Apple Support-app

Apple Support-app: meteen hulp bij problemen met je apparaten [video]

Loop je tegen problemen aan met je Apple-device? Geen zorgen. Met de Apple Support-app heb je zo je vraag beantwoord of krijg je iemand van Apple te spreken. Ook plan je eenvoudig afspraken in om je apparaat te laten repareren.

Wat moet je doen als Apple Pay niet werkt? Hoe gebruik je een hotspot? En wat als je een AirPod kwijt bent? De Apple Support-app helpt je uit de brand. Deze app van Apple geeft antwoord op de meeste vragen, verbindt je door met een expert van Apple of laat je een afspraak inplannen bij de Genius Bar. Het mooie is dat deze app gratis te gebruiken is, zelfs als je geen Apple Care+ hebt afgesloten. In dit artikel leggen we je uit wat de app precies kan en hoe je via de app een oplossing voor je probleem vindt.

Apple Support-app downloaden

Wil je de Apple Support-app downloaden, dan vind je hem gratis via de App Store. De Apple Support-app is geoptimaliseerd voor iPhone en iPad en vereist iOS 13.1 of nieuwer, dus hij is te gebruiken op de meeste toestellen. Apple voegt van tijd tot tijd nieuwe functies toe, zoals ondersteuning voor Wallet en het bekijken van je apparaten.

Zoek je support vanaf de Mac? Helaas is de Apple Support-app niet beschikbaar op de Mac. In plaats daarvan kun je naar de Apple Support-website gaan om hulp te krijgen.

Functies Apple Support-app

Dit zijn in het kort de belangrijkste functies van de Apple Support-app:

  • Overzicht van alle apparaten met jouw Apple ID (inclusief serienummers)
  • Check de dekking en garantie van jouw producten
  • Krijg hulp bij problemen
  • Afspraak maken voor een reparatie en onderhoud
  • Contact opnemen met Apple Support (chat of telefonisch)
  • Bekijk recente supportactiviteiten
  • Extra informatie over instellingen, mogelijkheden en meer van Apple-apparaten en -diensten
  • Ondersteuning voor Wallet voor toegang tot je afspraken bij Genius Bar
  • Met lichte en donkere modus

Klik om inhoud van YouTube te tonen.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Zelf oplossen met de Apple Support-app

De Apple Support-app is een verzamelplaats van allerlei praktische vragen over het gebruik en beheer van producten en diensten van Apple. De inhoud van de app wordt afgestemd op je Apple ID, waardoor je alleen jouw apparaten en relevantie informatie ziet. Tik op het apparaat waar je meer over wil weten of blader door de aanbevelingen, bijvoorbeeld om je apparaat te updaten.

Apple Support-app

De Apple Support-app omvat heel erg veel verschillende onderwerpen. Dit is een aantal voorbeeldvragen waar de app onder andere antwoord op geeft:

De app categoriseert alle onderwerpen, waardoor je snel en gemakkelijk een oplossing voor je probleem hebt gevonden. Kun je niet vinden wat je zoekt? Zoek het apparaat of accessoire op en bekijk welke supportopties er zijn. Je kunt bijvoorbeeld instructies lezen over het vervangen van de batterij van je AirTag.

Reparatie plannen via Support-app

Contact met Apple opnemen
Het kan zijn dat de supportartikelen geen uitkomst bieden voor jouw probleem. In dat geval kun je je vraag voorleggen aan de experts van Apple. Je kunt contact met Apple Support opnemen om op afstand te worden geholpen via telefoon of chat. Indien je voor de chatfunctie hebt gekozen, kan het even duren voordat je iemand te spreken krijgt. De wachttijd staat aangegeven bij de chat.

Bekijk ook
Zo neem je contact op met Apple Support

Zo neem je contact op met Apple Support

Heb je een probleem met een Apple-product, dan kun je op verschillende plekken terecht om het probleem op te lossen. In dit artikel leggen we uit hoe je contact opneemt met Apple Support, de klantenservice en de helpdesk.

Reparaties plannen via de app
Ook voor hardwareproblemen kun je de Apple Support-app raadplegen. Als er bijvoorbeeld een barst in iPhone-scherm zit, je een AirPod kwijt bent of de toetsen van je MacBook niet goed reageren, kun je via de app een afspraak regelen bij een Genius Bar of een erkende Apple serviceprovider bij jou in de buurt. Maar ook als je gebruik wil maken van één van de reparatieprogramma’s van Apple, kun je via de Apple Support-app een afspraak maken.

Je kunt vanuit de app een afspraak inplannen. Druk hiervoor op de link Lever in voor reparatie, kies een locatie en tijdstip en bevestig je afspraak.

Apple Support-app afspraak inplannen

Bekijk ook
Zo maak je een afspraak met de Apple Store Genius Bar of een erkende serviceprovider

Zo maak je een afspraak met de Apple Store Genius Bar of een erkende serviceprovider

Heb je een probleem met je iPhone, iPad of Mac? Dan kun je daarvoor terecht bij de Apple Store. Maak een afspraak met de Genius Bar, zodat je op een door jou gekozen tijdstip terecht kan voor je probleem.

Meer hulp bij je Apple-apparaten

Kom je er toch niet helemaal uit? Vind je in de app geen antwoord op je problemen? Dan vind je op iCulture nog veel meer artikelen die je kunnen helpen, zoals deze: