipad 2 maar krijg hem niet gestart op de ipad 1 maar die mist ook nog wel eea aan OS updates denk ik.

  66. Beeld is perfect, net zoals de snelheid, maar er is maar een beperkt aantal zenders beschikbaar, t.o.v. de mogelijkheden die je hebt bij het TV PLUS (alles in 1) pakket

  67. De introductie was geweldig! Fantastische app, maar sinds gister doet hij het niet meer! Jammer!

  68. kan iemand de m3u8 linkjes opzoeken en doorgeven. Ik wil wel eens kijken of ik het werkend krijg op m’n pc.

  69. Krijg nog steeds geen geluid op ipad

  70. TV kijken zoals de Ziggo app is beter met de Angled Stand. http://www.angledstand.com

  71. Krijg op ipad server fout met ‘ Er is een probleem geconstateerd op de server (code 10548)’ bij hetwillen kijken van een TV programma. Heb de diagnose uitgevoerd en deze geeft geen fouten aan. Hoe kan het probleem worden opgelost?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.