‘Facebook werkt aan losse nieuws-app’

Facebook gaat zich nog meer richten op nieuws, met behulp van een speciale nieuws-app. Hiermee volg je jouw favoriete onderwerpen en krijg je notificaties bij het belangrijkste nieuws.

facebook like logoApps van specifieke nieuwswebsites sturen op het moment al een pushbericht bij belangrijk nieuws. Daar komt wellicht een grote speler bij: Facebook. Volgens bronnen van Business Insider werkt Facebook aan een speciale nieuws-app, waarmee je nieuws over je favoriete onderwerpen volgt. Bij belangrijk nieuws ontvangt iedere gebruiker een pushbericht.


Je kunt in de nieuws-app van Facebook onderwerpen en nieuwsbronnen selecteren die jou interesseren, waarvan je vervolgens artikelen te zien krijgt. De app is hierdoor vergelijkbaar met bijvoorbeeld Apple’s eigen Nieuws-app, waarin je ook artikelen van specifieke bronnen vindt. De huidige versie van de Nieuws-app wordt getest met een kleine groep websites.

Bekijk ook
Apple News: alles over deze nieuwsdienst en app

Apple News: alles over deze nieuwsdienst en app

Apple News is een app waarmee je artikelen van kranten, tijdschriften, blogs en websites kunt lezen. De app is te gebruiken in een beperkt aantal landen, maar via een omweg kun je er ook in Nederland en België gebruik van maken. Daarnaast is er de betaalde dienst News+.

Bij breaking nieuws kunnen nieuwswebsites een pushbericht verzenden, die wordt afgeleverd bij alle volgers van het betreffende onderwerp. Dit pushbericht bevat maximaal 100 karakters, met daarbij een link naar het betreffende verhaal. Door de notificatie te openen wordt de betreffende website geopend, waar je het nieuws direct kan lezen. In onderstaande screenshot wordt getoond hoe media zo’n notificatie kunnen samenstellen.

Facebook nieuws app

De nieuws-app van Facebook zou moeten concurreren met Twitter – volgens de bronnen wordt de notificatie net zo snel als een tweet verzonden. Het is echter nog de vraag wanneer we de app in Nederland kunnen verwachten. Facebook testte eerder al speciale artikelen binnen de Facebook-app, maar deed dit alleen met Amerikaanse media.

Reacties: 5 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.