iAd opengesteld voor iPhone-ontwikkelaars

iAds staat nu ook open voor ontwikkelaars, die hun app willen promoten in het iAd-netwerk. Je kunt bijvoorbeeld geadverteerde apps downloaden, zonder de huidige applicatie te verlaten.

iadBij de aankondiging van iAd leek het erop dat Apple’s nieuwe reclamedienst alleen was bedoeld voor grote merken zoals Nissan. Volgens de Wall Street Journal moesten de adverteerders een budget van minimaal 1 miljoen dollar meebrengen. Maar via de developerwebsite van Apple kunnen nu ook gewone ontwikkelaars met een veel kleiner budget zich aanmelden voor iAds.


Veel details zijn er nog niet over bekend, alleen dat het straks mogelijk is om een geadverteerde app te downloaden, zonder de reeds geopende applicatie te verlaten. Ontwikkelaars kunnen zich via een contactformulier aanmelden en Apple neemt na verloop van tijd dan vanzelf contact met ze op.

Op 1 juli ging iAds in de VS van start met een serie interactieve banners van enkele grote merken. Ontwikkelaars van gratis apps kunnen de dienst gebruiken om geld te verdienen, via kliks op banners. Ze kunnen precies zien hoeveel geld ze al heben verdiend met hun banners. Apple houdt een percentage van 40% zelf, de overige 60% is voor de maker van de gratis applicatie. Momenteel is de variatie in banners nog beperkt en ze worden ook nog niet aan alle gebruikers getoond. Ontwikkelaars kunnen met iAd JS aan de slag gaan om multimediabanners met video, audio en graphics te maken.

Meer info: iAd voor ontwikkelaars

Reacties: 4 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.