Jawbone geeft geld terug aan early adopters Jawbone Up
De Jawbone Up kwam behoorlijk goed uit onze test, maar niet iedereen is positief. Bij heel wat mensen blijkt de fitnessarmband na opladen de spanning niet te kunnen vasthouden en ook zijn er problemen met het synchroniseren. Jawbone heeft nu een drastische beslissing genomen.
Ze geven alle kopers die problemen ondervinden met hun Jawbone Up, het volledige aankoopbedrag terug. Het mooie is: ook als je geen problemen hebt mag je geld terugvragen en je mag de Up gewoon houden. Ook hoef je geen aankoopbon te overleggen, maar je hoeft alleen het serienummer op te geven.
Jawbone CEO Hosain Rahman kondigde de geld teruggeefactie aan in een formele bekendmaking. Hij legt uit, dat er een probleem is gevonden met twee specifieke condensators waardoor de spanning niet wordt vastgehouden. Ook zijn ze bezig een probleem met de synchronisatie op te lossen. Het teruggeven van de aankoopprijs gebeurt zonder dat er moeilijke vragen worden gesteld. Kopers krijgen het maximale bedrag van $109,43 terug of krijgen een tegoedbon van $150 om te besteden in de webshop van Jawbone.com.
Vanaf morgen kun je je geld terug claimen bij Jawbone. Je hebt de tijd tot 31 december 2012. Apple had de Jawbone Up ook in de Apple Store opgenomen voor €100 maar heeft het product alweer verwijderd. Overigens hebben wij nog steeds geen problemen met de Up geconstateerd, maar gezien het grote aantal klachten moet er wel iets aan de hand zijn.
Via: e-mail klantenservice
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 15 reacties